וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות המופלאה בין הילד קטוע היד לכלב בעל שלוש הרגליים

3.7.2016 / 11:51

בארי ממן בן הארבע איבד את ידו בתאונה. בעקבות סרטון שבו נתקלה אמו, היא פנתה לפעילים שסייעו לאתר כלב בעל שלוש רגליים - שהפך במהרה לחברו הטוב ביותר. "היה לי חשוב שיהיה לו חבר כמותו", אמרה אמו

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

במשך שמונה חודשים, מאז איבד בארי ממן בן הארבע את ידו בתאונה, ניסתה המשפחה להתמודד עם הטראומה שנחתה עליה. בארי איבד את ידו לאחר שהכניס אותה למכונה להאבסת עופות בלול סמוך לביתו, במושב כרם בן זימרה שבגליל העליון, לעיניהם של אחיו ואחותו. בימים האחרונים קיבל בארי מתנה מיוחדת – כלבלב בעל שלוש רגליים, שבארי העניק לו את שמו, "צוציק".

"היה חשוב לי שיהיה לו חבר כמותו", הסבירה אמו, סימה ממן, בשיחה עם וואלה! NEWS. "היה חשוב לי שהוא לא יהיה לבד", אמרה. "היה לי מאוד חשוב לאמץ כלב כזה, כי הוא לא יכול לפגוש ביום-יום ילד קטוע יד או רגל ולהזדהות איתו מתוך שותפות גורל. כשהוא יראה שהכלב יכול לחיות חיים מלאים, הוא יבין שאפשר לנהל חיים רגילים גם בלי גפה".

"לפני שהוא חזר לגן, הכינו את הילדים וההורים בשיחות עם פסיכולוג", סיפרה האם. "בימים הראשונים הייתי מגיעה איתו, הילדים היו שואלים שאלות ואנחנו הסברנו להם. עכשיו זה באמת מדהים. הם ילדים קטנים, אבל מתייחסים אליו מאוד יפה".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחתו של אורון שאול חסמה סחורות בעזה: "לא נשב בשקט"
אם שיצאה בשאלה דורשת לראות את ילדיה: "אסור לחכות לטרגדיות"
לבד, בחושך, עם שבעה שקדים קלויים: כך נראים הלילות של אובמה

"מחפשת אנשים שעברו אותו דבר"

הצעד הראשון של המשפחה כחלק מההתמודדות היה העתקת מגוריה למושב בר יוחאי השכן. בהמשך, לפני כשלושה חודשים, השיב בחיוב לבקשת המשפחה סרן במיל' זיו שילון, מ"פ בחטיבת גבעתי שאיבד את ידו מפיצוץ מטען במהלך מבצע "עמוד ענן", ונפגש עם בארי. "אני חושב שהרעיון של המשפחה לאמץ לבארי כלב גידם הבשיל כבר במפגש המעודד עם שילון, זה יושב פחות או יותר על אותו מקום", הסביר גדי שבתאי, פעיל חברתי שסייע למשפחה לארגן את המפגש, וכעת גם עזר במלאכת חיפוש הכלב הגידם שאומץ לבסוף על ידי המשפחה.

"אני כל הזמן מחפשת אנשים שעבר עליהם מה שעובר עלינו, כדי ללמוד איך הם מתמודדים עם הנכות, בניסיון להקל על הקושי שלנו", הוסיפה ממן. "בהתחלה זה נראה לנו סוף העולם, אבל אחרי שנפגשתי עם סרן זיו שילון, קצת הוקל לי והרגשתי שאפשר להצליח ולעשות הכול גם עם יד אחת".

זמן קצר לאחר מכן, נתקלה ממן בסרטון אנימציה שפורסם ברשתות החברתיות, ובו נראה נער מדוכא ובודד שמשחק במשחקי טלוויזיה. אמו חוזרת הביתה, פותחת את הווילונות ומניחה קופסא על שולחן הסלון. כשהיא משאירה את הנער לבדו, הוא מציץ בארגז, ולפתע מגיח מתוכו כלבלב בעל שלוש רגליים. בתחילה, הנער דוחה את מי שיהפוך בתוך דקות לחברו החדש, אולם בהמשך הוא מתרצה ללחציו וקם בעזרת קביים כדי לשחק עמו. רק כשהוא יוצא עם הכלבלב לחצר, נחשפים הצופים לכך שהנער הוא קטוע רגל.

בארי ממן, ילד קטוע יד ממושב בר יוחאי אימץ כלב קטוע רגל. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"כל תגובה הייתה יותר מרגשת מקודמתה". בארי וצוציק/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

"אחרי שסיימתי לראות את הסרטון התרגשתי מאוד", נזכרה ממן. "גם לבארי יש מצבים שבהם הוא מתוסכל ומתרגז אם קשה לו. אפילו אם זזה לו הצלחת כשהוא אוכל, הוא מתעצבן ומזיז אותה לצד. הוא מתרגז ונעשה מתוסכל כשהוא מנסה לעשות משהו וזה לא מצליח, בגלל שיש לו רק יד אחת". היא הוסיפה: "אני ובעלי שאלנו את בארי אם הוא רוצה שנאמץ כלב, ואם הוא מעדיף כלב עם ארבע רגליים או כלב עם שלוש רגליים. הוא אמר שהוא מעדיף כלב עם שלוש רגליים".

"מיד הרמתי טלפון לגדי שבתאי ואמרתי לו שאני חייבת להביא לבארי כלב עם שלוש רגליים. תוך דקות זה תפס תאוצה לא נורמלית", סיפרה ממן. שבתאי פנה לידידתו מעמותת "נהריה אוהבת חיות", שפרסמה את הבקשה המיוחדת בקבוצת הווטסאפ של העמותה. גל שכטין, מתנדבת בעמותה, פרסמה הודעות בכמה קבוצות פייסבוק, ולדבריה, "בתוך דקות התחלתי לקבל מאות רבות של תגובות ולייקים על עשרות כלבים נכים שנאספו בהתאם לבקשתי מכל הארץ".

בארי ממן, ילד קטוע יד ממושב בר יוחאי אימץ כלב קטוע רגל. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"בארי מבסוט לגמרי"/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

כל תגובה או פניה, לדברי שכטין, "הייתה יותר מרגשת מקודמתה". היא הוסיפה: "אפילו כשאמרתי שאין לי רכב כדי להעביר את הכלב לבית המשפחה, היו כאלה שהציעו לתרום כסף כדי לשכור רכב והיו כאלה שהתנדבו להסיעו בעצמם". לפני כשבועיים בארי קיבל חופשה מהגן, על מנת לבחור משלל הכלבים הגידמים שהוצעו לו, ובשבוע שעבר התרחש המפגש המרגש.

צוציק ובארי למדו להכיר זה את זה והפכו במהרה לחברים טובים. "בארי מבסוט לגמרי", סיכמה ממן בנחת. "בארי ממש נקשר אליו. הוא רואה שאפשר לשחק, להשתולל ולעשות הכול גם עם יד אחת. היום הוא יושב עם הכלבלב ומשחק אתו, הוא לא עוזב אותו לרגע. גם שאר הילדים שלי אוהבים אותו, אבל בארי אוהב אותו במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully