וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מטריד: שוטרים בקליפורניה יורים למוות בצעיר לא חמוש

משטרת פרסנו פרסמה תיעוד של מקרה נוסף שבו צעיר נורה למוות על ידי שוטרים, על רקע המחאה המחודשת ברחבי ארה"ב נגד אלימות משטרה. "הסרטון עונה על שאלות רבות, אך הוא גם מעלה שאלות חדשות"

צילום: רויטרס

בצל הסערה המחודשת בארצות הברית בנוגע לאלימות המשטרה, משטרת פרסנו שבקליפורניה פרסמה היום (חמישי) תיעוד של ירי קטלני בצעיר לא חמוש. דילן נובל, צעיר לבן בן 19, נורה על ידי שוטרים לאחר שנעצר לביקורת בכביש בעיר, ב-25 ביוני – כשבוע לפני מקרי המוות של אלטון סטרלינג ושל פילנדרו קסטיל, שעוררו גל הפגנות מחודש ברחבי המדינה.

מפכ"ל משטרת פרסנו, ג'רי דייר, מסר במסיבת עיתונאים שכינס טרם פרסום הסרטון, שתועד באמצעות מצלמות גוף שהיו על השוטרים, כי ההחלטה לפרסמו התקבלה בשל עניין הציבור בנוגע לטיפול המשטרתי במקרה. "אני קורא לרגיעה בקהילה שלנו", אמר, בהתייחסות למחאה שהתעוררה עקב מותו של נובל.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה על ירי המשטרה בשחורים: "חוזר על עצמו יותר מדי פעמים"
ארה"ב: הפגנות נרחבות בלואיזיאנה לאחר ששוטרים הרגו אדם שחור
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב

מפגין מרים את ידיו אל מול כוחות השיטור בהפגנה בבאטון רוג', לואיזיאנה, ארצות הברית. רויטרס
"חשבו שהוא מתגרה בהם". הפגנה בלואיזיאנה, השבוע/רויטרס

בסרטון נראה נובל יוצא מרכב שטח, לאחר שנעצר ברמזור על ידי השוטרים. אלה קוראים לעברו להרים ידיים, ומזהירים אותו: "אנחנו נירה בך!". הוא המשיך להסתיר את יד ימינו מאחורי הגב. לאחר שדרשו ממנו לשכב על הקרקע כמה פעמים והוא סירב, הוא התקדם לעבר השוטרים, ואחד מהם ירה בו פעמיים. לאחר שנפל לקרקע, אותו שוטר ירה פעם נוספת ולאחר כ-12 שניות, שוטר נוסף ירה פעם רביעית.

דייר הסביר כי במהלך התקרית, השוטרים ראו את נובל מוציא דבר מה מתא הכפפות, ואוחז פריט מפלסטיק בידו. כמו כן, הם טענו כי הוא אמר שהוא "שונא את החיים" במהלך המקרה. לדברי דייר, החוקרים "חשבו שהוא מתגרה בהם, או מתכונן לשלוף נשק". לבסוף התברר כי הוא לא היה חמוש כלל.

"חלקים מהסרטון יענו על שאלות רבות שיש לחברי הקהילה", אמר דייר, "עם זאת, אני מאמין שהוא גם יעלה שאלות חדשות, שקיימות גם אצלי". מפכ"ל המשטרה התייחס לשתי היריות הנוספות בנובל, כשכבר היה שכוב על הקרקע. הוא ציין כי נפתחה חקירה בנושא וכי אמו של נובל הגישה תלונה נגד השוטרים, אולם מפכ"ל המשטרה סירב לפי שעה לציין אם התנהלות השוטרים חורגת מהנוהל המשטרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully