וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על היורה מדאלאס: "אדם מטורף שלא מייצג אמריקנים"

9.7.2016 / 20:30

במסיבת עיתונאים בפולין, טען נשיא ארצות הברית כי "האמריקנים זועמים על היחס המפלה כלפי שחורים והיספנים במערכת אכיפת החוק". ברחבי ארה"ב, התחדשו הפגנות המחאה בעקבות שני מקרים של ירי משטרתי קטלני

צילום: עומרי נחמיאס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס היום (שבת) לאירוע הירי בדאלאס שבטקסס, שבו רצח צעיר אפרו-אמריקני חמישה שוטרים, בסיומה של הפגנה שלווה נגד אלימות שוטרים. "מדובר באדם יחיד מטורף, שלא מייצג את האמריקנים", הדגיש אובמה, והוסיף: "זה היה שבוע קשה, אבל ארצות הברית לא כל כך מפולגת כפי שנהוג לחשוב".

אובמה, שצפוי לשוב לארצות הברית מוקדם מהמתוכנן מביקורו בפולין לוועידת נאט"ו בשל הירי, הוסיף כי הנגישות לכלי נשק היא חלק נוסף מהמתיחות הרחבה יותר שבין השוטרים לקהילות האזרחים. לטענתו, לשוטרים יש מרחב פעולה מוגבל במיוחד בשל העובדה שקיימים כל כך הרבה כלי נשק ברשות האזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
חקירת הירי בדאלאס: חומרים להכנת פצצות נמצאו בבית הרוצח
פעילי זכויות השחורים המומים מהירי בדאלאס: "לא עודדנו אלימות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בפסגת נאט"ו, וורשה, פולין. יולי 2016. רויטרס
"לשוטרים יש מרחב פעולה מוגבל במיוחד". אובמה, היום/רויטרס

עם זאת, הנשיא הודה כי "אנחנו לא יכולים להעלים את כל המתיחות הגזעית במדינתנו בן לילה". לדבריו, "האמריקנים זועמים על הבעיה של אפרו-אמריקנים והיספנים, שמקבלים יחס שונה במערכת אכיפת החוק הפלילי".

כמו כן, הוא הוסיף כי לא יהיה זה קל "לנטרל כל אדם משוגע או מטורף שרוצה לפגוע בחפים מפשע". עם זאת, טען: "אנחנו יכולים להקשות עליהם" באמצעות הגבלות על נשק, במיוחד בטקסס, שתקנות הנשק בה מקלות במיוחד.

"כשאומרים שאנחנו חוזרים למצב שהיה בשנות ה-60, זה פשוט לא נכון", טען אובמה. "אין מהומות ברחובות ואין שוטרים שמתנכלים למפגינים שלווים. רואים כמעט אך ורק הפגנות שלוות, וכמעט אך ורק שוטרים שמתנהלים מול ההפגנות האלה במקצועיות".

במקביל, המשטרה בלואיזיאנה מסרה היום כי קימונטי גילמור, בן 19 מהעיירה בוזר שבצפון-מערב במדינה, הסגיר את עצמו את אתמול לאחר שפרסם סרטון, שבו טען כי הוא רוצה להרוג שוטרים. על פי המשטרה, גילמור צילם את הסרטון כשנסע מאחורי ניידת משטרה בכניסה למסעדת מזון מהיר בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנת מחאה נגד ירי גברים שחורים בידי המשטרה, מנהטן, ניו יורק, ארצות הברית. יולי 2016. רויטרס
"לא חזרנו למצב שהיה בשנות ה-60". מפגינים בניו יורק, אמש/רויטרס

בתוך כך, ברחבי ארצות הברית התחדשו הפגנות המחאה נגד אלימות שוטרים ובעקבות מותם של אלטון סטרלינג ושל פילנדו קסטילה, שנורו למוות על ידי שוטרים בשבוע האחרון. הפגנות גדולות נערכו בניו יורק, באטלנטה ובפילדלפיה, כמו גם בסן פרנסיסקו ובפיניקס. גם בבטון רוז' שבלואיזיאנה, שם נורה למוות סטרלינג, בן 37, ביום שלישי האחרון, התכנסו מפגינים רבים.

תומס קלי, עורך דינו של השוטר חרונימו יאנס, שירה למוות בקסטילה, שלל היום כל מניע גזעני לירי, וטען כי עשה זאת לאחר שההרוג הושיט את ידו לעבר האקדח שהיה ברשותו. לדבריו, השוטר הגיב "להצגתו של הרובה". בת זוגו של קסטילה, שהעבירה את המקרה בשידור ישיר בפייסבוק, טענה כי קסטילה נשא את הנשק ברישיון.

אמו של קסטילה ובני משפחה נוספים שלו אמרו היום בריאיון לרשת CNN כי הם מגנים את הירי בשוטרים בדאלאס, והוסיפו כי גם ההרוג היה מגנה זאת, "כי הוא האמין שכל החיים חשובים", בהתייחסות לסיסמת המחאה של המפגינים השחורים. על פי המשטרה בדאלאס, היורה מייקה ג'ונסון עשה זאת, בין היתר, בעקבות מותם של קסטילה ושל סטרלינג, שעוררו סערה במדינה כולה.

הפגנת מחאה נגד ירי גברים שחורים בידי המשטרה, מנהטן, ניו יורק, ארצות הברית. יולי 2016. רויטרס
מפגינים במנהטן, אמש/רויטרס
הפגנת מחאה נגד ירי גברים שחורים בידי המשטרה, פיניקס, אריזונה, ארצות הברית. יולי 2016. רויטרס
מפגינים בפיניקס, אמש/רויטרס
הפגנת מחאה נגד ירי גברים שחורים בידי המשטרה, פיניקס, אריזונה, ארצות הברית. יולי 2016. רויטרס
מפגינים בפיניקס, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully