וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הטלסקופ של נאס"א חשף את זוהר הקוטב של כוכב צדק

אסטרונומים קלטו בעזרת טלסקופ האבל את אורות הקוטב של הכוכב הגדול ביותר במערכת השמש. הזוהר נוצר כשחלקיקים בעלי אנרגיה גבוהה חודרים לאטמוספירה של הכוכב בסמוך לקטבים המגנטיים שלו

מיטב הצילומים של טלסקופ החלל האבל/NASA

בווידאו: המיטב של טלסקופ החלל האבל

אסטרונומים הצליחו לקלוט בעזרת טלקסופ החלל העוצמתי "האבל" את זוהר הקוטב שמאיר את כוכב צדק. האור נוצר כשחלקיקים בעלי אנרגיה גבוהה חודרים לאטמוספירה של כוכב הלכת בסמוך לקטבים המגנטיים שלו ומתנגשים באטומים של גז.

אורות הקוטב של צדק, הכוכב הגדול ביותר במערכת השמש, גדולים הרבה יותר בהשוואה לאלו של כדור הארץ והם לעולם לא כבים בשל השדה המגנטי העוצמתי שלו. האסטרונומים מתמקדים כיום בקטביו של הכוכב ובוחנים אותו מדי יום בחודשים האחרונים. זאת כדי לקבוע איך מרכיבים שונים מאורות הקוטב שלו מגיבים לתנאים שונים ברוח הסולארית, זרם של חלקיקים טעוני אנרגיה הנפלטים מהשמש.

התמונות פורסמו לקראת התקרבות החלילת ג'ונו לכוכב צדק, שם היא תבלה במשך שנה כדי לבחון כיצד הוא נוצר. "אורות הזוהר הללו הם דרמטיים מאוד ובין הפעילים ביותר שראיתי מעולם", אמר לגרדיאן הבריטי ג'ונתן ניקולס מאוניברסיטת לסטר ואחד החוקרים הראשיים של התכנית. "זה נראה כאילו שכוכב צדק חוגג בזיקוקים את הגעתה של ג'ונו".

עוד ידיעות בנושא מדע וסביבה:
קשה לצפיה: כריש קטלני נקרע לשנים על ידי כריש אחר
"הפתעה גדולה": החור בשכבת האוזון מעל לאנטרקטיקה החל להתכווץ
בשורה מרה לרוחצים: נחיל הקיץ של המדוזות הגיע לחופי הדרום

(עדכון ראשון: 22:00)

זוהר הקוטב בכוכב צדק (יופיטר), יוני 2016. רויטרס
זוהר הקוטב של כוכב צדק/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צדק
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully