וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסותא הקימה מיון פרטי ללא היזמים - ותפצה אותם בכמיליון שקל

11.7.2016 / 12:30

בית החולים הפרטי ניהל משא ומתן ממושך עם חברת "אורתופון" לשם הקמת גוף שיטפל במקרים דחופים. לבסוף, הפרויקט יצא לפועל – ללא החברה. השופטת: "נציגי אסותא ידעו שלא ייחתם הסכם זמן רב טרם הודיעו לתובעות"

אסותא, רמת החיל. ראובן קסטרו
בית החולים אסותא בתל אביב, בפברואר 2015/ראובן קסטרו

בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב בשבוע שעבר את בית החולים אסותא בעיר לשלם פיצויים בסך של כמיליון שקלים בגין ניהול משא ומתן בחוסר תום לב, לאחר שסירב להקמת מיזם בתום משא ומתן של שנה עם חברת "אורתופון", ולאחר מכן הקים מיזם דומה - בלעדיה. בשנת 2009 פנו ד"ר אן גורביץ' וד"ר מוטי בכר, אל יו"ר הדירקטוריון בבית החולים הפרטי, פרופ' יהושע שמר, בהצעה להקמת גוף פרטי שיטפל במקרים רפואיים דחופים באסותא, כחלופה לשירותי חדר המיון בבתי החולים הציבוריים. היחידה הרפואית שבבסיס המיזם הייתה אמורה להעניק שירותי אבחון, בירור וטיפול מהירים.

עד סוף חודש דצמבר 2010 הוחלפו טיוטות בין הצדדים והמגעים נמשכו, אלא שכל אותה העת לא נמסר מפורשות לחברה כי בית החולים לא מעוניין במיזם. בתביעתן, טענו ד"ר גורביץ' וד"ר בכר כי התנהלות בית החולים היא חסרת תום לב, ודרשו כפיצוי את הפסד הרווחים העתידיים שהיו יכולים להרוויח מהמיזם, החזר הוצאות במהלך המשא ומתן. הם דרשו גם פיצוי על כך שאסותא גזל, לטענתם, את הידע והרעיון בנוגע למיזם, וחודשים אחדים לאחר סיום המשא ומתן הקים יחידה שמבוססת על יוזמתן. לדבריהם, במהלך ישיבות המשא ומתן נכח צוות בכיר מטעם אסותא וסוכם על עבודה משותפת של צוותי עבודה רפואיים, שיווקיים ועסקיים מתוך כוונה להגיע לסיכום עד אמצע חודש פברואר 2010.

בית החולים אסותא, מצדו, טען כי הדיונים היו מקצועיים בלבד וכי פרופ' שמר כלל לא נכח בהם. ואולם, החברה טענה כי נציגי אסותא הביעו לא פעם במהלך הפגישות בין הצדדים עניין רב בפרויקט, ונקבע שהצדדים יחלו בישיבות עבודה שבועיות אינטנסיביות לטובת הקמת המיזם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
עד במשפט אזריה: "אם הייתי יודע שהוא הולך לירות הייתי עוצר אותו"
משפחת שאול מונעת ביקור אסירים ביטחוניים בכלא נפחא: "נותרנו באפלה"
בפעם הראשונה: אולמרט יצא הבוקר לחופשה מכלא מעשיהו

פתיחת בית חולים אסותא. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר בבית החולים אסותא, בשנת 2014/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בכתב התביעה נכתב: "אסותא הפר באופן חמור את חובת תום הלב כמשמעותה בסעיף 12 לחוק החוזים, פעל בחוסר תום לב תוך הצגת מצגי שווא כוזבים מהסכמות שהושגו והחליט לא להקים את היחידה. לא זו בלבד שההשקעות שהשקיעו התובעים ירדו לטמיון, אלא שנמנעה מהן האפשרות ליהנות מפירות המיזם שהקים אסותא תוך נישולן. כמו כן, נמנעה מהתובעות האפשרות להתקשר עם גורמים חלופיים להקמת המיזם תוך שימוש וניצול הידע והרעיון החדשני והבלעדי שלהן".

בית החולים, לעומת זאת, טען כי "נוהל משא ומתן מקדמי בין הצדדים אשר לא הבשיל לכריתת חוזה, ולא היו כל התחייבויות כלפי התובעים או מצגים לפיהם ייחתם בסופו של דבר הסכם. הדברים לאימתם רחוקים מאוד מן המתואר והנטען בכתב התביעה, כי המשא ומתן שהתקיים בין הצדדים היה ממושך, כושל ובעל קשיים תפעוליים רבים".

לעומת זאת, טענו באסותא, "הדיון במיזם התקדם בעצלתיים והיו תקופות של שבועות וחודשים שבהם לא נוהל משא ומתן ממשי בין הצדדים. בין הצדדים נותרו כל העת פערים מהותיים ביותר ומעולם לא הוסכם דבר באופן סופי. היחידה שבסוף הוקמה באסותא כלל לא מתבססת על המיזם של התובעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"פסק הדין הוא תמרור אזהרה"

"ממכלול העדויות, ניתן לקבוע כי אסותא ניהלה משא ומתן בחוסר תום לב", פסקה השופטת אביגיל כהן. "זמן רב טרם הודיע לתובעים כי המיזם לא יבשיל לכלל הסכם, ידעו נציגי אסותא כי לא ייחתם וכי מאמצי התובעות הם מאמצי סרק. למרות זאת, לא נמצא העוז למי מנציגי הנתבעת לומר זאת לתובעות, במקום להלך בכחש ולגרום לתובעות להשחית זמנן ולכלות כספיהן לשווא. זה מקרה קלאסי של ניהול משא ומתן בחוסר תום לב, הן לפי המבחן האובייקטיבי והן לפי המבחן הסובייקטיבי".

עו"ד רועי אייז וניר מנחם ממשרד עורכי הדין ליפא מאיר שייצג את החברה, מסר: "מעבר לקביעה הנחרצת של בית המשפט כי אסותא ניהל משא ומתן בחוסר תום לב, ובגין כך התובעים זכאיות לפיצוי בגין הוצאות שהוציאו במהלך המשא ומתן וכן פיצויי עגמת נפש, בית המשפט גם קבע כי היחידה לאבחון ובירור מהיר הפועלת כיום באסותא דומה עד מאוד למיזם שאותו רצו להקים הצדדים במשותף. פסק הדין מהווה תמרור אזהרה לכל גוף המנהל משא ומתן תוך אי-גילוי פרטים מהותיים וחוסר שקיפות לגבי כוונותיו".

  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully