וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אנושית": הכתבת של אסד שעושה סלפי עם גופות ילדים

אילן זלאיט

11.7.2016 / 15:30

כנאנה עלוש, שעובדת בערוץ המזוהה עם המשטר, פרצה לתודעה לאחר שהצטלמה עם מורדים שנהרגו בקרבות עם הצבא. היא עוררה סערה כשתועדה מחייכת ליד בני משפחה שזיהו את ילדיהם ההרוגים. "אין לכך שום תירוץ"

עריכה: יאיר דניאל

בין תמונות הזוועה האינסופיות המגיעות מסוריה, מצליחה כנאנה עלוש, כתבת בערוץ טלוויזיה של משטר אסד, למצוא מקום של כבוד כשפעם אחר פעם היא מפתיעה בזלזול במראה אזרחים שנהרגים בלחימה. עלוש, כתבת שטח ברשת "סמא" השייכת לממשלת סוריה, פרצה לתודעה בחודש אפריל האחרון כאשר צילמה תמונת סלפי כשהיא מחויכת ומאחוריה מוטלות גופות מפוחמות של מורדים שנהרגו בלחימה.

אתמול, כאשר הגיעה במסגרת עבודתה לבית חולים באזור שבשליטת המשטר בעיר חאלב, לא הצליחה עלוש להתאפק. היא תועדה במצלמות כשהיא פורצת בצחוק מול קרובי משפחה שזיהו את גופות ילדיהם שנהרגו בהפצצות. הרשת סערה בעקבות התמונות.

"את תמונת הסלפי המחייכת מול גופות המורדים עוד אפשר להסביר בכך שהם נלחמו מול כוחות המשטר, והיא שמחה על מותם", אמר פעיל אופוזיציה סורי. "אבל אי אפשר למצוא שום תירוץ בעולם לצחוק מעל ילדים קטנים שנהרגו באזורים שבשליטת המשטר. קצת אנושיות". בדיווח שפורסם ברשת "סמא" נאמר כי 27 בני אדם נהרגו בימים האחרונים בהפצצות בשכונות חאלב שבשליטת המשטר ו-144 איש נוספים נפצעו. לטענת המשטר, המורדים הם שאחראים לירי.

עלוש הפכה לפנים של אכזריות המשטר והציניות נוכח המוות ההמוני וחסר האבחנה במהלך הלחימה הבלתי פוסקת במדינה, שבאזור חאלב שבר בחודשים האחרונים שיאים חדשים. לאחר פרסום תמונת הסלפי, התראיינה עלוש לערוץ הלבנוני והצטערה על המעשה, אך המשיכה להגן על פעולות המשטר: "אם יכולתי להחזיר את הזמן לאור לא הייתי עושה זאת שוב, אולם הדברים יצאו מפרופורציות. הקבוצות החמושות הן שמבצעות פשעים וטרור. הן טובחות בחיילי הצבא הסורי".

כנאנה עלוש, כתבת בערוץ טלוויזיה של משטר אסד מצטלמת על רקע גופות אזרחים שנהרגו במהלך הלחימה. יולי 2016. טוויטר, צילום מסך
עלוש לצד גופות של מורדים הרוגים/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully