וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יולי השחור": 14 הרוגים בתאונות דרכים – בשישה ימים

14.7.2016 / 23:30

19 בני אדם נהרגו בכבישים בשבועיים שחלפו מאז החל החודש. באגף התנועה כבר הכריזו על החודש כקטלני ביותר וטענו כי אף שהגורם האנושי הוא הסיבה לרוב התאונות, "חודשי הקיץ מועדים לפורענות". מתחילת השנה נהרגו 191 איש בכבישים

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן, לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה.

חלפו רק שבועיים מאז החל חודש יולי, אך תאונות הדרכים כבר גבו את חייהם של 19 בני אדם – 14 מהם בששת הימים האחרונים. "מדובר באחד החודשים הקטלניים ביותר שידענו כשמתחילת החודש נהרגו 19 בני אדם, עליה של כ-30% ביחס לשנה שעברה", אומרים גורמים באגף התנועה, שמכנים את החודש "יולי השחור". לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 191 בני אדם בתאונות דרכים. במשטרה מייחסים את מרבית התאונות לגורם האנושי, אך מוסיפים כי "חודשי הקיץ מועדים לפורענות".

הבוקר נהרג עופר אהרון, בן 45 מאלעד, בתאונת דרכים קטלנית בכביש 1, כאשר משאית פגעה בו בעת שיצא מרכבו בשול הדרך, סמוך למחלף לטרון לכיוון ירושלים. אהרון נפגע כשעצר בצד הדרך ויצא מרכבו. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית, תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים תל השומר – שם למרבה הצער, לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

אתמול בשעות הצהריים התגלתה גופתו של סלים חסאן ראדה, בן 74 מהכפר מסעדה שהתהפך עם הטרקטור שלו. חובשים של מד"א הוזעקו למקום וקבעו את מותו. בשעות הלילה נהרגו בני זוג בני 81, פליקס קורייצקי ויבגניה חרחולין תושבי שלומי שבצפון, כתוצאה מהתנגשות בין שני כלי רכב בכביש 899, סמוך לצומת בצת שבגליל המערבי. מותה של האישה נקבע במקום ובן זוגה מת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יו"ר הבית היהודי בב"ש על ביטול המצעד: "לא רוצים שילדים ייחשפו"
אחרי 14 שעות חקירה: ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה נשלח למעצר בית
שבעה חודשים לאחר שאיבדה את אמה, תום תלווה למנוחות את אחיה וחברתה

הרוגה וחמישה פצועים בתאונת דרכים בצומת בצת שבצפון 13 יולי 2016. דוברות מד"א, מד"א
זירת התאונה שבה נהרגה אישה ונפצעו חמישה בצומת בצת, אתמול/מד"א, דוברות מד"א

בתאונה נפצעו ארבעה בני אדם נוספים באורח קל ופונו לאחר קבלת טיפול רפואי בידי צוות מד"א למרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה. לודמילה חזקיליביץ', חברה קרובה של השניים, סיפרה לוואלה! NEWS בעצב: "מאוד כואב לנו על מותם המפתיע של פליקס ויבגניה. משפחה כזאת טובה, אנשים חייכנים ומאוד איכותיים. אני לא אשכח איך פליקס תמיד היה ראשון לסייע ולעזור לאנשים בשלומי. פליקס ויבגניה, ניצולי שואה שעברו המון בחיים. לא נתפס שהם לא איתנו יותר".

ביום שלישי אירעו מספר תאונות דרכים קטלניות שגבו את חייהם של ארבעה בני אדם ברחבי הארץ; לפנות בוקר נהרגו בני דודים מרהט, עלי ומוסא אל-הוזייל. השניים התהפכו עם מכוניתם בסמוך לקיבוץ שובל. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה ביצעו פעולות החייאה בשניים אך בסופן נאלצו לקבוע את מותם. בתאונה אף נפצעו שני צעירים נוספים באורך בינוני וקשה.

מאוחר יותר מתה מפצעיה יפעת רגב בן יעקב בת 48 ממושב עין חצבה לאחר שנפצעה באורח אנוש בתאונה בצומת הערבה שבנגב. בתאונה נפצעו עוד שמונה בני אדם באורח בינוני וקל ומטופלים על ידי צוותי מד"א במקום לקראת פינוי לבתי החולים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טרקטור נפל ממשאית בצומת חשמונאים, סמוך למודיעין עילית. 12 ביולי 2016. מגד גוזני
זירת נפילת הטרקטור בכניסה למושב חשמונאים/מגד גוזני

כשעה וחצי לאחר התאונה בדרום, סמוך לחשמונאים שליד מודיעין עילית טרקטור נפל ממשאית משא ופגע בחנה גאולה דוויק, בת ה-65 שמתה מפצעיה בבית החולים שיבא שבתל השומר. בתאונה נפצעה גם הדס לוי בת הארבע שנפגעה באורח אנוש ואושפזה בטיפול נמרץ בבית החולים שיבא שבתל השומר. הבוקר היא מתה מפצעיה. באותו היום נהרג גם גבר כבן 30 בהתנגשות עם משאית בכביש 31, אולם אגף התנועה טרם הכליל אותו ברשימה מאחר שנסיבות התאונה נמצאות תחת חקירה.

ביום שני אירעו שלוש תאונות שבמהלכן נפטרו שלושה בני אדם. רוכב אופנוע תושב ירושלים נהרג בגבעתיים לאחר שנהג לא ציית לתמרור עצור. הרוכב נפצע אנושות ומת בבית החולים. בחולון, הולך רגל בן 90 נפגע מאוטובוס כאשר חצה במעבר חצייה מרומזר. גם הטא מפצעיו בבית החולים. קרוב לחצות, שסמוך תחנת יבנה, רכבת נוסעים פגעה למוות ברוכב אופניים שהיה על המסילה.

ביום ראשון נקבע מותו של רוכב אופנוע צעיר, דין כהן מהרצליה, שנפגע מהתנגשות עם רכב ברעננה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה ביצעו בו פעולות החייאה ובמקביל פינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא. ואולם, פעולות ההחייאה כשלו ומותו נקבע בבית החולים.

פוסט בפייסבוק של גלית כהן על תאונת הדרכים ברעננה בה נהרג בנה, דין כהן. יולי 2016. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שפרסמה אמו של דין/צילום מסך, פייסבוק

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), שהייתה מנהלת פנימיית היום שבה למד דין, סיפרה: "כשהיה מגיע לפנימייה כל החדר היה מתמלא באור. החיוך שלו והסיפורים הייחודיים שלו גרמו לכולנו להתאהב בו. המוות המפתיע של דין הותיר חלל עמוק מאוד בקרב בני המשפחה, הקרובים והחברים שלו. במותו הוא ציווה עליהם לא להתקרב לכלי המסוכן הזה אופנוע. זה פשוט לאבד ילד סתם".

אמו של דין, גלית פרסמה פוסט בדף הפייסבוק של דין, ובו היא מספרת על התאונה שבה איבדה את יקירה, ופנתה לעזרת הציבור. "בליל התאונה היה על בני שעון כמו שבתמונה בצבע חום. השעון לא נמצא עד עכשיו והוא מאוד חשוב לי, כי זה שעון נייד עם כל התמונות והסרטונים של דין. בבקשה, אנשים טובים, אלה הזיכרונות שנותרו לי ממנו".

השבוע הנורא החל כבר במוצאי שבת, בתאונה שהתרחשה על כביש 90 בבקעת הירדן כשרכב ובו משפחה סטה מדרכו, התנגש במעקה הבטיחות של אורך הכביש והתהפך. בתאונה נהרגה תינוקת בת ארבעה חודשים וחמישה בני משפחתה נפצעו, שלושה באורח בינוני עד קשה ושניים באורח בינוני. תאונה נוספת התרחשה באשקלון כאשר נהג רכב פרטי איבד שליטה, עלה על אי תנועה והתנגש בעמוד תאורה ובעץ, עמוד התאורה נפל והרכב התלקח, נהג הרכב נמלט ונוסע שהיה עמו נהרג במקום.

"אם היו נהרגים 13 בטרור השבוע - הממשלה לא הייתה מקבלת זאת"

"בכל יום נהרג אדם בישראל בתאונת דרכים בממוצע. עוד כמה בני אדם צריכים להיהרג בתאונות דרכים כדי שהמאבק להצלת חיים בכבישים יהיה בראש סדר העדיפויות של הממשלה?", אמר שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק. "הכישלון של הממשלה ומשרד התחבורה הוא ענק וכולנו משלמים את המחיר. אם היו נהרגים 13 בני אדם בפעולות טרור השבוע ממשלת ישראל לא הייתה מקבלת זאת בשוויון נפש והייתה פועלת. הגיע הזמן שמשרד התחבורה ייקח אחריות על הנעשה בכבישים והשר יכנס את הממשלה במטרה להכין תכנית להחזרת מדינת ישראל למצב בו היא מצמצמת את מספר ההרוגים ומצילה חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully