וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט שרונה: תשתיות הטרור מגבירות את הרכבת הנשק העצמית

4.7.2016 / 19:50

הרובה מסוג "קרלו" ששימש את המחבלים בפיגוע בתל אביב הוא חלק מההשלכות של צמצום ההברחות לגדה. התשובה של ארגוני הטרור לכך היא קריאה לייצר את הנשק בשטחים. גורם צבאי בכיר: "חמאס ממשיך לנסות להבריח, אך גם מעודד בנייה עצמית"

צילום: ניב אהרונסון וגדעון צטנר, עריכת ודאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין

חשיפת הפעילות של חוליית המחבלים מכפר יטא, שהוציאה לפועל את הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב שבו נרצחו ארבעה בני אדם, העלתה לסדר היום במערכת הביטחון את המאמץ לאיתור מרכזים לייצור אמצעי לחימה ביהודה ושומרון. אף שזרועות הביטחון הצליחו לצמצם את ההברחות של אמצעי לחימה לתוך השטחים, ההשלכה של המהלך היא עידוד מצד ארגוני הטרור, ובראשם חמאס, לייצור עצמי והרכבה של אמצעי לחימה.

מתחילת 2016 נתפסו ברחבי הגדה המערבית 183 נשקים מסוגים שונים ונחשפו 11 מחרטות בייצור עצמי, בפעילות של צה"ל על בסיס מידע מודיעני של שב"כ. תשתיות הטרור השונות מייצרות לא רק רובים ואקדחים, אלא גם מטעני חבלה ורימונים שבהם משתמשים פלסטינים בהפרות סדר נגד חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב.

עוד בנושא:
המחבלים משרונה תכננו פיגוע המוני ברכבת: "רצו ללכוד נוסעים"
הצעיר שנורה בראשו בפיגוע בתל אביב: "להיזכר בזה מצמרר אותי"
בת ההרוגה חזרה לזירת הפיגוע בשרונה: "חיכיתי לה אבל היא לא תחזור"

נשק שנמצא ברכב ממנו בוצעו הפיגועים בירושלים היום. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
נשק מאולתר מסוג "קרלו"/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

"חמאס מפעיל מאמצים גדולים לקדם טרור ברחבי יהודה ושומרון בכל מיני דרכים. הוא לא מפסיק לנסות להבריח אמצעי לחימה לתוך השטחים, אבל במקביל הוא מעודד תשתיות טרור לבנות מחרטות", אמר גורם ביטחוני בכיר לוואלה! NEWS. "אין צורך להבריח אותן מחוץ לשטחים. יש היום יכולת להרכיב אותן בשטחים. באמצעותן מייצרים אמצעי לחימה, ובין היתר גם רובים".

מחקירת שני המחבלים שביצעו את הפיגוע, התברר כי השניים השתמשו ברובי קרלו מאולתרים שיוצאו במחרטות בנפת חברון, ונרכשו מיצרנים ביטא. עשרה מתושבי הכפר נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע, מרביתם עסקו בסחר ובייצור אמל"ח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הגשת כתב אישום נגד מוחמד מחאמרה, חאלד מחאמרה ויונס זין שביצעו את הפיגוע במתחם שרונה, בית משפט השלום בתל אביב. 4 ביולי 2016. מגד גוזני
שלושת הנאשמים, היום/מגד גוזני

מוקדם יותר היום הוגש כתב אישום נגד שני המחבלים ונגד סייען שהסיע אותם למקום. שני המחבלים - חאלד ומוחמד מחאמרה - הם בני דודים בני 20 ו-21, והמסייע, יונס זין בן 21, אף הוא מתגורר בכפר יטא ונעצר בפעילות של השב"כ. לפי כתב האישום, הם תכננו לבצע פיגוע ברכבת, עשו זאת כנקמה על רצח בני משפחת דוואבשה והוציאו לפועל את המתקפה בשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בפברואר השנה, עולה מכתב האישום, הסכימו השלושה כי זין יספק להם את כלי הנשק. במקביל, הם רכשו חליפות, שעונים, תיקי עור, נעליים, משקפיים ושעונים בסכום של 2,600 שקל כדי להתחזות לאנשי עסקים ישראלים. עוד נטען בכתב האישום כי הם רכשו סכינים באורך של 30 ס"מ כדי שאלו יהוו תחליף למקרה שכלי הנשק החמים יתקלקלו או יתקעו במהלך הירי, או במקרה שתיגמר התחמושת. הם אף מואשמים כי קנו רעל עכברים שבו תכננו לטבול את הסכינים וכך להגדיל את מידת הנזק.

פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע בתל אביב/מגד גוזני

בחקירתו בשב"כ, הודה יונס כי השיג שלושה כלי נשק לפני הפיגוע ואת התחמושת שלהם. לאחר מכן, כך נטען בכתב האישום, הם התאמנו בירי בכמה הזדמנויות והחביאו בתקופה שקדמה לפיגוע בשרונה את כלי הנשק בביתו של זין. עוד נכתב כי זמן קצר לפני הפיגוע החליטו חאלד ומוחמד למנוע מזין לצאת לפיגוע מאחר שיש לו חובות כספיים, שכן לפי האסלאם, הוא לא יכול להיות שהיד. גם זין עצמו הודה בחקירתו בשב"כ כי היה אמור לצאת לפיגוע, אך הדבר לא יצא לפועל "מטעמים טכניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully