וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לבג"ץ: קהילת הלהט"ב בבאר שבע נלחמת על קיום מצעד גאווה

11.7.2016 / 14:00

האגודה לזכויות האזרח צפויה לעתור לבג"ץ אם המשטרה לא תעניק היום אישור לקיום המצעד בעיר. לטענת חברי הקהילה, סיבה עיקרית לעיכוב היא הלחץ שמפעיל הרב של באר שבע יהודה דרעי נגד המצעד. המשטרה: "ההיערכות מקצועית"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: כ-3,000 השתתפו במצעד הגאווה בחיפה

האגודה לזכויות האזרח צפויה להגיש היום (שני) עתירה לבג"ץ נגד המשטרה, משום שטרם אישרה קיום מצעד גאווה בבאר שבע. קהילת הלהט"ב בעיר פנתה למשטרה לקבלת רישיון למצעד שאותו התכוונה לקיים ביום חמישי, אך לטענת המארגנים המשטרה מעכבת את מתן האישור בניגוד לסיכום קודם. כמה גורמים טוענים כי על המשטרה מופעל לחץ מהעירייה, שסירבה לתקצב את האירוע.

המצעד מתוכנן להתקיים ביום חמישי תחת הכותרת "המהפכה הגאה לשוויון, לתקצוב ולסובלנות", במחאה על כך שהעירייה סירבה לתקצב את המצעד. לטענתם, הסיבה העיקרית לסירוב היא לחץ שמפעיל רב העיר יהודה דרעי נגד קיום המצעד, ובשבוע שעבר הוא אף איים בפרישה של ש"ס מהקואליציה העירונית.

בבאר שבע לא התקיים מעולם מצעד גאווה, ובשנים האחרונות נערך בה אירוע גאווה במקום סגור במקום מצעד. בניגוד לכך, השנה החליטו נציגי קהילת הלהט"ב לפנות לעירייה במטרה לקיים מצעד גאווה ברחובות העיר. הם נפגשו עם בכירים בעירייה והתשובה שקיבלו הייתה כי "לבאר שבע יש אופי מיוחד, ולכן לא מקיימים פה מצעד גאווה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
עד במשפט אזריה: "אם הייתי יודע שהוא הולך לירות הייתי עוצר אותו"
יולדת בת 46 מתה לאחר שעברה ניתוח קיסרי בהדסה הר הצופים
האייקון הגאה זלמן שושי הלך לעולמו בגיל 68

תמונות מצעד הגאווה טיילת תל אביב. דרור עינב
מצעד הגאווה בתל אביב, ביוני/דרור עינב

בפנייתם למשטרה הנציגים הסבירו כי ברצונם לקיים תהלוכת מחאה נגד ההומופוביה בבירת הנגב ונגד התנהלות העירייה. "עיריית באר שבע והעומד בראשה סירבו לקיים מצעד גאווה בשנים האחרונות. רב העיר יהודה דרעי צוטט בכמה מקומות ואמר כי הוא מתנגד באופן נחרץ לקיום מצעד הגאווה בעיר. העירייה שיתפה עמו פעולה והשאירה קהילה שלמה בארון", טענו.

ואולם, גם המשטרה לא סייעה לקהילה. עו"ד סמדר בונן, המייצגת את קהילת הלהט"ב בבאר שבע, פירטה: "הגשנו בקשה למשטרה לפני כחודשיים לקיים את תהלוכת המחאה ומצעד הגאווה, ואחרי תלאות ומשיכת זמן משטרת ישראל נתנה בשבוע שעבר את הרישיון בעל פה, והבטיחה שהנפקתו היא עניין פרוצדוראלי בלבד", טענה. "אחרי שהרב דרעי איים בפרישה של ש"ס מהקואליציה העירונית, הודיע לי מפקד התחנה כי העניין נמצא בבחינה של מפקד המחוז. אנחנו סבורים שהופעל לחץ על המשטרה שלא לאשר את האירוע. אם לא נקבל היום אישור אנחנו נעתור לבג"ץ נגד משטרת ישראל".

גאווה בבאר שבע. מערכת וואלה!
הדגל הגאה נישא בבאר שבע/מערכת וואלה!

מהמשטרה נמסר: "ההיערכות המבצעית של המשטרה היא מקצועית ונטולת שיקול או גוון פוליטי כזה או אחר. לנגד עיני המשטרה עומדים אך ורק האינטרסים הציבוריים, תוך מציאת נקודת האיזון הנכונה והראויה בין קיום זכות היסוד לחופש המחאה והביטוי לבין שמירת שלום הציבור, גופו ורכושו". עוד נטען כי "למארגנים ניתן אישור עקרוני לקיום המחאה בבאר שבע כבר לפני כשבוע, ועם סיום הערכת המצב המבצעית ייקבעו התנאים לקיום המחאה ויועברו למארגנים".

מעיריית באר שבע נמסר: "העירייה אינה מתקצבת תהלוכות ומצעדים בבאר שבע באופן חד משמעי לכל המבקשים. כמו כן, אישורים למצעדים אינם באחריותה של העירייה אלא באחריות המשטרה. ראש העיר רוביק דנילוביץ' מנסה להגיע להבנות עם מנהגי הקהילה הגאה כמו שהיו בשנים האחרונות, כמו כן פועל ראש העיר להגיע להסכמות עם מנהגי הקהילה החרדית בעיר כדי להוריד את הלהבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully