וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג יהודים מקזבלנקה נרצחו; גופותיהם בותרו והחלקים פוזרו בעיר

חברים של בני הזוג, סם טולדנו וויקי שטרית, דיווחו למשטרה על היעדרותם, וזו פתחה בחקירה. הגנן, שנעצר בחשד לרצח, עשה זאת ככל הנראה משום שנקלע לחובות כלכליים ורצה לגנוב את כספם ורכושם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היו אנשים נפלאים". סם טולדנו וויקי שטרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויקי שטרית וסם טולדנו, בני זוג יהודים-מרוקאים שחיים בקזבלנקה, נרצחו ביום ראשון האחרון, ככל הנראה על ידי הגנן שלהם, שנעצר היום (שבת). מחקירת המשטרה בעניין עולה כי הגנן, שזוהה בכלי התקשורת המקומיים כמוסטפא ר', בן 51, רצה לגנוב את כספם ואת רכושם של בני הזוג, לאחר שנקלע לחובות כלכליים.

ביום רביעי פנה חבר בקהילה היהודית של קזבלנקה למשטרה וטען כי הזוג נעדר מאז יום ראשון. השוטרים הגיעו לביתם של הזוג, שם אותרו טיפות דם שהחשוד ברצח ניסה לנקות, והן הובילו אליו. עוד עולה מהחקירה כי הגנן רצח ראשית כל את סם, ואז את בת זוגו, ויקי. לאחר מכן הוא ביתר את הגופות ופיזר אותם במקומות שונים בעיר.

חבריהם של בני הזוג וחברים בקהילה היהודית הזדעזעו למשמע הבשורות על אודות הרצח. לדבריהם, בני הזוג היו "אנשים נפלאים". "מי ייתן והם ינוחו בשלום על משכבם", הוסיפו. בכלי התקשורת המקומיים הפרשה המזעזעת תפסה את הכותרות הראשיות, שקראו כי "מרוקו מתאבלת".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
מאזרח בנתניה ועד לרשויות במצרים: כך התגלו שברי המטוס בישראל
בשירות הוד מלכותה: צבא בריטניה יחל לגייס נשים ללחימה

ויקי שטרית וסם טולדנו, זוג יהודים שנרצח בקזבלנקה, יולי 2016. פייסבוק, צילום מסך
"אנשים פשוטים וצנועים". שטרית וטולדנו/צילום מסך, פייסבוק

הגנן החשוד הוא נשוי, אב לארבעה ילדים, ועסק בגננות בכמה בתים שונים. "הוא לא היה רק של משפחת טולדנו, שהיו אנשים פשוטים וצנועים, אלא של כל הרחוב", סיפר אחד השכנים לאתר Le360 המרוקאי. אותו שכן הסביר כי הוא היה מגיע אחת לשבוע או שבועיים, ומקבל בין מאה ל-150 דירהאם (60-40 שקלים) על כל ביקור.

גורם משטרתי הבהיר כי "התיק הפלילי שלו ריק לחלוטין". שכן נוסף של בני הזוג שלל את האפשרות שמדובר בפשע שנאה. "לא, זה ממש לא הוא", הדגיש, "הוא אפילו לא התפלל בחודש רמדאן". מחקירת המשטרה עולה כי מוסטפא נקלע למשבר כלכלי, והיה אמור להיות מפונה מביתו, יחד עם רעייתו וארבעת ילדיהם, בסוף חודש יוני. לאחר דין ודברים עם בעלי הדירה, המשפחה הורשתה להישאר שם עד ליום השני של עיד אל-פיטר, כלומר לפני כיומיים, אולם אז ייאלצו לעזוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שכר דירה לחודשיים

מהחקירה עולה כי מוסטפא לא הצליח לגייס את הסכום הנדרש על מנת לשכור דירה נוספת, וככל הנראה בשלב זה החליט לשדוד את שטרית ואת טולדנו. הוא הכיר את ביתם היטב, וידע ככל הנראה כי ביום ראשון, המספרה הסמוכה לביתם שבשכונה שקטה יחסית של קזבלנקה, סגורה, ולא צפויים להיות אנשים ברחוב.

הוא הצליח לקחת צמיד ושרשרת מזהב, העביר אותם לרעייתו והורה לה למכור אותם במהירות. על פי המשטרה, הוא הצליח להרוויח 4,000 דירהאם (קרוב ל-1,600 שקלים) מהמכירה, ששימשו בין היתר לשכר דירה בבית חדש למשך חודשיים.

היום נעצרו מוסטפא ורעייתו, כמו גם הסוחר שרכש מהם את התכשיטים. גורמים ביטחוניים אישרו כי לא נבדק כל קשר לארגונים אסלאמיסטיים, וכי הראיות בזירה והאופן שבו ניסתה החשוד להסתיר את הרצח מצביעים באופן ברור על מניע פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully