וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי המרכז שנפגע מרקטה בשדרות חגגו מסיבת סיום: "פה הם שוכחים"

במרחק קיר מהחדר שבו התפוצצה רקטה, שרו ורקדו ילדי הבית הפתוח במסיבת סוף השנה. ההורים התרגשו: "המקום הוא חלק מאיתנו, מזל שהילדים לא היו כאן בפיצוץ". לפי מחקר שנתוניו נאספו במרכז, 45% מהילדים והאימהות בשדרות סובלים ממצוקה

עריכה: אביב אירגז

מסיבת הסיום השנתית של הבית הפתוח בשדרות נערכה אתמול (ראשון) במרחק קיר בודד מהמקום שבו התפוצצה הרקטה ששוגרה לעבר העיר ביום שישי האחרון. לצד ההנאה משירת ומריקודי הילדים, העיבה המחשבה הקשה שהרקטה יכולה הייתה להתפוצץ במקום בזמן שהילדים שוהים במבנה. "תארו לכם שהרקטה הייתה מתפוצצת בזמן שהילדים היו פה, איזה אסון זה יכול היה להיות", אמרה אחת המשתתפות.

ענת לרנר, מנהלת הבית הפתוח, סיפרה על ההתרגשות שבקיום המסיבה ועל האוכלוסייה המגיעה לפעילויות הנערכות במקום. "אנחנו מתרגשים מאוד, זה מאוד קשה. מדובר בילדים בגיל הרך, הם נולדו לסיטואציה קשה, יש להם פחדים ומתחים", אמרה. "ההורים היו בטוחים שביטלנו, אבל שהבינו שהמסיבה מתקיימת, כולם הגיעו. ניקינו את המקום מהבוקר וטאטאנו את האבק כדי לקיים את המסיבה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארגון פלסטיני המזוהה עם דאעש קיבל אחריות על הירי לשדרות
הבת שנפצעה ספדה לאביה שנרצח: "עד הרגע האחרון ניסית להציל אותנו"
"אכזרי": שבעה חודשי מאסר נגזרו על תושב ירושלים שהתעלל בכלבתו

ילדים חוגגים במרכז לגיל הרך שנפגע מרקטה ביום שישי, שדרות. 3 ביולי 2016. יניר יגנה, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, יניר יגנה
ילדי המרכז במסיבת הסיום, אתמול/יניר יגנה, יניר יגנה, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

גם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הגיע למסיבה וסיפר על תשובת עירו לטרור - פתיחת עוד גנים ובתי ספר והקמת שכונות חדשות. "את הפחדים של האימהות והילדים אי אפשר להסתיר. אני חושב ש'צוק איתן' נתן לנו שנתיים של כמעט שקט מוחלט, וצריך לשמור על זה", אמר.

אסתר, תושבת שדרות ואימה של רויטל, הגיעה למסיבה עם בתה וסיפרה על רגעי האימה של ערב יום שישי. "אני גרה בבניין מגורים, שמענו פיצוץ ענק ולא ידענו מה זה. למחרת שלחו בווטסאפ שהייתה נפילה בבית הפתוח", סיפרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ילדים חוגגים במרכז לגיל הרך שנפגע מרקטה ביום שישי, שדרות. 3 ביולי 2016. יניר יגנה, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, יניר יגנה
"את הפחדים אי אפשר להסתיר". ילדי המרכז/יניר יגנה, יניר יגנה, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"זה מקום של ידע, למידה והפעלה לילדים. פה הם שוכחים מה עובר עליהם, אנחנו פה כבר כמעט חמש שנים. היה לי חשוב לבוא היום, זה חלק מאיתנו, מההכנה לכיתה א'. לא סיפרתי לבת שלי מה קרה, אבל עכשיו היא ראתה בחדר וסיפרנו לה שקסאם נפל ולכן לא נכנסים לשם".

45% מהילדים והאימהות בשדרות סובלים ממצוקה עקב טרור

החדר שנפגע בסוף השבוע האחרון היה גם זה שבו נאספו נתונים למחקר של בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, שבו נמצא כי חשיפה כרונית לאיום של טרור והתקפות טילים משפיעה על התפתחותם של ילדים ועל רווחתם הנפשית של הוריהם יותר מחשיפה למלחמה. במחקר נמצא כי ילדים ואימהות המתגוררים בשדרות סובלים ממצוקה פוסט-טראומטית גבוהה מזו של הילדים בצפון הארץ, שסבלו מאיום מלחמה נקודתי ב-2006. 45% מהילדים והאימהות בשדרות סובלים מסימפטומים אלו, לעומת 12%-15% בלבד בחיפה ובקריית שמונה.

עוד התגלה במחקר כי ילדי שדרות סובלים גם מבעיות התפתחותיות והתנהגותיות יותר מאלו המתגוררים בצפון. פרופ' רות פת-הורנצ'יק, שערכה את המחקר, הסבירה כי הוא התבסס על מודלים קיימים שמנבאים נזק מצטבר בעקבות לחצים חוזרים ומתמשכים. המודלים מחזקים את הטענות שריבוי ומשך האירועים הטראומטיים מגבירים את הפגיעות והסיכון למצוקה פוסט-טראומטית.

פגיעת רקטה בשדרות, 1 ביולי 2016. צילום: שי מכלוף, שי מכלוף
פגיעת הרקטה בבית הפתוח בשדרות/שי מכלוף, צילום: שי מכלוף

בעקבות המחקר, הוכשרו אנשי צוות מהבית הפתוח להפעלת קבוצות הורים, שנערכו במקום כדי להקל על אוכלוסיית הילדים והוריהם. "נפילת הרקטה מדגימה במדויק את הצורך בהמשך קיום קבוצות ההורים להתמודדות עם אחוזי הפוסט-טראומה הגבוהים של ילדי העיר", הסבירה פת-הורנצ'יק.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully