וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

600 שוטרים, 62 עצורים: מבצע חשאי חסר תקדים לאיתור נשק במשולש

18.7.2016 / 8:40

במשך שנה פעל סוכן סמוי כעבריין בטייבה, קלנסוואה ונתניה וחשף עשרות עסקאות של אמצעי לחימה וסמים. הבוקר פשטו מאות שוטרים ועצרו עשרות עצורים באזור. "סוכן אמיץ שהוביל לחשיפת רשת סוחרים בנשק"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

סוכן סמוי שפעל בזהות בדויה של עבריין באזור המשולש ונתניה חשף עשרות עסקאות של רכישת נשק בלתי חוקי, אמצעי לחימה וסמים. לאחר פעילות חשאית שנמשכה יותר משנה, חשפה הבוקר (שני) המשטרה את קיומו של הסוכן והחלה בגל מעצרים של עשרות חשודים באזור, המתבצע על ידי יותר מ-600 שוטרים.

לטענת המשטרה, הסוכן אסף ראיות מפלילות נגד גורמים משמעותיים בסחר בנשק בלתי חוקי באזור. בסך הכול נעצרו 62 חשודים וצפויים מעצרים נוספים.

בחודשי הפעלתו רכש הסוכן עשרות כלי נשק: 12 תתי-מקלע מאולתרים מסוג "קרלו", שלושה רובי סער מדגם קלצ'ניקוב, שני רובי M-16 מאולתרים, ארבעה אקדחים, רימון הלם ותחמושת. בנוסף לכך, ביצע מספר עסקאות סמים, ובהם רכש תשעה ק"ג חשיש, יותר מ-700 גרם מריחואנה ו-85 גרם קוקאין.

לקריאה נוספת:
המעורבים בלינץ' בפצוע סורי יואשמו בהריגה ובפציעה - ולא ברצח
באופן חריג: העליון החליט לפתוח מחדש תיק אונס בשל ראיות חדשות
חוות הדעת קבעה: הנאשם במאות מעשי אונס של קטינות "לא שלט במעשיו"

טקס חשיפת סוכן משטרה שפעל בזהות בדויה לאיתור סחר בנשק. יולי 2016. חטיבת דובר המשטרה
"בראש סדר העדיפויות של המשטרה". הטקס לסוכן בהשתתפות אלשיך וארדן, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

מהודעת המשטרה עולה כי הסוכן הפך במהלך עבודתו החשאית לדמות אהודה ומקובלת בקרב העבריינים. כך, למשל, נקרא לפשר בין גורמי פשיעה שהיו בסכסוך. זמן קצר לפני חשיפתו אמר הסוכן על תהליך גיוסו: "תמיד ראיתי את עצמי בצד שאוכף את החוק. כשהוצע לי לשמש סוכן, לא חשבתי פעמיים. זאת משימה שהיא אתגר. תופעת הנשק במגזר הערבי מפריעה מאוד לתושבים, זו תופעה מסוכנת שאני מכיר אותה מקרוב".

ההחלטה על הפעלתו של הסוכן התקבלה על ידי פיקוד מחוז מרכז. זאת, לפי המשטרה, לאחר ריבוי מקרים של שימוש בנשק בלתי חוקי במגזר הערבי, וביתר שאת באזור המשולש. המועמד אותר בהליך מורכב בהתבסס על חזותו ושליטתו המלאה בשפה הערבית. לאחר תהליך הכשרה אינטנסיבי, נמסר מהמשטרה, הוא הוחדר כעבריין מתחום הסחר בנשק והסמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

י', מפעילו של הסוכן, סיפר על הכשרתו. "הסתובבנו ימים שלמים בלשכת הגיוס לחפש מועמד ראוי, ראינו אותו עושה מבחני קבלה והוא נראה לנו מתאים מבחינת נתונים וחזות. להיות סוכן זו משימה מודיעינית מורכבת, משלב ההכנה ועד ההפעלה שלו בשטח. אנחנו לוקחים אזרח נורמטיבי ולמעשה הופכים אותו לעבריין שיכול להיטמע בתא שטח עם סביבה עבריינית, להכיר אנשים ולגרום להם להיות מספיק בטוחים לבצע מולו פעילות פלילית".

אלשיך: "המבצע ימנע פגיעה באזרחים ערבים חפים מפשע"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן השתתפו הבוקר, טרם היציאה למבצע המעצרים, בטקס הוקרה לסוכן. במהלך האירוע העניקו לו אקדח ותעודת מינוי שוטר לסוכן. "אני מצדיע לסוכן האמיץ שהביא לחשיפת רשת סוחרי אמצעי לחימה ולכוחות משטרת ישראל שהשתתפו במבצע", אמר ארדן. "המאבק בנשק הבלתי חוקי נמצא בראש סדרי העדיפויות של המשטרה. הסוכן שפעל הוכיח שוב שבנושא של שמירת החוק אין יהודים, ערבים או נוצרים".

אלשיך פירט על המבצע. "הנשק שנאסף במבצע מודיעיני מתוחכם, שכלל ניהול סיכונים מרשים, הוא חלק מהרצף המודיעיני לאורך כלל מדרגי המשטרה, שמגיע לשיאו באכיפה מבצעית משמעותית המחוללת שינוי בזירה. המבצע ימנע באופן מידי פגיעה באזרחים חפים מפשע במגזר הערבי", אמר.

ניצב כהן סיפר על ימיו הראשונים של המבצע. "לפני כשנה בערך הצבתי יעד מאתגר ליחידה המרכזית - להחדיר סוכן משטרתי לתוך העולם העברייני של הספקים וסוחרי הנשק באזור המשולש. היחידה קיבלה את המשימה ויצאה לדרך ארוכה, שראשיתה באיתור מועמד מתאים מקרב המגויסים החדשים של משטרת ישראל, הכשרתו להתמודד עם העולם העברייני והחדרתו לתוך האוכלוסייה העבריינית באזור המשולש. יעד המבצע הוא חיזוק אכיפת החוק ומתן ביטחון לתושבי המשולש. מגיע לתושבי טייבה, טירה וקלנסואה לחיות במציאות אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully