וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה סביב הענקת פרס מפעל חיים לשולי רנד: "יש לשקול זאת בשנית"

14.7.2016 / 0:31

לאחר שהזמר והשחקן הודה בגרימת חבלה ברשלנות לאשתו, טענו חברי ועדת הפרס שבחרו בו כי האחריות על ביטולו או הענקתו שייכת למשרד החינוך. ח"כ רוזין פנתה לשר החינוך: "יש להעניק משקל לא רק לתוצרים שהפיק אלא גם להשפעתו במישור האישי - שאינה חיובית"

שולי רנד. באדיבות התו השמיני,
"הפרס ניתן עבור תרומתו לתרבות". רנד/באדיבות התו השמיני

בעקבות הפרסום אתמול (רביעי) על הודאתו של הזמר והשחקן שולי רנד בגין גרימת חבלה ברשלנות לאשתו, התעורר מחדש הדיון על מתן פרס מפעל חיים לרנד. חברי הוועדה שבחרו בו, טענו היום כי המשרד הוא האחראי לכך. "הוחלט על מתן הפרס לפני כשבועיים וחצי. הוא ניתן לו עבור העשייה היצירתית ותרומתו לתרבות. שמשרד החינוך יקבל את ההחלטה לאור שאלות משפטיות כאלו ואחרות בעקבות הפרסומים היום", אמר חבר הוועדה מוטי שקלאר.

שקלאר הוסיף עוד כי איש מחברי הוועדה לא ידע על הסתבכויותיו של רנד, הכלכלית והפלילית. אתמול הודה רנד בעבירה של גרימת חבלה ברשלנות באשתו מיכל בת שבע. לפי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי משטרת ירושלים לבית משפט השלום בעיר, בנובמבר 2013 ניסה רנד לקחת מידי אשתו שקית השייכת לו ובין השניים התפתח מאבק, שבמהלכו נפלה לרצפה. כתוצאה מכך נגרמו לה חבלות שונות, ובהן שפשופים ואדמומיות בצווארה ובשכמות. השבוע זכה רנד בפרס מפעל חיים מטעם משרד החינוך.

עוד בנושא:
הזמר שולי רנד הודה בגרימת חבלה ברשלנות לאשתו
הזמר שולי רנד יקבל פרס מפעל חיים מטעם משרד החינוך
דניאל, בנו של שולי רנד: "אבא חי, בריא, הכל בסדר. אמא ניסתה לייצר פרובוקציה"

מוטי שקלאר. נמרוד סונדרס
"שמשרד החינוך יקבל את ההחלטה לאור שאלות משפטיות כאלו ואחרות בעקבות הפרסומים". שקלאר/נמרוד סונדרס

חברת ועדה נוספת, דבורה קיציס, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS: "אין לי מה לומר כבר, זה לא נוגע אחד לשני. אני לא הכתובת, זה לא בהחלטתי".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פנתה הערב לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה לכנס שוב את ועדת הפרס. "להשקפתי, בהענקת פרס מפעל חיים לאדם, אשר מהווה הבעת רגשי תודה כלפיו מצד החברה, יש להעניק משקל לא רק לתוצרים שהפיק בתחום המוגדר אלא גם לאישיותו והשפעתו על החברה בכלל המישורים", כתבה. "חוששתני שבמקרה של רנד, במישור האישי ובסביבתו הקרובה השפעה זו לא הייתה חיובית כלל ועיקר, כפי שעולה מפרסום מהבוקר על הרשעתו של רנד על-פי הודאתו בגרימת חבלה ברשלנות. אבקשך לכנס שוב את ועדת הפרס ולשקול בשנית את מתן הפרס לרנד".


במשרד החינוך סירבו להתייחס לפרסומים. לשאלה אם שוקלים את ביטול הפרס, ענו: "אין תגובה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ מיכל רוזין  בוועדה המסדרת של הכנסת, מאי 2015. טלי מאייר
מבקשת לכנס שוב את הוועדה. ח"כ רוזין/טלי מאייר

לוואלה! NEWS נודע כי בעבר התלוננה רעייתו של רנד על אלימות מצדו, ובשנת 2012 היא אף אמרה כי "חשה סכנה לחייה". בעקבות הפנייה, שהתה רעייתו של רנד במעון לנשים מוכות עד שנת 2013. מעבר לכך, בני הזוג מטופלים על ידי שירותי הרווחה וקיימים ביניהם הסדרי ראייה לילדיהם. רנד אף הגיעה לדיון בוועדת הכנסת במושבה הקודם, ובדיון שעסק ברווחת הילד, היא הציגה את המקרה שלה בעקבות פניות שהגישה לשר הרווחה דאז מאיר כהן.

ביום שישי האחרון טענה רעייתו של רנד כי הוא נעלם מיום חמישי ולא עונה לטלפון הסלולרי שלו. ביום שבת בנו דניאל אמר כי הוא שוחח עמו וכי הוא בריא ושלם. "המשפחה במצב כלכלי חמור עד קריטי. אין להם פתרון למגורים", אמרה חברת המשפחה לוואלה! תרבות. "היא פונתה מביתה לפני כעשרה ימים. הם היו באכסנייה כל השבוע האחרון. היום פינו אותם מהאכסניה. הנהלת האכסניה פחדה שהם לא ייצאו וסגרה להם את החדר. מיכל הזמינה משטרה. לא מוכנים להשכיר להם בית".

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully