וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום העצמאות של ארה"ב: מחבל התפוצץ מחוץ לקונסוליה בסעודיה

4.7.2016 / 7:30

המחבל חנה את מכונית התופת שבה נהג בכניסה למבנה בעיר ג'דה ופוצץ עצמו. שני שוטרים סעודים נפצעו בתקרית, ששום ארגון עוד לא קיבל עליה אחריות. ב-2004 התרחש פיגוע דומה במקום

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני שוטרים סעודים נפצעו הלילה (שני) בפיצוץ מכונית תופת מחוץ לקונסוליית ארצות הברית בעיר הנמל ג'דה שבערב הסעודית. מחבל חנה את כלי הרכב בכניסה לקונסוליה, אז פוצץ את עצמו וכתוצאה מכך נפגעו שני השוטרים. לפי הערכות, המחבל רצה לפגוע במבנה ברקע יום העצמאות של ארצות הברית החל היום. שום ארגון לא קיבל אחריות.

מחלקת המדינה בוושינגטון מסרה כי היא מודעת לפיצוץ בג'דה וכי הוא פועלת יחד עם הרשויות הסעודיות כדי לאסוף מידע נוסף. עוד נמסר כי היא יצרה קשר עם כל אנשי הסגל שבמקום.

מתקפה דומה על הקונסוליה אירעה בשנת 2004. אז, פשטו חמישה חמושים על המקום. לאחר שפוצצו את שער הכניסה, הם התבצרו במבנה והחזיקו ב-18 מהעובדים כבני ערובה. ארבעה אנשי ביטחון סעודים ועוד חמישה מעובדי המקום נהרגו. לאחר שהשתלטו על הקונסוליה, הסירו התוקפים את דגל ארצות הברית ושרפו אותו. בסופו של דבר, הצליחו כוחות הביטחון להשתלט על החמושים – שלושה מהם נהרגו ושניים נעצרו.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
150 שנה אחרי שהוקם, ה-KKK שב לתחייה וחדר ללב הפוליטיקה האמריקנית
טבח של דאעש בבגדאד: לפחות 126 נהרגו בפיצוץ מכונית תופת
המלכה ביקרה בסקוטלנד אחרי הברקזיט: "קשה להישאר רגועים"

מחבל פוצץ עצמו בכניסה לקונסוליית ארה"ב בעיר ג'דה; שני שוטרים נפגעו. רויטרס
זירת הפיגוע בג'דה, היום/רויטרס

היום יצוין ברחבי ארצות הברית יום העצמאות ה-240 וכוחות הביטחון נפרסו ברחבי הערים הגדולות מחשש לפיגועי טרור. במיוחד תוגברה האבטחה בוושינגטון הבירה ובניו יורק, שצפויות להיות גדושות במאות אלפי מבקרים שיבואו להשתתף בעשרות האירועים שמתוכננים ליום החגיגי.

בוושינגטון הבירה, למשל, קראו הרשויות למשתתפים במופע המרכזי שייפתח אחר הצהריים להקדים בשל הבידוק הביטחוני שאותו יצטרך לעבור כל מבקר באחת משמונה נקודות הכניסה למופע. בכמה כלי תקשורת בארצות הברית הוסבר כי הדגש באבטחת חגיגות 4 ביולי השנה יהיה על "מטרות רכות" כמו תחנות רכבת, מוזיאונים וריכוזי אוכלוסייה אחרים שמחבלים יוכלו להגיע אליהם בקלות יחסית.

(עדכון: 6:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully