וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקו ולחמניה על חשבון העירייה: 94 רשויות יזכו לסבסוד קייטנות

14.7.2016 / 1:34

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יעביר לרשויות בדירוג חברתי-כלכלי נמוך תקציב שיקל על הוריהם של יותר מ-86 אלף ילדי גן. השר דרעי: "לא יהיה מצב בו ילד לא יוכל ללכת לקייטנה בגלל בעיות כספיות של משפחתו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בחודש שעבר: השר דרעי מכריז על הכוונה לסבסוד הקייטנות)

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יסבסד קייטנות לילדי גן ב-94 רשויות מקומיות. הסבסוד צפוי להעניק סיוע משמעותי להוריהם של יותר מ-86 אלף ילדים בערי הפריפריה. הצעד מגיע בעקבות קול קורא שפרסם המשרד, ביוזמתו של השר אריה דרעי, ולאחר בחינת הבקשות שהגישו הרשויות. בימים הקרובים יודיע המשרד על הסכום שיעביר לרשויות השונות שייועד לתקצוב הקייטנות.

השר דרעי בירך על הצעד ואמר כי זעקת ההורים נגעה לליבם של אנשי משרדו. "שמחתי לראות שרשויות רבות ניגשו לרפורמה, הפחיתו את מחירי הקייטנות ויקבלו מאתנו סיוע. בישראל לא יהיה מצב בו ילד לא יוכל ללכת לקייטנה בגלל בעיות כספיות של משפחתו", נכתב בהודעת המשרד.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה סביב הענקת פרס מפעל חיים לשולי רנד: "יש לשקול זאת בשנית"
פעילים למען אזריה הותקפו בגז מדמיע על ידי רעולי פנים בתל אביב
עקב הכרעת בג"ץ: המארגנים החליטו לבטל את מצעד הגאווה בבאר שבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדים בקייטנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות היוזמה, יקבלו כל ילדי הגנים ביישובים בנגב ובגליל, וכן בשכונות מסוימות בערי המרכז, סבסוד אוטומטי של הקייטנות בסכום של 300 שקלים לילד, בתנאי שמחיר הקייטנה לא יעלה על 852 שקלים. בנוסף, ילד שני מאותה משפחה יזכה לסבסוד של 350 שקלים וילד נוסף לסבסוד של 400 שקלים. מדובר ברשויות מקומיות המשתייכות לאשכול 1-4 בממד הפיתוח החברתי כלכלי.

בין השאר נכללות באשכול זה הערים ביתר עילית, אום אל-פחם, קריית מלאכי, רמלה, באקה אל-גרבייה ואור עקיבא. וכן המועצות המקומיות, עמנואל, מעלה עירון, ערערה, זמר, כפר קרע ועין קנייא. בנוסף לכך, גם המועצה האזורית נחל שורק משתייכת לאשכול זה וכן שכונות בערים כגון אשדוד, אור יהודה, קרית ים וערים נוספות במרכז.

הפגנת הורים נגד מחירי הקייטנות מול הכנסת. 6 ביוני 2016. פורום ועדי ההורים, מערכת וואלה! NEWS
הורים מפגינים מול הכנסת בחודש שעבר נגד מחירי קייטנות/מערכת וואלה! NEWS, פורום ועדי ההורים

על פי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ברשויות מקומיות רבות החליטו לעדכן את מחירי הקייטנות העירוניות בעקבות פרסום הקול הקורא. בנוסף לכך, משפחות המוכרות בידי שירותי הרווחה לא יידרשו לשלם יותר מ-200 שקלים לילד. על פי נתוני המשרד, 86,235 ילדים יוכלו ליהנות מהמחירים המסובסדים ברחבי הארץ. מהמשרד נמסר כי הורים שכבר שילמו מראש על קייטנות ברשויות שיזכו לסבסוד זכאים לקבל החזר כספי עבור התשלום.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully