וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר אליפות אירופה בכדורגל: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

10.7.2016 / 7:00

נבחרות פורטוגל וצרפת יתחרו בגמר היורו שישודר בשעה 22:00 שעון ישראל. טקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה יתקיים בירושלים בנוכחות ראש הממשלה, נשיא המדינה ויו"ר הכנסת, ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

טקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה

ביקור ראש הממשלה נתניהו באוגנדה 4.7.16. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בביקור באוגנדה, שבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה בתיאטרון ירושלים. בטקס ישתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיא המדינה ראובן ריבלין והנשיא לשעבר שמעון פרס. במהלך הטקס יעניק שי גרוס, אחד מחטופי המטוס, אות הוקרה לסורין הרשקו, שהשתתף במבצע כחייל מכוח הצנחנים ונפצע קשה. במבצע שוחרר מטוס "אייר פראנס" שנחטף על ידי טרוריסטים כשהיה בדרכו מנמל התעופה בן גוריון לפריז. כמעט כל בני הערובה חולצו למען שלושה שנהרגו. מפקד סיירת מטכ"ל, יוני נתניהו, נהרג במהלך המבצע.

דיון בעניינו של שופט כדורעף שניסה לרצוח את חברו

ברק נגר, שופט הכדורעף שניסה לדקור שופט אחר. פייסבוק, אתר רשמי
צוגש בקשה למעצר עד תום ההליכים. ברק נגר/אתר רשמי, פייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בעניינו של ברק נגר, שופט כדורעף בן 31, שנאשם בניסיון רצח חברו, שופט כדורעף אף הוא, בחודש שעבר. בדיון תוגש בקשה למעצרו של נגר עד תום ההליכים. לפי כתב האישום נגד נגר, הסיבה לניסיון הרצח היא זכייתו של חברו בתפקיד שעליו התמודדו שניהם. החבר נפצע בתקרית באורח בינוני ופונה לבית החולים איכילוב בתל אביב. נגר הואשם גם בעבירות של שלילת כושר התנגדות לשם ביצוע עבירה, פציעה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט וגרימת נזק לבעלי חיים לאחר שהרג חתול וכלב, כדי "להתאמן" לקראת רגע האמת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

גמר היורו

אנטואן גריזמן נבחרת צרפת באימון. רויטרס
מלך השערים של הטורניר. שחקן נבחרת צרפת, אנטואן גריזמן/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 22:00 (שעון ישראל) יתקיים גמר היורו בכדורגל באצטדיון סטאד דה פראנס שבפריז. נבחרות צרפת ופורטוגל יתחרו ביניהן על תואר אלופת אירופה בכדורגל. בנבחרת הצרפתית, שניצחה בחצי הגמר את גרמניה 2-0 ישחק אנטואן גריזמן, מלך השערים של הטורניר. בנבחרת פורטוגל, שניצחה בחצי הגמר את וויילס 2-0 ישחק מי שלדעת רבים הוא השחקן הטוב בעולם וכדורגלן השנה, כריסטיאנו רונאלדו.

משפט הקופים

אילוסטרציה. ShutterStock
הוויכוח בין תומכי הדת לתומכי דרווין סער. תורת האבולוציה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 91 שנים, בשנת 1925, התקיים משפט במדינת טנסי שבארצות הברית שבו הועמד לדין מורה בגין לימוד תורת האבולוציה של צ'ארלס דרווין. המשפט שבו הואשם ג'ון סקופס זכה לכינוי "משפט הקופים", כינוי שנתבע על ידי אחד העיתונאים שסיקרו את המשפט עקב הנושא שעמד במרכזו. המשפט היה היסטורי משתי סיבות: גם בשל הוויכוח שעורר בין תומכי תיאוריית הבריאתנות, לפיה אלוהים יצר את העולם, לבין תומכי תורת האבולוציה, וגם עקב היותו הראשון ששודר בשידור חי. בסופו של דבר הורשע סקופס אך נדרש לשלם קנס של מאה דולר בלבד. בשנת 1967 בוטל האיסור על לימוד תורת האבולוציה בבתי הספר.

יום הפינה קולדה הבינלאומי

משקה קוקטייל על עדן סיפון הספינה. ShutterStock
מבוסס על אננס, חלב קוקוס ורום לבן/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הפינה קולדה הבינלאומי. מדובר במשקה שמקורו באיים הקאריביים ומשמעות שמו הוא "אננס מתוח". החל משנת 1978 הפך הפינה קולדה המשקה הרשמי של פורטו ריקו. מרכיביו של הקוקטייל הם אננס, חלב קוקוס ורום לבן. לעיתים מעטרים את המשקה בפירות טרופיים נוספים. הדרך הכי טובה לחגוג את היום הזה היא כמובן לשתות את הקוקטייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully