וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי גינה בחריפות את חוק העמותות: "פוגע בדמוקרטיה"

12.7.2016 / 14:59

בהודעה שמסר בעקבות אישור החוק הדורש מארגונים לא-ממשלתיים לדווח על מקור מימונם הביע האיחוד את החשש כי הוא נועד לפגוע בפעילות הארגונים האזרחיים. "מערער על ערכי חופש הביטוי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

האיחוד האירופי תקף היום (שלישי) את חוק העמותות שהעבירה אתמול הכנסת וטען כי הוא פוגע בדמוקרטיה ובחופש הביטוי. החוק עבר הלילה ברוב של 57 מול 48 והוא קובע על כי ארגונים לא-ממשלתיים המקבלים יותר ממחצית מהתקציב שלהם ממדינות או גופים זרים לספק מידע על המימון שלהם.

"דרישת הדיווח שעולה מהחוק החדש הולכת מעבר לצורך הלגיטימי בשקיפות ונראית כמי שמטרתה להגביל את פעילות אותם ארגונים אזרחיים", נמסר מהנציבות האירופית. "ישראל נהנית מדמוקרטיה תוססת, מחופש הביטוי ומחברה אזרחית מגוונת. החקיקה החדשה הזאת מערערת על אותם ערכים". הארגון "שלום עכשיו" אמר כי החוק נועד כדי לפגוע במכוון בארגוני שלום וזכויות אדם.

לקריאה נוספת בנושא
"הגברת השקיפות": חוק העמותות אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת
הגרסה המרוככת ל"חוק העמותות" אושרה לקריאה שנייה ושלישית
"רדיפה פוליטית": רוב מוחלט של הארגונים תחת חוק העמותות - מהשמאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, 1 באוקטובר 2015. תקשורת ראש הממשלה,
נתניהו ומוגריני בפגישה בשנה שעברה/תקשורת ראש הממשלה

"הכוונה האמיתית שלו היא להסיט את השיח הישראלי מדיון על הכיבוש ולהשתיק את האופוזיציה", מסר הארגון. "בעוד החוק יפגע בארגוני שמאל, ארגונים למען ההתנחלויות המקבלים מיליוני דולרים מגופים זרים ללא שקיפות לא יושפעו ממנו". הארגון מתכנן לעתור לבג"ץ נגד חוק העמותות, על אף שהוא עצמו לא צפוי להיפגע ממנו מאחר שפחות ממחצית מהמימון שלו מגיע ממקורות זרים.

גם ארגוני זכויות אחרים תקפו בחריפות את חוק העמותות. האגודה למען זכויות האזרח אמרה כי החוק "נועד לפגוע בארגונים שמקדמים דמוקרטיה והשקפות" השונות מאלו של הממשלה. גם ארגון משמר זכויות האדם, שבסיסו בוושינגטון, גינה את הקנסות הפוטנציאליים שעלולים לספוג הארגונים. הוא מסר כי היה צריך לדרוש אותה מידה של שקיפות מכלל הארגונים הלא-ממשלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully