וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לחטיפת החיילים גולדווסר ורגב: 5 דברים שצריך לדעת היום

12.7.2016 / 7:16

עשר שנים לחטיפה שאחריה פרצה מלחמת לבנון השנייה. המג"ד של אלאור אזריה יעיד במשפטו. משפחתה של הלל אריאל שנרצחה בפיגוע בקריית ארבע תעלה להר הבית ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

עשור לחטיפת החיילים גולדווסר ורגב

אלדד רגב אהוד גולדווסר. תאגיד כאן
חוליית חיזבאללה תקפה את כלי הרכב שסייר על הגבול. אהוד גולדווסר ואלדד רגב/תאגיד כאן

אתם צריכים לדעת שהיום נציין עשור לחטיפתם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב על ידי ארגון חיזבאללה. חטיפתם של החיילים היוותה במידה רבה את הסיבה ליציאה למלחמת לבנון השנייה. החטיפה אירעה כאשר חוליית חיזבאללה תקפה בנ"ט כלי רכב צבאיים שסיירו על הגבול. בפעולה נהרגו שלושה חיילים נוספים - אייל בנין, שני תורג'מן, וואסים סלאח נאזל. החוליה שחדרה לישראל חטפה את רגב וגולדווסר שככל הנראה נפצעו קשה או נהרגו בפיצוץ. כשנתיים לאחר החטיפה הוחזרו גופותיהם של החיילים במסגרת עסקה עם חיזבאללה.

דיון בעניינו של אלאור אזריה

שלב העדויות במשפטו של אלאור אזריה נמשך בבית הדין הצבאי ביפו 11.7.16. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
דיון נוסף במסגרת שלב ההוכחות. אזריה בבית המשפט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

אתם צריכים לדעת שהיום יעיד בבית הדין הצבאי ביפו המג"ד דוד שפירא בדיון בעניינו של החייל אלאור אזריה שמואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון. מדובר בדיון נוסף במסגרת שלב ההוכחות שמתקיים בימים אלו. נוסף למג"ד יעידו עוד שלושה עדים נוספים, בהם גם הפרמדיקית שהייתה באירוע. אתמול העידו חייל מיחידת כפיר, אליה משתייך אזריה, ומפקד הכיתה המבצעית באירוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עלייה להר הבית לזכר הלל אריאל שנרצחה בפיגוע בקריית ארבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תתקיים עצרת ותפילה לזכרה. הלל אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תעלה להר הבית שבירושלים משפחתה של הנערה בת ה-13 הלל אריאל שנרצחה לפני כשבועיים בפיגוע בקריית ארבע. המשפחה קוראת לציבור הרחב להצטרף אליה לעלייה להר הבית, לעצרת לזכרה של אריאל ולתפילה לעילוי נשמתה. אריאל נרצחה בשנתה על ידי המחבל מוחמד טראיירה, שחוסל על ידי כיתת הכוננות שהוקפצה למקום.

עלייה באנטישמיות בעולם

מצבות שהושחתו בבית הקברות היהודי במרקלי, הונגריה, ינואר 2011. AP
בית קברות יהודי שהושחת בהונגריה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת העלייה והקליטה בעלייה במספר התקריות האלימות כלפי יהודים ברחבי העולם. הסברה היא שהסיבות לעליה בגילוי אנטישמיות ברחבי העולם הן הבנייה בהתנחלויות, הסתה ברשתות ופעילות ה-BDS שמקדם חרם אקדמי, תרבותי וכלכלי. הוועדה תדון בחלקה בתופעה, וכיצד, אם בכלל, עליה לסייע ליהודים בתפוצות להתמודד עם התופעה.

81 שנים למותו של אלפרד דרייפוס

אלפרד דרייפוס. AP
הואשם בבגידה על לא עוול בכפו. דרייפוס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 81 שנים, בשנת 1935, הלך לעולמו אלפרד דרייפוס, שהיה קצין יהודי בצבא צרפת והואשם לשווא בבגידה. סיפורו סוקר נרחבות בפרשת שנקראת "משפט דרייפוס". בשנת 1894 הואשם דרייפוס בהדלפת מידע סודי לגרמניה ונידון למאסר עולם וגירוש לאי השדים. דרגותיו נשללו ממנו בטקס פומבי משפיל. אחד מהמסקרים את המשפט היה העיתונאי וחוזה המדינה בנימין זאב הרצל. ב-1898 פרסם הסופר אמיל זולא את המכתב "אני מאשים" נגד השופטים במשפט דרייפוס. ב-1906 ולאחר תביעתו של דרייפוס למשפט חוזר הוא נמצא חף מפשע. הוא הוחזר לצבא והועלה שוב בדרגה. נוסף לכך, הוענק לו אות אביר של כבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully