וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תומך בטרור": איראן זועמת על בכיר סעודי שהשתתף בכנס של האופוזיציה

10.7.2016 / 21:00

ראש המודיעין לשעבר תורכי אל-פייסל נשא נאום בעצרת של מוג'אהדין חלק בפריז והבטיח כי המשטר בטהראן "ייפול במוקדם או במאוחר". בטהראן ביקרו זאת בחריפות: כך הם פועלים בעיראק, בסוריה ובתימן

צילום: AP, עריכה: שניר דבוש

(בחודש שעבר: סעודיה הוסרה מהרשימה של המדינות הפוגעות בילדים)

איראן האשימה היום (ראשון) את ערב הסעודית בתמיכה בטרור לאחר שראש המודיעין הסעודי לשעבר השתתף אתמול בעצרת בפריס של גולים איראנים. הנסיך תורכי אל-פייסל אמר לנוכחים כי הוא מעוניין בנפילתה של הממשלה הנוכחית בטהראן. זהו ברקע המתיחות בין הממלכה הסונית לרפובליקה האסלאמית השיעית סביב ההשפעה על מדינות המזרח התיכון.

"הסעודים פונים לטרוריסטים מוכרים מאוד, כפי שהם עושים בעיראק, בתימן ובסוריה", כך צוטט גורם במשרד החוץ של איראן בסוכנות הידיעות הממשלתי IRNA. העצרת אתמול התקיימה בארגונה של הזרוע הפוליטית ארגון מוג'אהדין חלק, שמעוניין בהדחת המשטר שהוקם לאחר המהפכה האסלאמית ב-1979. התקשורת הסעודית סיקרה בהרחבה את הנאום של ראש המודיעין לשעבר. בעצרת השתתפו גם כמה גורמים פוליטיים מערביים, בהם יו"ר בית הנבחרים לשעבר של ארצות הברית ניוט גינגריץ'.

הארגון שיתף פעולה עם סדאם חוסיין במהלך מלחמת איראן-עיראק שהתחוללה בשנות ה-80, אך איבד את תמיכתה של בגדאד עם פלישתה של ארצות הברית לעיראק ב-2003. למוג'אהדין חלק היה בעבר נוכחות בארצות הברית וכיום הוא מחזיק בכמה לשכות באירופה. מבקריו מכנים את הארגון כת. "המאבק הלגיטימי שלכם להפלת המשטר באיראן ישיג את מטרתו, במוקדם או במאוחר", אמר הנסיך, שהיה בעבר גם השגריר בוושינגטון ובלונדון. "גם אני רוצה בנפילת המשטר".

הנסיך הסעודי תורכי אל-פייסל בעצרת של האופוזיציה האיראנית בפריז, 9 ביולי 2016. רשת אל-ערביה, צילום מסך
הבטיח שהמשטר ייפול. תורכי אל-פייסל, אתמול/צילום מסך, רשת אל-ערביה

כמו כן, אתמול הטיח בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, גנרל חסרו ערוג', האשמות בחמאס. לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "מאהר", ערוג' טען כי הארגון נושא ונותן עם ישראל בתיווכה של טורקיה, ואמר כי "חמאס העלה על נס את המאבק בישראל והשמדתה, אולם היום אנו רואים דיבורים אחרים, והארגון פועל כדי לחתום על הסכמים עם ישראל".

בחמאס גינו הערב את דבריו של ערוג', ואמרו כי "מדובר בעלילות שאין להן בסיס". בהודעה שפרסם הארגון נאמר כי המדיניות של חמאס היא לא לנהל משא ומתן עם האויב, וכי חמאס "ימשיך לעמוד בראש ההתנגדות הפלסטנית עד לשחרור פלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully