וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעשועונים והכשרת מורים: נחשפת תכנית בנט לחיזוק לימודי מתמטיקה ביסודיים

12.7.2016 / 19:40

פרסום ראשון: בתום שנת הפעילות הראשונה של תכנית "לתת חמש", ייפתחו "חדרי מתמטיקה" בבתי ספר יסודיים ומאות מורים יעברו הכשרה במטרה לעודד לימודי חמש יחידות. במקביל, יופנו תקציבים להרחבת לימודי המתמטיקה בתיכונים בפריפריה

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בתום שנת פעילותה הראשונה, התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה, "לתת חמש", תורחב בשנת הלימודים הבאה גם לבתי הספר היסודיים. שר החינוך נפתלי בנט, שיזם את התכנית, החליט לאחרונה להרחיבה לבית הספר היסודיים ולחטיבות הביניים, על מנת לעודד את התלמידים ולהכינם ללימודים לחמש יחידות במקצוע. זאת, לאחר שבשנה האחרונה נרשמה עלייה במספר התלמידים הניגשים לבגרות חמש יחידות במתמטיקה.

בשלב הראשון של התכנית, שפרטיה הגיעו לידי וואלה! NEWS, לא יחול שינוי ברמת החומר הנלמד בכיתות היסודי, אולם הוקמה תת-ועדה של ועדת מקצוע מתמטיקה במזכירות הפדגוגית, שתבחן מחדש את תכנית הלימודים. במקביל, כבר בשנה הקרובה יוקמו בבתי הספר היסודיים "חדרי מתמטיקה", במטרה "לגרום לתלמידים לאהוב את המקצוע כבר מגיל צעיר". בנוסף לכך, יופצו בכיתות הנמוכות תכניות מיוחדות, כמו חידונים ושעשועונים מתמטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
זינוק של 27% בניגשים לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה ב-2016
"עגל הזהב של משרד החינוך": תלמידים נגד קמפיין 5 היחידות של בנט
סקר מפתיע: התלמידים נחושים יותר מהוריהם להשיג חמש יחידות במתמטיקה

יוזמה חדשה להעלאת מספר הניגשים לבגרות חמש יחידות מתמטיקה: תלמידים מלמדים תלמידים, מתחם סאנדיסק כפר סבא. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
"יודעים על החשיבות של המקצוע". תלמידות במרכז למידה לעידוד לימודי המתמטיקה בכפר סבא/ראובן קסטרו

שלב משמעותי נוסף בתכנית הוא הכשרה מקצועית של כל מורה המלמד מתמטיקה בבתי הספר היסודי, אולם אינו בעל הכשרה במקצוע. על פי ההערכה, מדובר באלפי מורים. אלה יידרשו לעבור השתלמות במשך שנה, וכבר בשנת הלימודים הקרובה מתכוון משרד החינוך לשלוח 300 מורים להשתלמות כזו. במקביל, במשרד נערכים בימים אלה לשיח עם המורים במטרה לרתום אותם לתכנית, בשל ההתנגדות הצפויה לתכנית ההשתלמות.

גורם בכיר בתכנית הלאומית הסביר: "זה יביא כמה רווחים. הראשון, שהמורים ידעו יותר טוב, והשני, שיהיו עם ביטחון עצמי גבוה יותר". לדבריו, "זה משליך על התלמידים, שתהיה להם יותר אהבה למקצוע. ההצלחה של התכנית בתיכון זה נושא השיח – ההורים והתלמידים יודעים על החשיבות של המקצוע, והשיח הזה יהיה לו עכשיו חלק גם ביסודי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תדרוך עיתונאים בהשתתפות שר החינוך ומנכ"לית המשרד בנושא נתוני הניגשים ל- תשע'ו. אלי לוי, לשכת העיתונות הממשלתית
"ההתחלה בתיכון הייתה טקטית". תדרוך של משרד החינוך על נתוני הניגשים לבגרות במתמטיקה, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אלי לוי

"ההתחלה בתיכון הייתה החלטה טקטית", הוסיף. "אם היינו עושים הפוך ומתחילים בגילאים הצעירים, היה נוצר תהליך ארוך טווח ואנשים לא היו מתחברים. אחרי ההצלחה של השנה החולפת התכנית מתרחבת לשכבות גיל נוספות, ויש לנו תכנית סדורה איך להיכנס מכיתות א' עד כיתות ו'".

במקביל להחדרת התכנית לכיתות הנמוכות, מתכוונים במשרד החינוך לתת דגש נוסף בשנת הלימודים הקרובה על התיכונים בפריפריה. מודל תקציבי חדש יאפשר פתיחת מגמות נוספות ללימודי חמש יחידות מתמטיקה בבתי הספר התיכוניים בפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully