וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעלי היה לוחם": אלי ויזל נקבר בטקס הלוויה פרטי בניו יורק

4.7.2016 / 13:45

חתן פרס נובל לשלום ופעיל זכויות האדם הובא למנוחות בטקס בבית כנסת במנהטן. אשתו ספדה לו: "ניהל אינספור קרבות למען אנשים חפים מפשע". מגדל החירות הואר בצבע של דגלי ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חתן פרס נובל לשלום אלי ויזל נטמן הלילה (שני) בטקס הלוויה פרטי בבית כנסת במנהטן. ניצול השואה בן ה-87, מת ביום שבת בביתו שבעיר ניו יורק. "בעלי היה לוחם", ספדה לו אשתו מריון בהצהרה שמסרה. "הוא נלחם למען זיכרונם של שישה מיליון יהודים שתו בשואה והוא נלחם למען ישראל. הוא ניהל אינספור קרבות למען אנשים חפים מפשע ללא קשור למוצאם".

אשתו היו בין אלו שחלקו לוויזל כבוד במהלך הטקס בבית הכנסת בשדרה החמישית. לפי קרן אלי ויזל, טקס ציבורי יתקיים במועד מאוחר יותר. אברהם פוקסמן, לשעבר ראש הליגה נגד השמצה וחברו של ויזל, אמר לכתבים מחוץ להלוויה כי העולם איבד קול מוסרי חשוב. "אנחנו השורדים איבדנו את קול הזיכרון. אני אישית איבדתי חבר מיוחד מאוד", אמר.

במחווה לוויזל הוארו מגדלי מרכזי הסחר העולמי, שהוקמו במקום מגדלי התאומים, בכחול ובלבן, צבעיו של דגל ישראל. מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו אמר כי ויזל היה "ניו יורקי אגדי", סופר ופעיל זכויות. בהצהרה שנתן הוא אמר: "מי ייתן וזיכרונו של אלי יהיה מבורך תמיד". הרב מאיר לאו, לשעבר הרב הראשי לישרא ויו"ר מועצת "יד ושם", ציין כי ויזל נלחם למען זכויותיהם של קורבנות רצח העם בדארפור כמו גם של יהודים שחיו בברית המועצות.

טקס הלווייתו של אלי ויזל בבית כנסת במנהטן, ניו יורק, ארצות הברית, 3 ביולי 2016. רויטרס
טקס ההלווייה של ויזל בניו יורק, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully