וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירות הוד מלכותה: צבא בריטניה יחל לגייס נשים ללחימה

בשלוש השנים הבאות ייפתחו בהדרגה בפני נשים תפקידים בחיל הרגלים, חיל הנחתים ובחיל האוויר המלכותי בממלכה. ראש הממשלה קמרון הגדיר את ההחלטה "התקדמות חשובה שתשקף את החברה שבה אנו חיים"

הנסיך וויליאם ורעייתו קייט בביקור בבסיס חיל האוויר האוסטרלי אמברלי, אוסטרליה, אפריל 2014. AP
קייט מידלטון בביקור בטייסת של צבא אוסטרליה, לפני כשנתיים/AP

צבא בריטניה יתיר לנשים לשרת בתפקידי לחימה - כך הודיע אתמול (שישי) משרד ההגנה במדינה. ההודעה מגיעה לאחר סיום עבודתה של ועדה שבחנה את שאלת כשירותן הפיזית של נשים לשרת בחיל הרגלים ואת השפעות השירות המעורב על לכידותן של יחידות הצבא. בינואר השנה הודיע שר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, כי נשים יוכלו לשרת בצבא האמריקני בכל התפקידים, בהם תפקידי לחימה.

ראש הממשלה, דייוויד קמרון, בירך על ההודעה ואמר כי מדובר בצעד משמעותי. "הרמטכ"ל המליץ כי נבטל את האיסור על שירות נשים בתפקידי לחימה קרקעיים, המלצה שלה שותפים מפקדים נוספים בצבא", אמר קמרון. הוא הוסיף כי הוא מסכים עם ההמלצה וביקש כי תיושם בהקדם האפשרי. גם הרמטכ"ל הבריטי, ניק קרטר, בירך על ההחלטה והביע שביעות רצון ממנה. "נשים משרתות בחזית כבר כיום בתפקידים שונים ובלטו לטובה בעימותים צבאיים מהזמן האחרון", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי ששוטר תועד תוקף עובד CIA במוסקבה: ארה"ב גירשה דיפלומטים רוסים
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב

חייל בריטי במהלך סיור. רויטרס
נשים יוכלו להתגייס לחיל השיריון המלכותי החל מנובמבר השנה. חיילים בריטים באפגניסטן/רויטרס

בעקבות הודעת משרד ההגנה נשים יוכלו להתגייס לשירות בחיל השריון המלכותי החל מחודש נובמבר הקרוב, ובשלוש השנים הקרובות ייפתחו בפניהן תפקידים נוספים. עד סוף שנת 2018 יוכלו נשים לשרת בתפקידים בחיל הרגלים, בחיל הנחתים ובחיל האוויר המלכותי של בריטניה. כיום מהוות נשים כעשירית מכלל המשרתים בצבא בריטניה.

"חשוב שהצבא שלנו יהיה בשורה אחת עם המובילים בעולם וישקף את החברה בה אנו חיים", אמר קמרון בהצהרה שנתן במהלך פסגת נאט"ו בפולין בסוף השבוע. "זו התקדמות חשובה שתבטיח שהצבא ימצה את כישוריהם של כלל המשרתים והמשרתות בו ויגדיל את היצע התפקידים הפתוחים בפני נשים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully