וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון השואה בוושינגטון: "תפסיקו לצוד כאן פוקימונים"

אפליקציית "פוקימון גו" שהפכה ללהיט הגיעה גם למוזיאון ומטרידה את ההנהלה, שהבהירה: "המשחק בשטח המוזיאון אינו מכובד". אבל נראה שדבר לא ימנע מהמבקרים לצוד פוקימונים, והם אפילו לא מבינים מה הבעיה

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה

(בווידאו: ריאיון באולפן וואלה! NEWS על "פוקימון גו")

נראה שהלהיט החדש "פוקימון גו" נמצא בכל מקום - גם במקומות שבהם לא מתאים לשחק באפליקציה החדשה, כמו מוזיאון השואה בוושינגטון. "המשחק בשטח המוזיאון, שמהווה אתר זיכרון לקורבנות הנאצים, אינו מכובד", אמר אנדרו הולינג'ר, דובר המוזיאון, לאתר "הוושינגטון פוסט". "אנחנו מבררים אם יש אפשרות להוציא את המוזיאון מהמשחק".

"פוקימון גו" דורש מהשחקן לטייל במעין עולם וירטואלי המבוסס על העולם האמיתי דרך מצלמת הטלפון, וכך לתפוס דמויות פוקימונים באתרים שונים במרחבים שבהם הם נמצאים. בחיפושיהם הקדחתניים אחר היצורים המוזרים הגיעו השחקנים למקומות רבים, בהם גם המוזיאון. מוזיאון השואה, כמו אתרים רבים אחרים, מהווה "פוק-סטופ", תחנת פוקימונים שבה יכולים השחקנים להשיג פריטים שונים שיקדמו אותם. למעשה, יש שלוש נקודות כאלה ברחבי המוזיאון.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שלושה אזרחים עברו לעזה בתוך שנתיים: "כמעט בלתי אפשרי לעצור אותם"
המשטרה מתנגדת למצעד הגאווה בבאר שבע: "סיכון ממשי לחיי אדם"
סיבוב בקניון וספר על פרשת שחיתות: כך מבלה אולמרט מחוץ לכלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא שבאנו לכאן כדי לשחק". אפליקציית "פוקימון גו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונה אחת שהופצה ברשת נראה שחקן שמנסה לצוד פוקימון בשם קופינג שפולט גז רעיל, ממש ליד השלט בכניסה להיכל על שם הלנה רובינשטיין במוזיאון. באותו היכל, למרבה המבוכה, מוצגות עדויות של יהודים שניצלו מתאי הגזים. יכול להיות שהתמונה, שכבר הוסרה מהרשת החברתית שבה פורסמה, אינה תצלום אמיתי מהמשחק אלא מתיחה שנעשתה בחוסר טעם.

ואולם, הולינג'ר הביע חשש מהימצאותו של הפוקימון פולט הגז הרעיל בתחומי המוזיאון. חברת "ניאנטיק" שפיתחה את האפליקציה טרם הגיבה להימצאותו של הפוקימון קופינג בתחומי המוזיאון, וגם לא לאפשרות של הסרת ה"פוק סטופ" שבתחומי המוזיאון.

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי ביום שני אחר הצהריים מבקרים רבים במוזיאון נראו שקועים במשחק ה"פוקימון גו". על אף שהמוזיאון מתנגד בתוקף לתופעה, נראה שרוב השחקנים לא הבינו מה הבעיה. "זה לא שבאנו לכאן כדי לשחק", אמרה אנג'י, בת 37, "אבל אנחנו חייבים לתפוס את כולם".

מוזיאון השואה בוושינגטון משאטרסטוק. ShutterStock, ShutterStock
להוציא את המוזיאון מהמשחק. מוזיאון השואה בוושינגטון/ShutterStock, ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully