וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי וירג'יניה התבקשו: "נא לא לתפוס פוקימונים בבית הקברות"

משחק המציאות הרבודה "פוקימון גו" תפס בסערה את צעירי ארצות הברית, שיוצאים בהמוניהם לרחובות לחפש את המפלצות המצוירות. אלא שאתרים כמו בית קברות צבאי או מוזיאון לזכר השואה לא קיבלו בברכה את גל המבקרים. "לא מכבד את זכר הקורבנות"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה

(צפו: דיון באולפן וואלה! NEWS על משחק "פוקימון גו")

קשה להאמין, אבל חלף רק שבוע מאז יצא לחנויות האפליקציות משחק המציאות הרבודה "פוקימון גו". בימים שעברו מאז, הוא הספיק לעורר בארצות הברית וברחבי העולם התלהבות שיא והמון סיטואציות משעשעות, לצד דיון נוקב על הנקודה בה משחקים בטלפון הנייד הם מחוץ לתחום. לפי השירות האינטרנטי "סימילאר ווב", שמנטר אחר התנועה ברשת, המשחק עקף תוך יממה את אפליקציית ההיכרויות הפופולרית "טינדר" במספר ההורדות למכשירי אנדרואיד. אם לא די בכך, הוא עקף מבחינת משך השימוש הממוצע את ווטסאפ, אינסטגרם, סנאפצ'ט ופייסבוק מסנג'ר.

כמעט בלתי-אפשרי ללכת ברחובות וושינגטון הבירה, כמו בערים רבות ברחבי המדינה, מבלי להיתקל בחבורות של צעירים שיוצאים יחד לתפוס פוקימונים - דמויות שמופיעות על מסך הסמארטפון ונראות כאילו הן ממוקמות בסביבת השחקנים. כמו כן, המשחק מעודד את המשתמשים לצאת לפארקים, מוזיאונים ואתרים לאומיים בהם יש תחנות "פוקסטופ", שבהן המשתמשים מקבלים חפצים שעוזרים להם להתקדם במשחק.

משחקים פוקימון גו באלכסנדריה, ווירג'יניה. עמרי נחמיאס
"לא מכבד את זכר הקורבנות". שחקנים בווריג'יניה, אתמול/עמרי נחמיאס

אלא שלצד ההתלהבות בציבור והתוצאה המבורכת, המעודדת את המשתמשים לשחק בעולם האמיתי ולא רק בבית, מול מסכי המחשב, נאלצו המפתחים להתמודד עם גל של ביקורות מכיוונים שונים, בשל סוגיות שהתעוררו לאחר יציאת המשחק לחנויות האפליקציות.

כמה מהאתרים שבהם נמצאות תחנות "פוקסטופ" מיהרו להבהיר כי אינם מעוניינים שהמבקרים ישחקו ב"פוקימון גו", בטענה שהדבר אינו מכבד את המקום. כך, למשל, הנהלת בית הקברות הצבאי הלאומי בארלינגטון, וירג'יניה, דרשה מהמשתמשים: "אנחנו לא מחשיבים את משחק 'פוקימון גו' כדבר שהגון לעשותו על אדמת בית הקברות. אנחנו מבקשים מהמבקרים להימנע מכך".

אתמול דווח כי גם מנהלי מוזיאון השואה בוושינגטון הבירה, הממוקם כשלושה קילומטרים מבית הקברות בארלינגטון, ביקשו מהאורחים במוזיאון להימנע ממשחק במהלך הביקור. הבוקר, גם מנהלי הניו מדיה של המוזיאון במחנה ההשמדה אושוויץ יצאו בקריאה דומה, ופרסמו בטוויטר קריאה פומבית לחברה שפיתחה את המשחק: "אל תאפשרו לשחק 'פוקימון גו' באתר הזיכרון שלנו ובמקומות דומים. זה לא מכבד את זכר הקורבנות!".

משחקים פוקימון גו בניוטאון ,וירג'יניה.. עמרי נחמיאס באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
הוביל גם לשוד. משחק "פוקימון גו" בווירג'יניה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס באמצעות וואווי

בנוסף לכך, המשטרה בעיר אופאלון, מיזורי, הודיעה כי ארבעה צעירים בני 17 ו-18 כבר הואשמו בתחילת השבוע בשוד מדרגה ראשונה, לאחר ששדדו לכאורה כסף מזומן ומכשיר טלפון משחקן אחר לפחות במקרה אחד. ברשת CBS דווח כי השוד נעשה על ידי ניצול לרעה של הטכנולוגיה החדה, תוך שימוש ברכיב במשחק שמאפשר לשחקנים לתקשר ולפגוש שחקנים אחרים.

בתגובה לכך, מסרה חברת "ניאטיק", שפיתחה את המשחק, כי "אנחנו מודעים לכמה תקריות שהתרחשו במעורבותם של שחקני 'פוקימון גו'. אנחנו מעודדים את כל האנשים שמשתמשים ב'פוקימון גו' להיות מודעים לסביבתם ולשחק יחד עם חברים כשהם הולכים למקומות לא מוכרים".

לצד הביקורות, הרי שהמשחק מצליח לייצר מפגשים מפתיעים בין אנשים, וגם לא מעט הזדמנויות לשיתוף פעולה ולעזרה. כך, למשל, אתמול בפארק הציבורי שבעיר העתיקה של אלכסנדריה, וירג'יניה, אבדה הכלבה אקו. בעליה של כלבת הביגל המעורבת החליטו לגייס לעזרתם את קבוצות הצעירים המסתובבים בעיר. "בבקשה צלמו את התמונה של אקו, ופקחו עין בזמן שאתם מסתובבים בחוץ, במרדף אחר פוקימונים", נכתב במודעה שתלו, לצד תמונתה של הכלבה האהובה.

משחקים פוקימון גו באלכסנדריה, ווירג'יניה. עמרי נחמיאס
"עזרו לאקו". השלטים שפורסמו בפארק הציבורי באלכסנדריה/עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully