וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת שמונה חודשים מתה לאחר שנשכחה ברכב בערד

מחקירה ראשונית עולה כי סבתה של התינוקת הסיעה את האם למקום עבודתה, ובמקום להביא את נכדתה למעון היא נסעה למקום עבודתה בקידום נוער. פרמדיקים סיפרו: "היא הייתה חמה מאוד למגע וסבלה ממכת חום קשה". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ירון רבינוביץ' מעיתון "הצבי" ערד, בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

תינוקת בת שמונה חודשים מתה היום (שלישי) לאחר שנשכחה במשך יותר משלוש שעות ברכב בערד. בשעה 13:54 נמסר למד"א מרחב נגב על תינוקת שנמצאה מחוסר הכרה ברכב באזור התעשייה בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי, אך נאלצו לקבוע את מותה.

מחקירה ראשונית עולה כי סבתה של התינוקת הסיעה את אמה לעבודה במרכז התעסוקה באזור התעשייה בערד, ומשם הייתה אמורה להביא את נכדתה למעון. ככל הנראה היא המשיכה בנסיעה למקום עבודתה בקידום נוער, ושכחה את בת השמונה חודשים במכונית.

לקריאה נוספת:
סב לפעוט שנשכח ברכב ומת: "הרגשה נוראית, לא משאירים ילד לדקה"
תינוק בן שנה ושלושה חודשים מת לאחר שנשכח ברכב באשדוד
אמו של התינוק שנשכח באוטו ומת: "אני נקרעת, בבקשה תחזור אליי"

תינוקת נשכחה ברכב בערד ומתה. יהודה פישל, מערכת וואלה! NEWS
המכונית שבה נשכחה התינוקת/מערכת וואלה! NEWS, יהודה פישל

ירון רבינוביץ, עורך מקומון "הצבי" שהגיע לזירה, סיפר לאולפן וואלה! NEWS כי בני המשפחה, תושבי סוסיא, מתקשים לעכל את האירוע. "זה מאוד עצוב. האימא והסבתא לא הפסיקו לבכות כשהן הבינו מה קרה. כשהאבא הגיע גם הוא התחיל לזעוק יחד עם האם. הם נלקחו לתחנת המשטרה לבדיקה", אמר.

פרמדיק מד"א בוריס מנטו שהיה בחנות סמוכה והוזעק על ידי אנשים שהיו במקום סיפר: "כשהגעתי ראיתי תינוקת כבת חצי שנה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, עם סימני מכת חום קשים. היא הייתה חמה מאוד למגע. התחלתי מיד להעניק לה טיפול מציל חיים ולבצע פעולות החייאה. במקביל הגיעה ניידת טיפול נמרץ, שם המשכנו את פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה, כאב לילדים קטנים המראה היה קשה מאוד ומזעזע. אנחנו קוראים להורים לעשות כל מה שרק אפשר על מנת לא להגיע למצב טראגי שכזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מקום המצאות התינוק ברכב, אזור תעשייה ערד. 12 ביולי 2016. מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
מאמצי ההחייאה כשלו. אזור האירוע/מערכת וואלה! NEWS, מדברים תקשורת

לפני כשלושה שבועות מתו שני אחים בני שנתיים ושלוש מדיר אל-אסד שבצפון שנשכחו למשך כמה שעות ברכב שחנה בבית ספר בשבט א-סייד ליד היישוב חורה במועצה האזורית אל-קסום. פרמדיקים של מד"א ביצעו בהם פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם. אב הפעוטות, המלמד בבית הספר ושוכר דירה בבאר שבע, ככל הנראה זיהה את ילדיו ברכב, ואזרחים שהיו לצדו הזעיקו את כוחות ההצלה. לאחר מכן הוא חש ברע ופונה לבית החולים סורוקה בעיר.

מדובר במקרה שלישי של מות ילד שנשכח ברכב בתוך פחות מחודשיים. מנתוני המועצה לשלום הילד עולה כי משנת 2008 ועד היום מתו במקרים כאלה 22 ילדים. ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד למשרד התחבורה, אמרה: "זו לא גזירת גורל. יש לתקן תקנות שיחייבו התקנת אמצעי התרעה וכן להפעיל אכיפה למניעת השנות מקרים בעתיד".

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בשנים 2008- 2016 אירעו כמעט 400 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות ונעילה ברכב, שבהם היו מעורבים יותר מ-400 ילדים. קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות עד גיל שלוש, שמהווים 77% מהמעורבים. פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ-42% מכלל המקרים. כ-70% במקרים שתועדו היו בנים וברוב המקרים (כ-93%) היו הנפגעים יהודים. כ-56% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך החודשים מאי-ספטמבר, החודשים החמים בשנה.

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully