וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זוגה של מחבלת ממבצע אנטבה: "הייתה לוחמת חופש"

שמעון סימן-טוב

6.7.2016 / 0:29

גרד היינריך שנפלד, בן זוגה לשעבר של המחבלת הגרמנייה בריגטה קוהלמן, טען במלאת 40 שנה למבצע כי דבריו של אחד החטופים מוכיחים כי החוטפים לא היו טרוריסטים. "חבריי לא הרגו אף אחד"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: נתניהו בטקס לציון 40 שנה למבצע אנטבה, שלשום

גרד היינריך שנפלד, בן זוגה לשעבר של בריגיטה קוהלמן, המחבלת הגרמנייה שהייתה אחת מחוטפות מטוס "אייר פרנס" לאנטבה, טען שלשום (שני) כי בת זוגו לא הייתה טרוריסטית, אלא לוחמת חופש. בפוסט בפייסבוק שפרסם במלאת 40 שנה למבצע, צירף שנפלד קישור לכתבה שפורסמה בעיתון "הארץ" בשנת 2011, שלטענתו מאירה את החוטפים באור אנושי.

"היום, 4 ביולי, ימלאו 40 שנה למותה של בת זוגתי בריגטה (חלימה) וחברי וילפריד 'בוני' בוזה. שניהם נורו בשדה התעופה באנטבה בידי כוח ישראלי", כתב, וביקש להדגיש: "חבריי לא היו רוצחים".

"לאחר האירוע, הרבה מאמרים שהתפרסמו ברחבי העולם, כמה סרטי קולנוע וסרטים 'דוקומנטריים' על אירוע אנטבה הטיחו בהם השוואות לפשעי הנאצים האנטישמיים, תוך ניסיון לגרום נזק רב ככל האפשר לתנועת הגרילה הגרמנית 'תאי המהפכה'", הוסיף.

עוד בנושא:
"הרגשנו שעשינו מה שמצופה מאתנו, אז מה הסיפור?": ח"כ בר-לב חוזר לאנטבה
השיחה האחרונה שלי עם יוני: שאול מופז כותב על מפקדו בסיירת מטכ"ל
נתניהו בטקס באנטבה לציון 40 שנה למבצע: "הפך לסמל מאבק בטרור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלת בריגטה קוהלמן, וגרד היינריך סכנפל, שהיה בן זוגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנפלד כתב בפוסט שפרסם כי "זהו דבר רגיל. כאשר ישנה ביקורת מילולית או פעולה צבאית כנגד הטיהור האתני שמבצעת ישראל והכיבוש הבלתי חוקי, ההגנה העיקרית של הממשל והתקשורת הישראלית היא תמיד לצעוק 'אנטישמיות!'". הוא אף הודה לאילן הרטוב, בנה של דורה בלוך, שנלקחה לאחר הנחיתה באנטבה לבית חולים ושם נרצחה. הרטוב הוחזק גם הוא כבן ערובה, ו-35 שנים לאחר ששוחרר תיאר את האירוע בכתבה בעיתון "הארץ". שנפלד צירף קישור לכתבה לפוסט שפרסם.

בכתבה של הרטוב נכתב כי המחבל הגרמני וילפריד בוזה ניסה לגונן על החטופים בעת חילופי האש עם חיילי צה"ל. כמו כן, מופיעות בכתבה שיחות של הרטוב עם החוטף הגרמני, שבהן האשים הר טוב את החוטף בכך שהוא וחבריו הם "נאצים". לפי התאור של הרטוב, החוטף החוויר והסביר לו בלהט שהוא וחבריו הם אויבי הנאציזם ואינם גזענים, אלא מסייעים לפלסטינים משום שהם בעמדת נחיתות

פוסט שפירסם גרד הינרייך שנאפל, בן זוגה של אחת מחוטפי המטוס הישראלי לאנטבה, בו מצדיק את החטיפה. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של גרד היינריך סכנפל/צילום מסך, פייסבוק

החוטפים השתייכו ל"תאי המהפכה", ארגון טרור גרמני שמאלני ורדיקלי, שהתפצל מארגון הטרור "באדר מיינהוף". "באדר נייהוף", שבעברית שמו הוא "סיעת הצבא האדום", פעל בגרמניה משנות השבעים ועד 1998.הארגון רצח כמה בכירי ממשל וגרם למשבר לאומי בגרמניה בסתיו 1977.

שנפלד אף הפנה את קוראי הפוסט לשני ספרים שבעיניו מוכיחים את דבריו: "הטיהור האתני של פלסטין", מאת אילן פפה, שפורסם באוקספורד בשנת 2006, ו"מעבר לחוצפה - על ניצולה של האנטישמיות והשימוש הרע בהיסטוריה", מאת נורמן פינקלשטיין, שפורסם בלוס אנג'לס בשנת 2005. הוא אף ציין כי שני הספרים זמינים בגרסה אלקטרונית ברשת "אמזון".

(עדכון ראשון: 20:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully