וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעקבות התבטאותו של רב בכיר שתקף: "הגאים הם סוטים"

15.7.2016 / 13:56

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, תקף השבוע באופן חסר תקדים את הקהילה הגאה. "אנשים פשוט איבדו את הנורמליות. הם נכנסים לצבא ואיש לא מצפצף"

ספק 500

"הגאים הם סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מצפצף" – כך תקף השבוע הרב יגאל לוינשטיין, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש המכינה הקדם צבאית הנחשבת בעלי, את אנשי הקהילה הגאה. מדובר במתקפה חסרת תקדים מצד מי שנחשב עד היום לאחד הרבנים המתונים בציבור הדתי לאומי, ולאחרונה עלה שמו לכותרות לאחר שנישא לשרה קליין, אלמנתו של הלוחם רועי קליין שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

בדברים שנשא לוינשטיין בכנס "ציון וירושלים" השבוע, שעסק בהשפעת הרפורמה על זהותה של המדינה, דיבר רב היישוב בעלי במילים קשות והגדיר את אנשי הקהילה הגאה פעם אחר פעם כ"סוטים". "סוטים אני קורא להם", נאם לוינשטיין, "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

בשלב זה נתן דוגמא שבה נציג הקהילה הגאה הרצה בפני צוערי בית הספר לקצינים. "בבה"ד 1 יש הרצאות של סוטים. לפני שנה הצלחנו להפסיק את זה. אמרנו שזה במסגרת פגיעה בזכויות הפרט של הדתיים אבל הנושא לא יורד מסדר היום. היו גם סרטים סביב העניין, היו חיילים שיצאו מהסרטים שהציגו את אורחות החיים של הסוטים ונשפטו. השיא היה לפני כמה חודשים בקורס טיס", אמר.

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
"בבה"ד 1 יש הרצאות של סוטים". לוינשטיין בכנס/ספק 500

"הצבא היום במסגרת ערבוב ובלבול הערכים, עוסק בהתנדבות אזרחית ושותפות עם החלקים בחברה החלשים יותר. קורס טיס החליט להיות שותף ולפני כמה חודשים נלקח להתנדב במועדון. כשתלמיד שלנו ברר לאן הולכים, אמרו לו שהולכים להתנדב במועדון של הסוטים בתל אביב. קורס טיס על ידי צבא ההגנה לישראל שולח את הקורס וחניכיו לצבוע את המועדון של הסוטים. הוא לא מצמץ ואמר 'זה לא קשור לטיס, אני לא הולך, זה מנוגד לערכים שלי'. הגיעו לפשרה והמפקד אמר אתה לא תצבע אבל כולם נוסעים ואתה נוסע".

לסיום, אמר: "לדעתי תם עידן התמימות. פעם היינו חביבי הצבא והיום אנחנו מסכנים. זה נאמר במפורש כמה פעמים ש'מעדיפים לוותר על עשרות חיילים דתיים קיצוניים ובלבד שיהיה לנו חיילים נורמלים'. לכן צריך להפסיק לחשוב שכולם אוהבים, מחבקים ומנשקים. זה היה נכון עד אתמול. היום חוששים גם מהמוטיבציה ובעיקר מהרגש הלאומי הגדול והחיבור של זה עם הדת, מבחינתם, זה דבר מסוכן ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

המכינה שמהווה מודל לשילוב הדתיים בצה"ל

הדברים הקשים של לוינשטיין מעוררים גל של ביקורת בציבור הרחב ואף בציונות הדתית. לוינשטיין נחשב לאחד הרבנים הבולטים בציונות הדתית ולרבם של קצינים בכירים רבים ובהם עופר וינטר, אופק בוכריס החשוד באונס ונוספים. במשך שנים רבות המכינה הקדם צבאית בעלי הייתה מודל לשילוב חיילים דתיים בצה"ל ובחברה הישראלית. מכינות רבות קמו אחריה והשיח בה, בניגוד לישיבות אחרות של הציונות הדתית, היה לכאורה בראייה שהם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית גם במקרים שבהם הם לא מסכימים עם החלטות הממשל.

לאורך השנים התגאו בחניכי המכינה, פיארו את הקצינים שיצאו משורותיה והשבוע גם הרשת עסקה לא מעט בגאווה על העלתו של עופר וינטר, בוגר המחזור הראשון של המכינה, לדרגת תת אלוף ומינויו לרמ"ט פיקוד מרכז. ואולם, נראה שמשהו השתנה או נחשף לאחר שנים שבהן נהגו קצינים בכירים ורמטכ"לים ושרי ביטחון לבקר לעיתים תכופות יחסית במכינה בעלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully