וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותרה לבד במרוץ: שרת הפנים תהיה ראש הממשלה הבאה של בריטניה

תרזה מיי מונתה באופן רשמי לראשות המפלגה השמרנית, אחרי שיריבתה פרשה. היא תחליף את קמרון, שהתפטר בשל ההפסד במשאל, כבר ברביעי. חרף התנגדותה לברקזיט, היא הבטיחה לקיים את רצון הבוחרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ומתן חדד

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי תהיה ראש הממשלה הבאה - זאת אחרי שיריבתה היחידה - שרת האנרגיה אנדראה לידסום - הודיעה היום (שני) על פרישתה מהמרוץ. היא תחליף את דייוויד קמרון, שהתפטר בעקבות ההפסד במשאל העם ואמר היום כי יעזוב את תפקידו כבר ביום רביעי. המפלגה השמרנית הודיעה כי מיי נבחרה באופן רשמי להוביל אותה.

על אף ששרת הפנים הייתה ממתנגדי הפרישה מהאיחוד האירופי, היא הבטיחה היום כי תקיים את רצון הבוחרים. לידסום, חברתה של מיי למפלגה השמרנית, מסרה הצהרה מיוחדת ובה אמרה כי אין לה מספיק תמיכה במפלגה כדי להחליף את קמרון.

שרת האנרגיה ציינה כי היא סבורה שלא רצוי לקיים קמפיין בחירות של תשעה שבועות ב"זמן כה קריטי" לבריטניה. לידסום אמרה כי שרת הפנים מתאימה ליישום הברקזיט ואיחלה לה הצלחה בתפקיד. מוקדם יותר התנצלה לידסום על כך שטענה בסוף השבוע שמיי אינה מתאימה להיות ראש ממשלה מאחר שאין לה ילדים. גורם המקורב ללידסום אמר לרשת BBC כי "ההתעללות בה הייתה רבה מדי" מאז הכריזה על התחרות.

לקריאה נוספת בנושא
האיחוד תוקף את מנהיגי ברקזיט שהתפטרו: "הם לא פטריוטים"
המלכה ביקרה בסקוטלנד אחרי הברקזיט: "קשה להישאר רגועים"
"רוצים להישאר באיחוד": אלפים השתתפו בהפגנה נגד הברקזיט בלונדון

שרת הפנים של בריטניה תרזה מיי, 11 ביולי 2016. רויטרס
תהיה ראש הממשלה הבאה של בריטניה. שרת הפנים תרזה מיי, היום/רויטרס

המאבק הפנימי להחלפת קמרון התחיל בשבוע שעבר עם חמישה מועמדים. שר ההגנה לשעבר ליאם פוקס הפסיד בסיבוב הראשון ואז הודיע על פרישה שר העבודה סטיבן קראב. שר המשפטים מייקל גוב, מראשי מחנה הברקזיט, היה השלישי שהפסיד והותיר את שתי השרות לבד במרוץ.

היום הבטיחה מיי לקיים את תוצאות משאל העם שהתקיים בחודש שעבר ובו הכריעו האזרחים בעד יציאה מהאיחוד האירופי. "ברקזיט זה ברקזיט ואנחנו הולכים לגרום לזה להצליח", אמרה שרת הפנים בדברים שאמרה לטלוויזיה עם פתיחת הקמפיין שלה בעיר ברמינגהם. "לא יהיו ניסיונות להישאר באיחוד, לא יהיו ניסיונות להצטרף אליו מהדלת האחורית ולא יהיה משאל עם שני", הדגישה.

"לעם הבריטי ניתנה הזדמנות להצביע על כך. אני חושבת שהם נתנו לנו מסר ברור ואנחנו עושים את מה שהעם הבריטי מבקש מאיתנו", הסבירה. "אנחנו צריכים להשיג את ההסכם הטוב ביותר בתחום המסחר והשירותים. ההצבעה על הברקזיט הייתה גם מסר שעלינו להשיג שליטה על התנועה החופשית. התנועה החופשית לא יכולה להימשך כפי שהיה עד כה".

(עדכון ראשון: 14:23)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר האנרגיה של בריטניה אנדראה לידסום מודיע על פרישתה מהמרוץ לראשות המפלגה השמרנית, 11 ביולי 2016. רויטרס
פרשה מהמרוץ. לידסום, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully