וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האימוג'י הבינלאומי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

17.7.2016 / 7:00

ברחבי הרשתות החברתיות יציינו את היום בתמונות אימוג'י. הנשיא ריבלין ייפגש עם משפחתה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים. 26 שנים עברו מאז אסון צאלים א' ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום האימוג'י הבינלאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה היא להציף את הרשתות החברתיות בתמונות אימוג'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי הרשתות החברתיות את יום האימוג'י הבינלאומי. אימוג'י זהו תמונה קטנה או סמל שנועד לבטא רגש מסוים בתקשורת הדיגיטלית. מדי שנה ב-17 ביולי מצוין יום האמוג'י שבו מוצפות הרשתות החברתיות – טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ועוד – בתמונות אמוג'י ובהאשטג התואם: #יום_האמוג'י_הבינלאומי. נוסף לכך, מארגני האירוע דוחקים בגולשים לפרסם את האימוג'י החביב עליהם ברשתות החברתיות ובכך לעודד חברים להצטרף לציון היום. הסיבה שבגללה הוחלט על תאריך זה, הוא שהתמונה של לוח השנה במכשירי IOS מופיעה תמיד על תאריך 17 ביולי. ואולם, גם לטענה זו כבר הועלו כמה סייגים.

ריבלין ייפגש עם משפחת בנקי

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. דף הפייסבוק, צילום מסך
שנה מאז נרצחה. בנקי/צילום מסך, דף הפייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש הנשיא ראובן ריבלין עם משפחה של שירה בנקי שנרצחה לפני כשנה במצעד הגאווה בירושלים על ידי ישי שליסל. במפגש ינכחו גם רעייתו של נשיא המדינה, נחמה ריבלין, ונציגי הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים. המפגש מתקיים לקראת יום השנה לרצח בנקי ולקראת מצעד הגאווה שיערך בעיר בהמשך השבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

26 שנים לאסון צאלים א'

קורס מ"פ מגדים בבסיס צאלים, 06 ביוני 2016. דובר צה"ל
הוועדה מצאה שלא מדובר בטעות בנוהלי הבטיחות. חיילים באימון בצאלים/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 26 שנים, בשנת 1990, אירע "אסון צאלים א'" שבו נהרגו חמישה חיילי מילואים כתוצאה מתאונת אימונים. החיילים מחטיבת עודד השתתפו בתרגיל של כיבוש מתחם אויב שבמהלכו נעשה שימוש בירי ארטילרי. בשל טעות אנוש שוגר פגז לעבר הכוח, חמישה נהרגו ועשרה נפצעו, מהם שלושה באורח קשה. ועדת חקירה שהוקמה לתאונה מצאה כי מדובר בטעות של אחד הקצינים ולא טעות בנוהלי הבטיחות. שנתיים לאחר מכן, עוד בטרם יושמו הלקחים מדוח הוועדה, אירע "אסון צאלים ב'" שבו נהרגו חמישה חיילים נוספים בתאונת אימונים.

95 ללידתה של חנה סנש

חנה סנש. אוסף התצלומים הלאומי
נתפסה כשצנחה בקרואטיה בזמן מלחמת העולם השנייה והוצאה להורג. סנש/אוסף התצלומים הלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 95 שנים, בשנת 1921, נולדה הצנחנית חנה סנש שנספתה במלחמת העולם השנייה. סנש, לוחמת ומשוררת, התנדבה לצבא הבריטי בהיותה בת 23 למאבק בגרמניה הנאצית. ב-15 במרץ 1944 צנחה סנש יחד עם צנחנים נוספים על אדמת קרואטיה, בסמוך לגבול עם הונגריה. כשחצתה את הגבול היא נתפסה על ידי חיילים הונגרים. היא הועמדה לדין באשמת ריגול ובגידה במולדת. ב-7 בנובמבר 1944 הוצאה להורג, עוד לפני שהסתיים משפטה. רק לאחר מותה התגלו שיריה, בהם "אשרי הגפרור" ו"הליכה לקיסריה".

יום הצדק הבינלאומי

אילוסטרציה – בית משפט. ShutterStock
נערכים דיונים בנושאים הנוגעים להפרות החוק הבינלאומי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הצדק הבינלאומי. מדובר ביום שבו מבקשים להעלות למודעות את המשפט הפלילי הבינלאומי וחוקיו. יום זה נבחר ב-2010 ומאז מציינים אותו מידי שנה באמצעות אירועים משפטיים לקידום המשפט הפלילי הבינלאומי והצדק. ביום זה נוטים להתקיים דיונים בנושאים חשובים בינלאומיים בנוגע להפרות החוק והצדק הבינלאומי כמו עבירות סחר בבני אדם, אלימות נגד נשים ורצח עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully