וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלת הדיחה מורים - התלמידים הודיעו כי לא ישתתפו במסע לפולין

14.7.2016 / 9:01

"לא נמשיך להתנהל תחת שלטון מרוחק שלא רואה אותנו", אומרים תלמידים בתיכון בשדה בוקר, לאחר שמנהלת המוסד פיטרה שלושה מורים. הם נקטו בצעדי מחאה, בהם ויתור על המסע למחנות ואי הזמנה של המנהלת למסיבת הסיום

עריכה: שניר דבוש

בחודשים האחרונים מנהלים תלמידי התיכון הסביבתי שדה בוקר מאבק נגד מנהלת המוסד בשנתיים האחרונות, סמדר כהן, בין היתר עקב הדחת שלושה מחנכים בחודש מאי השנה. תלמידי כיתות י"א בבית הספר נקטו כמה צעדים נגד החלטתה של כהן לפטר את שלושת המורים, ובהם אי-כניסה לשיעורים במשך שעתיים ועמידה בדממה ברחבה המרכזית של המוסד. בהמשך, תלמידי השכבה אף לא הזמינו את המנהלת למסיבת הסיום שלהם כאות מחאה, וכמה מהם הודיעו כי יבטלו את השתתפותם במסע לפולין. כעת, גובר המאבק והורים רבים של תלמידים דורשים את פיטוריה.

לפני כמה ימים הבהירה כהן לתלמידי השכבה כי במסע לפולין, המתוכנן לחודש ספטמבר, יצטרפו אליהם מנהל הפנימייה של בית הספר ומורה לחינוך גופני, ולא אף אחד ממחנכיהם. התלמידים טוענים כי השניים "מקורבים מאוד למנהלת" ופנו אליה בבקשה לצרף את המחנכים למסע, אך היא סירבה. בתגובה, הודיעו הבוקר (רביעי) 17 תלמידים שנרשמו למסע כי יבטלו את הרשמתם, זאת בנוסף לתשעה שביטלו אותה לפני כמה שבועות. התלמידים טוענים שכהן שמנסה לנקום בהם על המחאה נגדה וכתבו כי "חשוב שתדעו מדוע תלמידים שחיים וגדלים במדינת ישראל לא יצאו למסע חשוב כזה, בגלל סיבות אנוכיות, נקמניות ופוגעניות של מנהלת בית הספר".

לדברי התלמידים, החלטתם נעשה במחאה על התנהלותה הכוללת של כהן. "בהחלטתנו על אי-יציאה למסע אנו רואים גם הצהרה שאנו לא ממשיכים להתנהל תחת 'שלטון' מרוחק שלא רואה אותנו, שמחליט החלטות שבהן אנו נמצאים בתחתית רשימת העדיפויות", כתבו התלמידים.

עוד ידיעות בנושא חינוך:
שעשועונים והכשרת מורים: נחשפת תכנית בנט לחיזוק לימודי מתמטיקה ביסודיים
האוניברסיטה מתחרטת: תלמידי המרצה שתקף התנחלויות יחויבו להיבחן

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
התלמידים זעמו על מינוי "צוות טכני" לליווי במסע הרגשי. תלמידים במסע לפולין/AP

בשנה שעברה השתתפו במסע לפולין כ-60 תלמידים מבית הספר, ולדברי אחד המורים במוסד, נרשמו מעטים בגלל אי-הוודאות לגבי אנשי הצוות המלווים. "פנינו אל מנהלת בית הספר שלנו ומנהל המשלחת וביקשנו שתמנה לפחות מלווה מחנך אחד, שיתאים לליווי הרגשי של התלמידים. המגוון הוא באמת רחב וישנם המון אנשי צוות שמתאימים ורוצים ללוות אותנו. לאכזבתנו, נתקלנו בחוסר הקשבה ובסירוב", כתבו התלמידים להנהלה ולשר החינוך נפתלי בנט. הם הוסיפו כי "הצוות שמנהלת בית הספר מינתה כדי לצאת אתנו למסע הוא כולו 'צוות טכני', שאין לו שום קשר רגשי עבור השכבה. כאשר שאלנו אותה מדוע לא תסכים לבקשתנו, היא ענתה ש'אף מחנך לא מעוניין ללוות את המסע'. ביררנו את העניין ומצאנו שאין אמת בדברים".

אחד המורים בבית הספר סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מלכתחילה, נרשמו למסע רק 36 תלמידים מאחר שחששו שהמחנכים לא יצורפו. "המורים אמרו לה שזה לא הגיוני, הורים אמרו ותלמידים אמרו ולא מעניין אותה. היא מבחינתה באופן אישי לא תיתן לאף אחד מהמחנכים לצאת כי הם הביעו ביקורת עליה", אמר המורה. לדבריו, באחד המקרים שבו העלתה המנהלת איש סגל לשימוע לפני פיטורים, 30 מתוך 48 מורי בית הספר חתמו על מכתב תמיכה בו.

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר: "התקבלה בקשתם של התלמידים לצרף למשלחת לפולין מורה נוסף הקרוב אליהם. בית הספר יצרף למשלחת מחנך או מחנכת מהשכבה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מדרשת שדה בוקר: "מגבים את המנהלת ותפקודה"

ממדרשת שדה בוקר נמסר בתגובה כי "הנהלת המדרשה כמו גם מנהלת המחוז במשרד החינוך מגבים פה אחד את סמדר כהן ותפקודה כמנהלת. הטענות המופנות אליה נבדקו לעומק, אחת אחת, ונמצאו חסרות שחר. סמדר ממלאת תפקידה במקצועיות תוך חתירה למצוינות ולערכים עליהם מושתת בית הספר. הטענות כלפיה הן קולה של קבוצת מיעוט החותרת ללא הפסקה תחת המנהלת ומנסה לפגוע בה. הנהלת המדרשה והמנהלת ימשיכו לעמוד על רמה מקצועית גבוהה של מורי בית הספר תוך עמידה בנוהלי משרד החינוך ולא יאפשרו ללחצים של קבוצות לגרום להם לסטות מהדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully