וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתר על חברון: הסבלנות פקעה אחרי פיגוע שלישי ביומיים

2.7.2016 / 0:45

מערכת הביטחון לא מיהרה להגיב בתקיפות גם אחרי פיגועים קשים כמו בשרונה ובקריית ארבע. הצהרות חוזרות על הרס בתים - כן, אך הימנעות מכל ענישה קולקטיבית שתלהיט את האווירה ברמדאן. כעת, מחבלת שנייה מאותו הכפר ורצף הפיגועים הכתיבו מציאות שונה

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, דוצ, הצלה יוש, עריכה: אוהד פיטר

בצה"ל מאמינים כי הפרת הסדר בשבועות האחרונים, שהתנקזה ליומיים שכללו ארבעה פיגועים, נובעת משלוש סיבות עיקריות: סיום הרמדאן, שבאופן שיטתי מלווה בפיגועים; תופעת החקיינות, שבה "הצלחות" של מחבלים גוררות את חבריהם לצאת בעקבותיהם לפעולה דומה; והסתה, במיוחד זו שיוצאת ישירות מהרשות הפלסטינית.

כשהלל יפה אריאל, נערה בת 13 בסך הכול, נרצחת במיטתה בקריית ארבע, ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא מגנה את הפיגוע - יש בכך הסכמה בשתיקה. זהו מסר לרחוב הפלסטיני, גם מבלי שתהיה פעולה אקטיבית מצדו של יו"ר הרשות. הרשות מעוניינת לשמור בתודעה העולמית את הסכסוך, להזכיר שהוא קיים גם כשאירופה עסוקה בברקזיט ובהסכם בין ישראל לטורקיה. הפיגועים האלה מחזירים את השיח על הסכסוך הישראלי-פלסטיני באזורנו ובאירופה, ומעלים לסדר היום את הנושאים הקבועים שאבו מאזן ירצה להבליט בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר.

עוד כתבות בנושא:
הנרצח בפיגוע בהר חברון: אב לעשרה, רב מוכר ופעיל התיישבות
הפיגוע בכביש 60: פלסטיני דיווח על האירוע, אשתו טיפלה בפצועים
לאחר הפיגוע: כתר על חברון לראשונה זה שנתיים, הקבינט יתכנס

הלווייתה של הלל מאיר נרצחה בפיגוע בקריית ארבע. הלל מאיר, תצפית TPS
אבו מאזן לא גינה את הפיגוע. אמה של הלל ליד גופתה, אתמול/תצפית TPS, הלל מאיר

במערכת הביטחון מתאמצים להתמודד עם גל הטרור הנוכחי, והפיגוע אתמול בקריית ארבע טלטל את דרגי הפיקוד בשטח. בפיקוד המרכז הזדעזעו מהאופן שבו נרצחה נערה בחדר השינה, וחשבו שנכון להגיב אחרת לפיגוע מהסוג הזה, אך ההמלצות וההחלטות שקובעות את אופי התגובה הישראלית נמצאות בידי הדרג הצבאי הבכיר וכן זה המדיני. בסופו של יום, הטלת סגר על הכפר בני נעים או הצהרות על הריסת ביתו של המחבל בן ה-17 לא עצרו את המחבלת שהגיעה הבוקר מאותו כפר בדיוק, וניסתה לדקור בסכין לוחמי מג"ב במערת המכפלה, לפני שנורתה למוות.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נוהג באיפוק ובריסון כוח יתר על המידה. הוא נותר נאמן למשנתו, זו שמנסה לבודד את מרבית האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון מהמחבלים ומבני משפחותיהם. גישה שטוענת כי בתקופה רגישה כמו זו של חודש רמדאן ועיד אל פיטר שיבוא אחריו, הנוכחות הצבאית במוקדי חיכוך, לצד צמצום נקודות תורפה בהגנת יישובים ותגבור הכוחות, יספיקו כדי למנוע הסלמה באלימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיגוע ירי בדרום הר חברון 01 יולי 2016. דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה, מערכת וואלה! NEWS
רק לאחר האירוע המליץ הרמטכ"ל על שורת פעולות. זירת הפיגוע בכביש 60, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה

לכן, במערכת הביטחון השתהו בתגובה לפיגוע הקשה בקריית ארבע. רק לאחר הפיגוע הרביעי בתוך יומיים, זה שאירע בכביש 60 ובו נרצח מיכאל מרק - המליץ הרמטכ"ל על שורת צעדים שכוללים תגבור יהודה ושומרון בשני גדודים נוספים, כתר על נפת חברון, מעבר לפעולה התקפית נגד הטרור ופתיחת מבצע בגדה לעצירת עשרות יעדים של מערכת הביטחון. כל זאת כאשר חוליית ירי משוטטת בשטח, ובצה"ל חוששים שבמהלך המצוד היא תבקש להוציא פיגוע נוסף.

אלה ימים רגישים מאוד ברחוב הפלסטיני, ובמערכת הביטחון יודעים זאת. הרצון הוא שתקופת החגים תחלוף בשקט, אלא שכל עוד הרשות מסייעת באופן ישיר ועקיף לתעמולה נגד ישראל ורמת הפיגועים עולה דרגה - כמו שאירע במתחם שרונה ובקריית ארבע - צריך לשקול מנופי לחץ חדשים בגדה כבר עכשיו. סגר, ולא כתר על מוקדי הטרור. מעבר לטיפול הטכני ולמבצעים הרחבים נגד תשתיות טרור ומחבלים פוטנציאליים, מיגור ההסתה לא יתקיים בלי עקירת המסיתים מהשורש.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully