וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הקורבן הראשון לטרור: האסונות של משפחת הנרצח בפיגוע הירי

אליהו בן עמי, אבי כלתו של הרב מרק שנהרג בפיגוע בכביש 60, נורה אף הוא למוות מאש שנפתחה לעבר מכוניתו בבוקר שישי בשנת 2000. אחיינו של הרב מרק, יהונדב הירשפלד, נהרג בפיגוע בישיבת מרכז הרב. "אי אפשר להגדיר את התחושות"

ספק 500

משפחתו של הרב מיכאל מרק, מנהל ישיבת ההסדר בעתניאל ופעיל התיישבות שנהרג אתמול (שישי) בפיגוע ירי בכביש 60, ידעה כבר לא מעט טרור, ומרק אינו הקורבן הראשון שהמשפחה מאבדת עקב הסכסוך. אבי כלתו נהרג לפני 15 שנים בפיגוע דומה באופן מצמרר לזה שאירע היום, ואחיינו ספג עשרה כדורים בפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני 8 שנים, שהובילו למותו. "מיכי נפל בקרב על חירות העם, זהותו וארצו", סיפר אחיינו אלחנן קלמנזון הערב. "אי אפשר להגדיר את התחושות".

אחד מבניו של הרב מרק נשוי לבתו של אליהו בן עמי, שנהרג בפיגוע ירי שאירע אף הוא ביום שישי, מאש שנפתחה על מכוניתו. בן עמי, בן 41 במותו, הסיע מורים לבית הספר בקריית ארבע, וסמוך לבית חגי, עקפה מכונית פלסטינית את רכבו ויושביה החלו לירות לעברו. מהיריות נהרגה גם אחת המורות שנסעו ברכב, רינה דידובסקי. בן עמי פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם נקבע מותו. הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות.

עוד בוואלה! NEWS:
בן ההרוג בפיגוע בכביש 60: "ירו עלינו, ופתאום אבא לא זז יותר"
הפיגוע בכביש 60: פלסטיני דיווח על האירוע, אשתו טיפלה בפצועים
"גליק, אתה הבא בתור": סרטון הסתה הופץ נגד הח"כ מהליכוד

פיגוע ירי בדרום הר חברון 01 יולי 2016. דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה

ביום חמישי, 6 במרץ 2008, חדר מחבל תושב שכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, ולו תעודת זהות כחולה, לישיבת מרכז הרב שבירושלים, כשהוא מסתיר רובה מסוג קלצ'ניקוב בתוך קופסת קרטון. לאחר שנכנס לספרייה, הוא פתח באש לכל עבר. בין שמונת ההרוגים בפיגוע היה גם תלמיד הישיבה יהונדב הירשפלד, אחיינו של הרב מרק.

יצחק דדון, אחד מתלמידי הישיבה, הצליח לנטרל ולהרוג את המחבל לאחר כמה דקות יחד עם דוד שפירא, סרן בצנחנים שמתגורר בסמוך למקום. מאוחר יותר סיפר דדון על הירשפלד, כי למרות שנפצע מעשרה כדורים שירה לעברו המחבל, הוא הצליח לרוץ לכיוון בית המדרש של הישיבה הגבוהה, להרים ספר לימוד ששמט אחד הנרצחים לרצפה, לצעוק: "פיגוע, פיגוע" – ורק אז התמוטט בפתח האולם. "הירשפלד, שנפטר מפצעיו, נמצא מתבוסס בדמו כשבידיו הספר וחליל צד", אמר דדון לאחר האירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המשטרה פשטה על ישיבת מרכז הרב בירושלים כדי לעצור חשודים בתקיפת שוטרים, 13 מאי 2013. יצחק למפרט, סוכנות תצפית,
ישיבת מרכז הרב/יצחק למפרט, סוכנות תצפית

בנו של מרק, פדיה, שנפצע באורח קל בפיגוע, סיפר היום לחדשות 2 על שאירע. "ירו עלינו מהצד של אחותי, היא ישבה משמאלי, ואז פתאום אבא לא זז יותר", אמר.

הנער, שנפצע באורח בינוני בפיגוע, סיפר כי הרכב שבו נסעו התהפך כתוצאה מאובדן השליטה של אביו על המכונית, ולאחר מכן עוברי אורח פלסטינים שהיו במקום סייעו להם בחילוץ מהרכב. "ערבים הצליחו לפתוח את הדלת ולהוציא אותנו, שמו אותנו ברכב שלא יקרה לנו כלום".

ראש המוסד יוסי כהן, בן דודו של מרק, התקשה למצוא מילים כדי להגיב על האירוע. "עוד מוקדם מדי, הכול מאוד כואב וטרי", אמר ביציאה מבית החולים, שם ביקר את אשתו ושני ילדיו של מרק שנפצעו בפיגוע.

ראש המוסד יוסי כהן בבית החולים לאחר פיגוע הירי בהר חברון שבו נהרג בן דודו מיכאל מרק 1 יולי 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"הכול מאוד כואב וטרי". יוסי כהן ביציאה מבית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

רק בשבוע שעבר כתבה אחת מבנותיו של מרק בפייסבוק עם יציאתה לחופש הגדול: "כמה אנחנו צריכים להעריך את מה שיש לנו - משפחה, חברים, או סתם האנשים שהם חלק מהנוף. אנשים כאלה טובים סביבנו, הלוואי ואזכה להכיר עוד ועוד, ולזכות לעזור לעוד ועוד. כמה שאני אוהבת אותך אבא יקר - שנתת לי לראות את כל הטוב הזה! שנתת לי כל כך הרבה אנרגיות, כל כך הרבה רצון".

"איבדנו דוד יקר ואהוב, איש מיוחד שרבות עוד יסופר על פועליו", אמר הערב אלחנן קלמנזון, אחד מאחייניו של מרק, בעקבות הפיגוע. "הוא גידל עם חוי משפחה לתפארת, כלות, חתן וארבעה נכדים. מיכי נפל בקרב על חירות העם, זהותו וארצו. אנו מבקשים מעם ישראל להתחזק באהבה ולהתפלל לרפואת חוי והילדים. המשפחה נאספת פה. אי אפשר להגדיר את התחושות".

לצד הקושי הגדול, בני ובנות המשפחה מתאמצים להישאר חזקים ולחזק את הסובבים אותם. אחותו של מרק, יוכי קלמנזון, אשת ראש ישיבת עתניאל הרב בני קלמנזון, מסרה לפני כניסת השבת הודעה לנשות היישוב: "נשים אהובות, חיזקו ואימצו בשבת. כולנו נצטרך יישוב חזק ויציב. תתפללו על הפצועים ותשגיחו על משפחת באלאס שישמחו בבר המצווה שלהם השבת. אוהבת, יוכי".

(עדכון ראשון: 21:40)

מיכאל מארק, ההרוג בפיגוע הירי בכביש 60, 1 ביולי 2017. איציק כהן, מערכת וואלה! NEWS
"איש מיוחד שרבות עוד יסופר על פועליו". הרב מיכאל מרק/מערכת וואלה! NEWS, איציק כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully