וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים משרונה תכננו פיגוע המוני ברכבת: "רצו ללכוד נוסעים"

4.7.2016 / 12:51

לפי כתב האישום, שני בני הדודים מאזור חברון שרצחו ארבעה תכננו יחד עם חבר משותף מתקפה כנקמה על פיגוע ההצתה בכפר דומא. בין היתר, רכשו השלושה רעל עכברים כדי לטבול בו את סכיניהם, ערכו אימוני ירי ואף נשבעו לדאעש. צפו במעצר הסייענים

צילום: ניב אהרונסון וגדעון צטנר, עריכת ודאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במתחם שרונה בתל אביב בחודש שעבר ונגד אדם שסייע להם והסיע אותם למקום. כתב האישום מייחס לנאשמים ארבעה מעשי רצח ושורת ניסיונות רצח. שני המחבלים - חאלד ומוחמד מחאמרה - הם בני דודים בני 20 ו-21 מהכפר יטא שמדרום לחברון. המסייע, יונס זין בן 21, אף הוא מתגורר בכפר ונעצר בפעילות של השב"כ. לפי כתב האישום, הם תכננו לבצע פיגוע ברכבת, עשו זאת כנקמה על רצח בני משפחת דוואבשה והוציאו לפועל את המתקפה בשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

פרקליטם של השלושה, עו"ד חאלד מחאג'נה, מסר כי "הם מכחישים תמיכה בדאעש. טרם קבלתי את חומר הראיות. אחד הנאשמים כלל לא היה במקום". עוד שמונה תושבים מכפר יטא נעצרו על ידי השב"כ וכוחות הביטחון והם חשודים שהיו מעורבים בייצור ובסחר באמל"ח, וכן בתיאום העברת המחבלים לישראל.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד תמר אניס, במהלך יולי אשתקד, לאחר הפיגוע בכפר דומא, החליט חאלד לבצע פיגוע המוני של ישראלים והוא שוחח על כך עם בן דודו מוחמד. לפי כתב האישום, האחרון הסכים לכך ותכנן עמו פעולת נקמה בשם "המדינה האסלאמית" בתקופת צום הרמדאן. מחקירת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עלה כי השלושה החלו בתכנון המתקפה כבר בחודש ינואר.

עוד על הפיגוע בשרונה
בת ההרוגה חזרה לזירת הפיגוע בשרונה: "חיכיתי לה אבל היא לא תחזור"
תיעוד קשה מהפיגוע בתל אביב: המחבלים ריססו לכל עבר - ורצחו ארבעה

הגשת כתב אישום נגד מוחמד מחאמרה, חאלד מחאמרה ויונס זין שביצעו את הפיגוע במתחם שרונה, בית משפט השלום בתל אביב. 4 ביולי 2016. מגד גוזני
שלושת הנאשמים בבית המשפט, היום/מגד גוזני
השקיעו 2,600 שקל בחליפות, שעונים ותיקי עור

לאחר מכן, נטען, פנו בני הדודים אל זין והציעו לו לבצע יחד עימם את הפיגוע והוא נעתר לכך. הם מואשמים כי תכננו לבצע את הפיגוע ברכבת ישראל תוך ירי בנוסעים שילכדו בקרונות ולא יוכלו לברוח. לפי כתב האישום, חאלד אסף מידע בנוגע ללוחות הזמנים של הרכבת, תמונות שלה, מסלולים שהיא עוברת, מיקומם של הדוכנים למכירת כרטיסים, שערי הכניסה לתחנות, הכניסות והיציאות של תחנות הרכבת וכן כמות הנוסעים ברכבות השונות. בהמשך, נטען, הם החליטו להוציא לפועל את הירי ההמוני בקו הרכבת מתל אביב לחיפה.

בפברואר השנה, עולה מכתב האישום, הסכימו השלושה כי זין יספק להם את כלי הנשק. במקביל, הם רכשו חליפות, שעונים, תיקי עור, נעליים, משקפיים ושעונים בסכום של 2,600 שקל כדי להתחזות לאנשי עסקים ישראלים. עוד נטען בכתב האישום כי הם רכשו סכינים באורך של 30 ס"מ כדי שאלו יהוו תחליף למקרה שכלי הנשק החמים יתקלקלו או יתקעו במהלך הירי, או במקרה שתיגמר התחמושת. הם אף מואשמים כי קנו רעל עכברים שבו תכננו לטבול את הסכינים וכך להגדיל את מידת הנזק.

בחקירתו בשב"כ, הודה יונס כי השיג שלושה כלי נשק לפני הפיגוע ואת התחמושת שלהם. לאחר מכן, כך נטען בכתב האישום, הם התאמנו בירי בכמה הזדמנויות והחביאו בתקופה שקדמה לפיגוע בשרונה את כלי הנשק בביתו של זין. עוד נכתב כי זמן קצר לפני הפיגוע החליטו חאלד ומוחמד למנוע מזין לצאת לפיגוע מאחר שיש לו חובות כספיים, שכן לפי האסלאם, הוא לא יכול להיות שהיד. גם זין עצמו הודה בחקירתו בשב"כ כי היה אמור לצאת לפיגוע, אך הדבר לא יצא לפועל "מטעמים טכניים".

יום לפני הפיגוע בתל אביב, הם מואשמים כי שוחחו עם אדם ששמו אסמעיל אדעיס, כדי שזה יסיע אותם ליישוב שגב שלום שבנגב. באותו יום הם מואשמים כי הצטלמו בביתו של זין על רקע דגל דאעש במטרה שהתמונות יפורסמו בתקשורת וברשתות החברתיות לאחר הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע בשרונה, בחודש שעבר/מגד גוזני

לפי כתב האישום, ביום הפיגוע הסתפרו בני הדודים כדי לחזק דמות אנשי העסקים שיצרו. בהמשך הם אספו את כלי הנשק משותפם ובשעה 12:30 הגיע נהג שהסיע אותם לישראל. לאחר שהגיעו לשגב שלום, הם הלכו לדירה של מכר שלהם כדי לסיים את הכנותיהם. לאחר מכן, הם לבשו את החליפות שרכשו, הכניסו לתיקים את כלי הנשק ועלה על אוטובוס. הם ירדו בבאר שבע, בכניסה לתחנה המרכזית בעיר.

לאחר שהגיעו למקום, הם גילו כי בפתח התחנה ישנם אמצעי ביטחון מוגברים, כולל גלאי מתכות, ולכן החליטו לשנות את תכנית המקורית. לפי כתב האישום, לקראת השעה 20:00 הם החליטו לנסוע במונית לתל אביב. כשעה לאחר מכן הם הגיעו לעיר, לתחנת רכבת "השלום", הסמוכה למגדלי עזריאלי. השניים מואשמים כי מקום הומה אדם כדי לבצע את הפיגוע ושאלו עוברים ושבים היכן ישנן מסעדות או בתי קפה. בהתאם למידע שקיבלו, הם החלו לצעוד למתחם "שרונה".

השניים התפצלו במהלך מנוסתם

כעבור כחצי, השניים נכנסו למסעדת "מקס ברנר" והתיישבו במקום. לאחר כמה דקות, כשהבינו שהמקום עמוס באנשים, הם הוציאו לפועל את הפיגוע. לפי כתב האישום, הם קמו ממקומם, שלפי את כלי הנשק וירו לכל עבר. לאחר שפגעו בכמה אנשים, רוביהם התקלקלו. אז, נכתב בכתב האישום, השליך מוחמד את נשקו על אחד הסועדים ויחד עם בן דוד נמלט מהמקום. השניים התפצלו וכל אחד מהם פנה לנתיב אחר.

חאלד נורה זמן קצר לאחר מנוסתו בידי מאבטח שהיה באזור ונעצר. מוחמד נטמע עם עוברי אורח שנמלטו מהאזור והגיע לבניין מגורים באחד הרחובות הסמוכים. הוא עלה במדרגות עם בני משפחה המתגוררים בבניין ונכנס לדירתם כשהוא מתחזה לאזרח שברח מהפיגוע. רק כעבור זמן מה הוא נעצר בידי כוחות הביטחון.

בפיגוע נרצחו עידו בן ארי, תושב רמת גן בן 42; אילנה נווה, תושבת תל אביב בת 40; מיכאל פייגה, תושב מדרשת בן גוריון בן 58 ומילה מישייב, תושבת ראשון לציון בת 33.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully