וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: בוטלה ישיבת הוועדה למינוי דיינים בשל "חוסר הסכמה"

6.7.2016 / 20:11

הרב הראשי הספרדי הודיע ליו"ר הוועדה, השר יובל שטייניץ, כי לא יוכל להגיע לישיבה. גם שני חברי הגוש החרדי האחרים ביטלו את הגעתם. גורם בוועדה: "חוסר הסכמות בין ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי הוביל להברזה של החרדים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

בווידאו: מבוכה לקואליציה - מועמדת הליכוד לא נבחרה לוועדה למינוי דיינים

הוועדה למינוי דיינים בראשות השר יובל שטייניץ ביטלה פעם נוספת ישיבה שהייתה אמורה להתקיים היום (רביעי) ומטרתה למנות שישה דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול. הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף שיגר זמן קצר לפני התכנסותה הודעה ללשכת שטייניץ לפיה בשל העובדה שהישיבה נדחתה בשעתיים ללא תיאום עמו, הוא לא יוכל להשתתף בה. להודעתו הצטרפו שני חברי הגוש החרדי הנוספים בוועדה: הרב הראשי דוד לאו וח"כ ישראל אייכלר. גורם בוועדה הסביר כי "חוסר הסכמות בין ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי הוביל להברזה של החרדים". זו כבר הפעם השלישית בשבועות האחרונים שישיבות הוועדה מתבטלות בשל חילוקי דעות על זהות הדיינים.

בחודש שעבר קבע בג"ץ כי אם עד 15 ביולי לא תצליח הוועדה למינוי דיינים להגיע להסכמות, תישאר ערכאת הערעור של בתי הדין עם שלושה דיינים בלבד - שני הרבנים הראשיים (דוד לאו ויצחק יוסף) שיושבים בדין יום בשבוע והדיין הרב אליעזר איגרא שהושבע לפני כחודש במשרה מלאה והמינויים הזמניים יבוטלו. לפיכך, בית הדין יישאר ללא הרכבים ויושבת. בסביבת שטייניץ אמרו היום בתגובה להיעדרות החרדים מהוועדה כי בכוונתו לכנס את הדיון תוך שבוע, "גם אם לא כל חברי הוועדה יגיעו, והצבעות יתקיימו גם ללא הסכמות".

לקריאה נוספת:
כניעה לחרדים? הוועדה למינוי דיינים נסוגה מ"הדיל המתון"
הרב הראשי נגד חברי הוועדה למינוי דיינים: "מה זה, בוחרים רמטכ"ל?"
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: סוכלה תכנית הרב יוסף למינוי דיינים

(עדכון ראשון: 16:05)

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
חשש שבית הדין יושבת. בית הדין הרבני הגדול לערעורים/רוני כנפו

בוועדה למינוי דיינים מכהנים כיום תשעה חברים ולגוש הלא חרדי יש רוב. על מנת להיבחר כדין לבית הדין הרבני הגדול, על המועמד לזכות בתמיכתם של לפחות שבעה מבין תשעת חברי הוועדה. אף שזו הזדמנות עבור הבית היהודי לקדם מינוי דיינים המזוהים עם הציונות הדתית, עושה רושם כי החרדים מצליחים פעם אחר פעם להביא לביטול ההצבעות בוועדה בשל "חוסר הסכמות". על כך התעוררה לאחרונה ביקורת קשה נגד שרת המשפטים איילת שקד שלטענת גורמים בציונות הדתית אינה עושה די להביא לבחירתם של דיינים מתונים יותר.

החרדים ינסו למשוך זמן אף שייתכן כי בית הדין יושבת, אלא אם יגיעו להסכמות עם שאר חברי הוועדה לשביעות רצונם. הסיבה המרכזית לכך היא כי בעוד חודש וחצי תסתיים כהונתה בוועדה של ד"ר רחל לבמור, טוענת רבנית שמזוהה עם הגוש הלא-חרדי. במקומה ימונה נציג חרדי, כך שהחרדים יהפכו שוב לרוב בוועדה.

מנכלית ארגון "מבוי סתום", עו"ד בתיה כהנא דרור, הטילה את האשמה בביטול ישיבת הוועדה על יו"ר ש"ס אריה דרעי. "זו כבר הפעם המי יודע כמה שאריה דרעי דוחה את כינוס הועדה למינוי דיינים באמצעות תרגילים בוטים במטרה לשמור על האינטרסים שלו תוך כדי רמיסת האינטרס של הציבור הישראלי", אמרה. היא הוסיפה כי נציגי הבית היהודי שותפים לאשמה מאחר ואינם מאיימים בפרישה מהממשלה על רקע המשבר שנוצר במינוי הדיינים.

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully