וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים למחאה החברתית: חמישה דברים שצריך לדעת היום

14.7.2016 / 7:00

בבאר שבע יפגינו חברי הקהילה הגאה ברחבת העירייה במחאה על ביטול מצעד הגאווה בעיר. הנשיא ריבלין ייפגש עם ראשי מוסדות להשכלה גבוהה ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

חמש שנים למחאה החברתית

אלפים הפגינו בתל אביב במלאות שנתיים למחאה. דניאל בוק
האוהל שהקימה בשדרות רוטשילד בת"א היה אות הפתיחה. דפני ליף/דניאל בוק

אתם צריכים לדעת שהיום לפני חמש בשנים, בשנת 2011, הוקם המאהל הראשון בשדרות רוטשילד בתל אביב, מה שהיווה את אות הפתיחה למחאה החברתית. מדובר בסדרה של מחאות והפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ בקיץ 2011 נגד יוקר המחייה בישראל. המחאה התחילה במאהל שהקימו כמה צעירים, בהם דפני ליף, ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) וח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), בטרם החלו בקריירה הפוליטית שלהם, נגד שוק הדיור בישראל. אליהם הצטרפה מחאת הקוטג' שגררה חרם צרכנים עקב מחירי המזון בישראל. מאהלים דומים לזה שהוקם בתל אביב הוקמו בערים נוספות בארץ. המחאה נמשכה כחודשיים ובסיומה הוחלט על הקמת ועדה בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג שיגבש מדיניות להורדת המחירים.

מצעד הגאווה בבאר שבע

מצעד הגאווה באשדוד. יוני 2016. לירון מולדובן
במקום מצעד תתקיים הפגנה מול עיריית באר שבע. מצעד הגאווה באשדוד, בחודש שעבר/לירון מולדובן

אתם צריכים לדעת שהיום אמור היה להתקיים מצעד הגאווה בבאר שבע. ואולם, נוכח החלטת בג"ץ שלא לאפשר את קיומו בשדרות רגר המרכזיות אלא רק ברחובות צדדים, הוחלט לבטל אותו. במקום לקיים את המצעד, המארגנים צפויים לערוך הפגנה מול בניין העירייה בעיר. בג"ץ קיבל את נימוק המשטרה, לפיו ישנו מידע מודיעיני על כוונה לפגוע בחיי אדם ולכן יש צורך להימנע מקיום המצעד ברחובות המרכזיים. המארגנים לא קיבלו את הטיעון וסברו כי מדובר במניע הומופובי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מפגש נשיאי המוסדות להשכלה גבוהה

הפגנה באוניברסיטת בן גוריון. מערכת וואלה!
אוניברסיטת בן גוריון בנגב/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שמחר תתקיים פגישה של כל נשיאי המוסדות להשכלה גבוהה בארץ עם נציגיהם מאוניברסיטאות המחקר, מהמכללות המתוקצבות, מהמכללות הלא מתוקצבות ומהמכללות להוראה, יחד עם יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' יפה זילברשץ, ונשיא המדינה, ראובן ריבלין. במהלך המפגש יתקיימו שני פאנלים שבהם יתארחו בין היתר פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, פרופ' יולי תמיר, נשיאת מכללת שנקר, ופרופ' דודי שוורץ, רקטור הקריה האקדמית בקריית אונו. מטרת המפגש היא התנעה של פעילות "תקווה ישראלית" לזירה האקדמית. כלומר, להכריז על יוזמות ולרתום את המוסדות לשותפות אקטיבית מתוך רצון לקדם את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

פאנל עשור למלחמת לבנון השנייה

מלחמת לבנון השנייה. GettyImages
חיילים בתום המלחמה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום יציין המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) עשור למלחמת לבנון השנייה. לכנס, שיערך במכון בתל אביב, יגיעו מקבלי ההחלטות משנת 2006 להשתתף בפאנלים בנושא המלחמה. בין היתר, ישתתפו בכנס שר הביטחון דאז, עמיר פרץ, שרת החוץ בזמן המלחמה, ציפי לבני, הרמטכ"ל דאז דן חלוץ ובעלי תפקידים נוספים.

יום הבסטיליה בצרפת

המצעד הצבאי בשדרות שאנז אליזה, חגיגות יום הבסטיליה, 14 ביולי 2015. רויטרס
מצעד יום הבסטיליה בפריז, בשנה שעברה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום תציין צרפת את יום הבסטיליה. מדובר בחג לאומי ויום העצמאות הרשמי של צרפת שנחוג ביום נפילת הבסטיליה, כלא מפורסם בפריז, ב-1789. כיבוש הבסטיליה מסמל במידה רבה את המרד נגד המלך לואי ה-16 והשלטון והמעבר לחירות. ביום זה נערכות חגיגות ותהלוכות בשדרת השאנז אליזה בפריז, ירי זיקוקי דינור ומסיבה של הנשיא בארמון האליזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully