וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונדליזם ואיומים: הקרב על ראשות הלייבור בבריטניה מתחמם

לשכתה של אנג'לה איגל, שקראה תיגר על מנהיגתו של קורבין, הושחתה ואילו יו"ר המפלגה קורבין סיפר כי הוא ומחוקקים אחרים קיבלו איומים על חייהם. ועידת המפלגה קבעה כי הוא יתמודד בפריימריז באופן אוטומטי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ועידת מפלגת הלייבור בבריטניה קבעה אמש (שלישי) כי ג'רמי קורבין יתמודד באופן אוטומטי בבחירות הפנימיות שיתקיימו לאחר שחברת מפלגתו אנג'לה איגל קראה תיגר על הנהגתו. בכך גברו הסיכויים שיישאר בתפקידו חרף המרד נגדו בתוך שורות המפלגה. הטלטלה בלייבור, שנוסדה לפני 116 שנה, החלה לאחר משאל העם שקבע כי הממלכה תעזוב את האיחוד. במפלגת האופוזיציה האשימו את קורבין בכך שלא פעל מספיק במהלך הקמפיין שקדם להצבעה על הגורלית כדי לשכנע את הבוחרים.

קורבין כבר הבהיר כי לא יפרוש, כשציין את התמיכה הנרחבת שלה זכה מצד חברי המפלגה בפריימריז בספטמבר. דבריו העלו חשש שהלייבור עלולה להתפלג, כפי שקרה בשנות ה-80, ובכך תצטמצם השפעת מחנה השמאל על המשא ומתן הקרב בין לונדון לבריסל.

בינתיים, המתיחות בין המחנות היריבים במפלגה גוברת. היום הודיעה המשטרה כי לשכתה של איגל בצפון אנגליה הושחתה ואילו קורבין ומחוקקים אחרים טענו כי קיבלו איומים על חייהם. "זה מדאיג מאוד שאנג'לה איגל הייתה קורבן להתנהגות אלימה ושמחוקקים אחרים קיבלו איומים", מסר יו"ר הלייבור בהצהרה.

לקריאה נוספת בנושא
בין "ברקזיט" להגירה, תרזה מיי נחושה להוכיח שהיא ראויה לראשות הממשלה
נותרה לבד במרוץ: שרת הפנים תהיה ראש הממשלה הבאה של בריטניה
אובמה בשיחות סגורות עם מנהיגי אירופה: "שמרו על האיחוד"

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין, לונדון, 12 ביולי 2016. רויטרס
יחכה להחלטת המפלגה. קורבין, היום/רויטרס

ועידת המפלגה הכריעה כי שמו של קורבין יופיע באופן אוטומטי על פתק ההצבעה וכי אין הוא זקוק – בדומה ליריבתו – לתמיכתם של לפחות 51 מחוקקים. "זה יהיה בלתי צודק לחלוטין אם ג'רמי קורבין לא יופיע באופן אוטומטי על פתק ההצבעה", אמר מוקדם יותר אתמול לן מקלאסקי, תומך של קורבין ויו"ר איגוד העובדים Unite, הגדול ביותר בבריטניה והמממן הגדול ביותר של הלייבור. "לא אקבל כל שינוי קטן במסורת שלנו".

לו ועידת המפלגה הייתה פוסקת נגד קורבין, הוא יתקשה למצוא מספיק מחוקקים התומכים בו. זאת בהתחשב בעובדה שכבר חברי הלייבור בפרלמנט העבירו הצעת אי-אמון בו, כשרק 40 מחוקקים תמכו בו בעוד 172 הצביעו נגדו. קורבין עדיין זוכה בתמיכה נרחבת בקרב פעילי המפלגה, כך שהוא צפוי לשמור על תפקידו ולהעמיק את השבר בלייבור.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully