וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לתחילת מלחמת לבנון השנייה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

13.7.2016 / 7:08

ועדת הפנים תדון ב"חוק המקוואות" השנוי במחלוקת. הנשיא ריבלין יארח בני משפחה של חסידי אומות עולם וניצולי שואה שהוחבאו על ידי בני משפחתם ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

עשור ליום הראשון במלחמת לבנון השנייה

מלחמת לבנון השנייה. GettyImages
הצבא הגיב לתקיפת רכבי הסיור בגבול וחטיפת שני החיילים/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשר שנים החלה מלחמת לבנון השנייה. צה"ל הגיב לפעולות חיזבאללה שהתרחשו יום קודם לכן, בהן הפצצת רכבי סיור של צה"ל על הגבול וחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב. המלחמה נפתחה עם כתר שהטיל צה"ל על לבנון ותקיפה אווירית על נמל התעופה בביירות. היא נמשכה 34 ימים וגרמה למאות הרוגים בשני הצדדים. המלחמה הסתיימה ב-14 באוגוסט עם הסכם הפסקת אש.

דיון ב"חוק המקוואות"

מקווה פרטי. מערכת וואלה!
הצעת החוק מנסה לטרפד פסיקת בג"ץ בנושא/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הפנים ב"חוק המקוואות". מדובר בחוק שעורר מחלוקת בין החרדים לבין תנועות רפורמיות וקונסרבטיביות. הצעת החוק, שהועלתה על ידי ח"כים מש"ס, יהדות התורה והבית היהודי, מבקשת לקבוע כי הטבילה במקוואות ציבוריים תותר על פי ההלכה בלבד. מטרת החוק היא לטרפד את פסיקת בג"ץ שקבעה כי גם הרפורמים והקונסרבטיבים יוכלו להטביל לגיור במקוואות ציבוריים. ועדת הפנים תדון בנוסח החוק בניסיון להגיע להסכמות לגביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מפגש בני משפחות של חסידי אומות עולם וניצולי שואה

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הממלכתי לציון 40 שנה למבצע אנטבה. 10 ביולי 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
יארח את המפגש במשכנו. הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים מפגש בין 35 בני משפחה של חסידי אומות עולם מבלגיה לבין ניצולי שואה שהוחבאו על ידיהם. נשיא המדינה ראובן ריבלין יארח את המפגש במשכנו שבירושלים, ובו ישאו דברים נציג חסידי אומות עולם מישל דה לין ונציג הניצולים אברהם קפוטקה. משפחת דה לין היא משפחת אצולה בלגית שהקימה בתחילת מלחמת העולם השנייה מעונות לילדים עם צרכים מיוחדים. החל משנת 1942, הוחבאו במעונות הללו ילדים יהודים וכך ניצלו חייהם. למפגש בבית הנשיא מגיעים מרחבי אירופה 35 בני משפחת דה לין כדי לפגוש את הילדים שניצלו בזכות משפחתם.

הפסקת החשמל הארוכה בניו יורק

מנהטן. רויטרס
יותר מאלף חנויות נפרצו ויותר מ-50 מכוניות נגנבו. ניו יורק/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 39 שנים, בשנת 1977, אירעה הפסקת חשמל בת 25 שעות בניו יורק שבארצות הברית. זרם החשמל נפסק כתוצאה מארבע פגיעות ברקים בקווי מתח ובתחנת כוח מחוץ לעיר. באותו ערב התחוללה סופת ברקים בעיר ובשעה 21:20, עם פגיעת הברק הרביעי בקווי המתח, נותרו שמונת מיליון התושבים בעיר ללא חשמל. כתוצאה מהיעדר חשמל נרשמו מקרי שוד וביזה רבים של חנויות ומבני ציבור – יותר מאלף חנויות נפרצו ויותר מ-50 מכוניות נגנבו. לאחר הפסקת החשמל יותר מ-3,000 בני אדם נעצרו. על פי טענה שלא הוכחה מעולם, תשעה חודשים אחרי הפסקת החשמל נרשמה עלייה חדה בילודה.

השקת מיזם לגיוס תרומות לילדי וראייטי

מיצג אמוג'י לגיוס תרומות לילדי וראייטי בקניון ארנה בהרצליה. אוקי לב, ספק 500
מיצג דמויות אימוג'י שעליהן פתקיות דבקיות למטרת גיוס התרומות/ספק 500, אוקי לב

אתם צריכים לדעת שהיום יערך אירוע השקה למיזם ייחודי לגיוס תרומות למען ארגון ילדי וראייטי בקניון ארנה שבהרצליה. המיזם, ששותפים לו קניון ארנה, ארגון וראייטי ישראל וחברת 3M, הוא מיצג של דמויות אימוג'י גדולות שעליהן יודבקו פתקיות דביקות צבעוניות למטרת גיוס תרומות. כל פתק מהווה תרומה של עשרה שקלים ועליו מופיעה המילה "בעזרתך" ואייקון בנושא הנבחר. התורם מייעד את תרומתו לצרכים שונים של ילדי וראייטי כמו מחשבים, כיסאות גלגלים, משקפי ראייה ועוד. התורם ידביק את הפתק שבחר על מיצג הדמויות. המיצג יהיה פתוח לקהל הרחב החל ממחר ועד סוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully