וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבית היהודי בב"ש על ביטול המצעד: "לא רוצים שילדים ייחשפו"

גדי מאזוז, שמשמש יו"ר הסיעה בעיר, התייחס לביטול המצעד בעקבות הסטתו מהרחובות המרכזיים וטען כי "זה מול בתי הכנסת, מול משפחות, זה פוגע באזרחים. העיר שלנו בנויה על מרקם מאוד בריא". שר הדתות: "קבוצת חריגים שרוצה לעשות מהפכה"

צילום: שי מכלוף ו"כיכר השבת", עריכה: אוהד פיטר

יו"ר סיעת הבית היהודי בבאר שבע, גדי מאזוז, המשיך לגבות הערב (חמישי) את החלטת בית המשפט העליון מאתמול, שלא לקיים את מצעד הגאווה בשדרות רגר המרכזיות בעיר ולהעבירו לרחובות הצדדיים – החלטה שהביאה לביטולו על ידי המארגנים. בעוד נימוקי המשטרה להסטת המסלול עסקו בחשש לחיי המשתתפים בהפגנה, מזוז טוען כי הסטתו חשובה בגלל ש"זה פוגע בחינוך הילדים" והתושבים מעדיפים שהם "לא יהיו חשופים לדברים האלה".

בנוגע לכמות המשתתפים שהגיעו הערב להפגנה מול בניין העירייה, שעמדה על כאלפיים, טען מאזוז כי "90% הם מחוץ לעיר. אנשים באו להזדהות עם המיעוט הקטן שיש בבאר שבע". לדבריו, היה חשוב לא לקיים את המצעד בשדרות רגר משום שהמשמעות היא "לעצור את הכביש מול בתי הכנסת, מול משפחות ושכונות, זה פוגע באזרחים. העיר שלנו בנויה על מרקם מאוד בריא ואין לנו קיצוניים – לא דתיים ולא חילוניים. לא משמאל ולא מימין".

עוד בנושא:
"אנחנו כאן ובכל מקום": 2,000 איש הפגינו עקב ביטול מצעד הגאווה בב"ש
ביקורת על החלטת בג"ץ: "מצעד הגאווה היה צריך להתקיים ברחוב הראשי בב"ש"
עקב הכרעת בג"ץ: המארגנים החליטו לבטל את מצעד הגאווה בבאר שבע

הפגנה נגד ביטול מצעד הגאווה, עיריית באר שבע. יולי 2016. שי מכלוף
"שיעשו את מעשיהם במקום צנוע". משתתפי ההפגנה, היום/שי מכלוף

בהמשך, אמר: "אנחנו רוצים לשמור גם על כבוד הקהילה וגם על כבוד העיר. לחיות בשקט, בצניעות. שיעשו את מעשיהם בצורה הטובה והצנועה לפי שיטתם במקום צנוע, ואין לנו בעיה עם זה. ללכת ולשווק את זה ברחובות העיר? שילדים ומשפחות יראו? זה פוגע בחינוך ילדינו". לדבריו, "לא רוצים שילדינו ייחשפו לדברים האלה. לא רק ציבור דתי, לא רק חרדים, לא רק הציבור הכללי. לא רוצים. רוצים לשמור על זהות ואורח חיים של בית".

בתוך כך, השר לשירותי דת דוד אזולאי התייחס להפגנה היום ב"כנס הגבאים", ואמר: "היינו עדים היום למאבק קשה בעיר הגדולה באר שבע, לאיזו קבוצת חריגים שבאה ורוצה כאן לעשות מהפכה. וברוך השם, הרב יהודה דרעי, השם יאריך ימיו, עמד כחומה בצורה ועשה הכול על מנת למזער את הנזק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה נגד ביטול מצעד הגאווה, עיריית באר שבע. יולי 2016. שי מכלוף
"רוצים לשמור על זהות ואורח חיים של בית". משתתפי ההפגנה/שי מכלוף

המפגינים הגיעו לרחבת העירייה בבאר שבע כשבידיהם בלונים שחורים, הם המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב: "אנחנו כאן ובכל מקום" ושרו "באנו חושך לגרש". משטרת ישראל נערכה עם מאות שוטרים גלויים וסמויים להפגנה, שנערכה בהובלת עמותת "הבית הגאה" בעיר. במהלך ההפגנה, צעדו לדקות אחדות חלק מהמשתתפים בשדרות רגר שהיוו את סלע המחלוקת בקיום המצעד.

"שוטר ראה שהבן שלי הומו ואמר 'בא לי להקיא'"

צעיר אחד נעצר בתום ההפגנה על ידי המשטרה. לדברי אחת הצועדות, היא אחזה שלט שעליו כתוב "הבן שלי הומו, אז מה?" והדבר עורר את חמתו של אחד השוטרים. "הוא הסתכל ואמר 'בא לי להקיא בגלל השלט הזה'", סיפרה לוואלה! NEWS. "ביקשתי ממנו שיחזור על הדברים שלו. ואז הבחור ביקש ממנו את השם שלו והוא סירב, ועצר אותו".

שחר, אחת המשתתפות בהפגנה, טענה כי "גאווה זה לא רק לתל אביב או לערים הגדולות". "אני חלק מהקהילה. גדלתי פה, חייתי פה, לא מתכוונת ללכת. באר שבע זה אני. גאווה זה לא רק לתל אביב או ערים גדולות - היא לכל מקום. זכויות צריכות להתקיים. לא הגיוני שאנחנו מקבלים אפס תקצוב. חשובה לנו הנראות, שיידעו שאנחנו קיימים וחלק מבאר שבע. נתראה בשנה הבאה במצעד גדול". הדר, תושב באר שבע, סיפר כי כמות האנשים מרוממת את רוחו. "אתמול הלכתי לישון עצוב, הכניסו לי אגרוף בבטן עם בג"ץ. היום אני מחייך. אנשים באו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully