וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון בטיחות מזהיר: "פוקימון גו" עלול לסכן ילדים בכבישים

12.7.2016 / 20:00

האפליקציה שהושקה רק לפני ימים אחדים כבר החלה לעורר סערה בישראל, כשהחשש הוא שילדים יהיו חשופים ליותר תאונות דרכים. "ילדים קיבלו סיבה להיות חסרי אחריות", אמרה נציגת ארגון "בטרם" לאולפן וואלה! NEWS. הנוער לא מתרגש: "לפחות זה מוציא ילדים החוצה"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה

אפליקציית "פוקימון גו" שהושקה לפני פחות משבוע והסעירה את הרשת כשההורדות המרובות הביאו לקריסת שרתי החברה, מעוררת דאגה בקרב לא מעט ארגונים שרואים בה פוטנציאל הרסני עבור בטיחות ילדים ונוער. המשחק דורש מהשחקן לטייל במעין עולם וירטואלי המבוסס על העולם האמיתי דרך מצלמת הטלפון, וכך לתפוס דמויות פוקימונים באתרים שונים במרחבים שבהם הם נמצאים.

"האפליקציה חמודה ואנחנו לא מפחדים שילדים יצאו החוצה – אבל הסיבה הראשונה של תמותה בקרב ילדים היא תאונות דרכים שלהם כהולכי רגל", אמרה מיכל בר דורון מארגון "בטרם" לבטיחות ילדים בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "גם ככה יש ילדים שהולכים עם אוזניות, רוכבים באופניים על המדרכה ולעתים בלי קסדה. ועכשיו מגיע המשחק הזה שנותן להם סיבה להמשיך להתנהג ככה. זה חסר אחריות".

עוד בנושא:
משגע את העולם: צילומי המסך הכי מצחיקים מפוקימון גו
שודדים חמושים נעזרו בפוקימון גו כדי לארוב לתשעה קורבנות
המדריך המלא: רוצים גם להתחיל לשחק פוקימון גו? כל מה שצריך לדעת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם הולכים עם הראש בתוך זה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, "הם הולכים ברחוב עם הראש בתוך זה, הם סקרנים נורא. אני בעד שהילדים יצאו וישחקו, אבל שישחקו במרחבים המאפשרים את זה - פארקים וגני שעשועים. אמנם אין עוד תיעוד של תאונה מהאפליקציה הזאת, אבל אנחנו יודעים שיותר ויותר ילדים חוצים מעבר חצייה מבלי להסתכל בגלל הסח הדעת הזה. העולם הטכנולוגי מאתגר אותנו, גם כהורים. החוכמה היא לא להתנגד, אלא למצוא פתרון. הפתרון הוא חינוך, תחנכו אותם להיות זהירים או להשגיח".

לעומת בת דורון, מאיה דיוויס בת ה-18 מתל אביב לא מתרגשת מהסיכונים האפשריים. "האפליקציה מזהירה אותך להיות מודע לסביבה, אז זה מה שעושים. בזמן שאני עושה אתה זה אני מודעת לסכנות", אמרה. "זה עדיין רק משחק, אבל מצד שני זה מוציא ילדים מהבית ובמקום להישאר מול המחשב, הם יוצאים החוצה. לא קרה שחציתי ונתקלתי באמצע הכביש בפוקימון, ובכלל, האפליקציה לא מכריחה אותך לתפוס פוקימון. אפשר גם לא".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האפליקציה לא מכריחה אותך לתפוס פוקימון, אפשר גם לא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשחק הושק רשמית רק בארבע מדינות - אוסטרליה, ניו-זילנד, יפן וארצות הברית - אבל שחקנים רבים מצאו דרכים להתגבר על החסימה, ולהוריד את המשחק. השימוש ברכיב המיקום ובמצלמה הופך את המשחק למאוד לא חסכוני בסוללה. האפליקציה שולחת את המשחק לטייל ולחקור וברגע שיש פוקימון בסביבה, מורגש רטט קל בטלפון, שמתפקד גם כפוקדור (PokéBall) המאפשר לתפוס אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully