וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מדליפת המסמכים לוויקיליקס ניסתה להתאבד בכלא

צבא ארצות הברית אישר כי צ'לסי מנינג הועברה לבית החולים ליד בית הכלא בקנזס שבו היא מרצה את 35 שנות המאסר שנגזרו עליה. סיבת האשפוז לא נמסרה, אך כלי תקשורת במדינה דיווחו כי מנינג, שנולדה כגבר בשם ברדלי, ניסתה לשים קץ לחייה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

מתן גזר הדין למנינג, אוגוסט 2013

החיילת האמריקנית צ'לסי מנינג, הנמצאת במאסר בגין העברת מידע מסווג לאתר ויקיליקס, פונתה שלשום לבית החולים לאחר שניסתה להתאבד – כך דיווחו אתמול (רביעי) כלי תקשורת בארצות הברית. עורך דינה, צ'ייס סטרנג'יו, אמר כי הצבא אישר בפניו שמנינג שוחרה מבית החולים ושבה למאסר. הוא הדגיש כי סיבת אשפוזה טרם נמסרה. "הדיווחים על ניסיון ההתאבדות של צ'לסי אינם מאומתים", כתב סטרנג'יו בעמוד הטוויטר שלו. "אנו יודעים רק שהיא הובהלה לבית החולים ואנו מנסים להשיג מידע נוסף".

דובר הצבא פטריק סיבר אמר כי מנינג נלקחה לבית החולים הסמוך לבית הכלא שבפורט לוונוורת', קנזס, שבו היא מרצה את תקופת מאסרה. אחת מעורכי דינה של מנינג, ננסי הולנדר, הודיעה כי היא "מזועזעת מפרסום המידע הרפואי החסוי של מרשתי". לדבריה, הצבא הדגיש בפני סנגוריה כי הפעם הבאה שיוכלו לערוך איתה שיחת טלפון תהיה ביום שישי. "אנו קוראים לצבא לקשר בין צ'לסי לעורכי דינה וחבריה, שאכפת להם משלומה ונמצאים בלחץ רב עקב חוסר המידע על מצבה הנוכחי".

עוד כתבות מהעולם:
12 שעות ביום: אזרחי צפון קוריאה מועסקים "כעבדים של המדינה" באירופה

לכבוד עיד אל-פיטר: אסד הכריז על רגיעה בת 72 שעות ברחבי סוריה
קנדה: בן 61 הותקף על ידי דובה שחורה - וניצח אותה בקרב אגרופים

ברדלי מנינג, החייל שהורשע בהדלפת מסמכים לאתר ויקיליקס. AP
מנינג חובשת פאה ולבושה בבגדי אישה טרם מאסרה/AP

מנינג בת ה-28 נולדה כגבר בשם ברדלי אדוארד מנינג, אך מזדהה כאישה. היא שירתה במודיעין האמריקני בעיראק, ונידונה ל-35 שנות מאסר ב-2013, לאחר שבית הדין הצבאי הרשיע אותה בהעברת יותר מ-700 אלף מסמכים, סרטונים, ומידע משדה הקרב לרשות האתר המציג ידיעות מודלפות.

מדובר היה בהדלפת החומר המסווג הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית. בין המסמכים שמסרה מנינג לוויקיליקס בשנת 2010 היה סרטון של מסוק אפאצ'י יורה לעבר לוחמים עיראקיים בשנת 2007. באותה המתקפה נהרגו עשרות בני אדם, בהם שני עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully