וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים כבשו תחנת משטרה בבירת ארמניה וקראו להפיכה: "צאו לרחובות"

ארגון לאומני הקורא לשחרור מנהיגו הכלוא השתלט על תחנה בירבאן ופרסם סרטון שבו עודד את האזרחים להצטרף אליו. ברשתות נפוץ בתחילה דיווח על מרד נרחב, אך כוחות הביטחון במדינה טוענים: "תעמולה שקרית"

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

קבוצת חמושים השתלטה היום (ראשון) על תחנת משטרה בבירת ארמניה, ירבאן, לקחה בני ערובה וקראה לשחרורם של אסירים פוליטיים. הארגון הלאומני פרסם סרטון ובו דרש את שחרור המנהיג הכלוא ג'יראיר ספיליאן וקרא לתושבי המדינה לצאת לרחובות ולתמוך בהם.

בתחילה נפוצו דיווחים ברשתות החברתיות כי זהו ניסיון הפיכה צבאית, אך שירות הביטחון הלאומי של ארמניה הכחיש זאת ואמר כי מדובר בתעמולת שווא. לפי דיווחים שונים, כמה בני אדם נפצעו בתקרית. הארגון האחראי על התקרית זוהה בעיתון המקומי "CivilNet" כ"נועזי ססון", ארגון המתנגד למדיניות של הנשיא סרז' סרקזיאן כלפי הסכסוך בחבל נגורנו-קרבאך.

ספיליאן, מפקד לשעבר בצבא, דורש לנקוט יד קשה יותר נגד אזרבייג'ן, שם שוכן החבל ובו רוב ממוצא ארמני. באפריל האחרון פרץ סבב קרבות בין שני הצדדים, שהגיעו להפסקת אש ב-1994 לאחר מלחמה עקובה מדם. בתיווכה של רוסיה פסקה הלחימה בין אזרבייג'ן לבדלנים הנתמכים בידי ירבאן, אך המתיחות נותרה.

כלי רכב משוריין בירבאן, בירת ארמניה. טוויטר, צילום מסך
משוריין ברחובות ירבאן, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

"חברים יקרים, אזרחים, האומה הארמנית. זה התחיל, אנחנו עושים זאת למענכם. צאו לרחובות", קראו חברי הארגון בסרטון שפרסמו. ואולם, בשלב זה לא נראה שיש היענות לקריאתם למרד בשלטונו של הנשיא הסמכותני. המהלך נראה בתחילה ככזה הדומה לניסיון ההפיכה בטורקיה, שאירע ביום שישי, אך בהיקף מצומצם למדי.

שירות הביטחון הלאומי פרסם הצהרה ובה האשים את תומכי הארגון "בהפצת מידע שקרי בתקשורת ההמונית וברשתות החברתיות על מרד מזוין ועל השתלטות על מבנים. זה לא נכון". הארגון הודיע כי אין לו כוונות להיכנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully