וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצח בפיגוע בהר חברון: אב לעשרה, רב מוכר ופעיל התיישבות

מיכאל מרק, ראש ישיבת ההסדר בעתניאל ובן דודו של ראש המוסד יוסי כהן, הוא ההרוג בפיגוע הירי בכביש 60. אשתו חווה נפצעה בפיגוע באורח קשה, ושניים מילדיהם נפצעו אף הם באורח בינוני-קשה וקל. "תמיד חיפש את הקודש"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, דוצ, הצלה יוש, עריכה: אוהד פיטר

מיכאל (מיכי) מרק, רב מוכר המנהל את ישיבת ההסדר בעתניאל וישיבת תורת שרגא בירושלים, הוא ההרוג בפיגוע הירי שאירע היום (שישי) בכביש 60. מרק, נשוי ואב לעשרה בן 48, התגורר עם משפחתו בהתנחלות זה שנים רבות. הוא בן דודו של ראש המוסד, יוסי כהן, וגיסו של הרב בני קלמנזון, שמכהן כאחד מראשי הישיבה בעתניאל לצד הרב רא"ם הכהן. בעבר, בנוסף לתפקידיו כמנהל ישיבות, ניהל מרק את החברה לפיתוח המועצה האזורית הר חברון. אשתו, חווה (חוי) מרק, בת 40, נפצעה בפיגוע באורח קשה, ושניים מילדיהם, תהילה ופדיה, נפצעו אף הם באורח בינוני-קשה וקל.

הבן שוחרר מבית החולים, אך נשאר במקום בשל היותו שומר שבת. הבת עברה ניתוח ומצבה מוגדר כעת יציב. היא שוהה בחדר ההתאוששות וצפויה להשתחרר בימים הקרובים. האם עדיין מנותחת על ידי מספר צוותים המטפלים בפלג גופה העליון. בהמשך היא תעבור ליחידה לטיפול נמרץ וצפויים לה עוד ניתוחים משקמים. מצבה מוסיף להיות קשה ואת תוצאות הפגיעה שלה לטווח הארוך קשה להעריך בשלב זה.

אלחנן קלמנזון, אחיין של מרק, אמר הערב: "איבדנו דוד יקר ואהוב, איש מיוחד שרבות עוד יסופר על פועליו. הוא גידל עם חוי משפחה לתפארת, כלות, חתן וארבעה נכדים. מיכי נפל בקרב על חירות העם, זהותו וארצו. אנו מבקשים מעם ישראל להתחזק באהבה ולהתפלל לרפואת חוי והילדים. המשפחה נאספת פה. אי אפשר להגדיר את התחושות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ניסיון פיגוע במערת המכפלה: פלסטינית שלפה סכין על לוחמת ונורתה למוות
כבר לא פוחדים מקריית ארבע: הפיגוע שהפר את החוק הלא כתוב
אמה של הלל ספדה בבכי: "אלוהים, מחזירה לך את הפיקדון באהבה"

מיכאל מארק, ההרוג בפיגוע הירי בכביש 60, 1 ביולי 2017. איציק כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב מיכאל מרק/מערכת וואלה! NEWS, איציק כהן

חבר הכנסת יהודה גליק, שהגיע לאזור הפיגוע זמן קצר לאחר התרחשותו, ספד למרק. "הוא היה חבר כאח לי", אמר. "הערב, ליל שבת, אקדש עם הגביע שנתן לי כמתנה ליום הולדתי ה-40". גליק הגיע למקום כשלוש דקות אחרי הפיגוע וראה את רכבו של מרק הפוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מחקירה ראשונית עולה כי בפיגוע, אירוע הטרור הרביעי שהתרחש ביומיים האחרונים, ספגה המכונית שבה נסעו בני המשפחה צרור יריות וכתוצאה מכך היא התהפכה. כוחות ביטחון גדולים פתחו בסריקות אחר המחבלים שנמלטו מן המקום.

מותו של מרק, שנלכד ברכב, נקבע לאחר ניסיונות החייאה. לדברי פרמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום היום, "המראה היה קשה מאוד". אשתו חווה, שנמצאה מחוץ לרכב בהכרה מעורפלת, פונתה יחד עם בתה בת ה-14 שנפצעה בינוני-קשה ובנה בן ה-15 שנפצע קל לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

זו אינה הפעם הראשונה שמשפחתו של מרק חווה טרור. אחד מבניו של הרב נשוי לבתו של אליהו בן עמי, שנהרג אף הוא בפיגוע בדצמבר 2000. אחיינו נהרג בפיגוע בישיבת מרכז הרב שבירושלים ב-2008. מארק ניהל את ישיבת ההסדר בעתניאל בזמן הפיגוע הקטלני בשנת 2002, שבו נרצחו ארבעה מתלמידי הישיבה.

פיגוע ירי בדרום הר חברון 01 יולי 2016. דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה

בעתניאל מתקשים לעכל את מותו של מרק, דמות מוכרת מאוד ביישוב. גדי ממו, חברו של מרק מהיישוב, סיפר עליו: "הוא איש של עשייה, שתרם רבות למען ההתיישבות בדרום הר חברון. בכל בעיה שהייתה ביישוב פנו אליו כדי שייעץ ויעזור. מדובר בדמות מיחדת במינה, זו מכה קשה ליישוב עתניאל. איבדנו את אחד מטובי בנינו".

לדברי יואל קופלנד, יו"ר ועד הישוב עתניאל, "מיכי היה איש מדהים, שתמיד דאג ליישוב, איש משפחה, צנוע, שתמיד דיבר בנועם ותמיד האיר פנים". קורנפלד התייחס לאירועי הטרור המתרחשים לא פעם בכביש 60 ואמר כי "מחבלים יכולים להגיע לשם מכל מקום, אי אפשר לדעת מאיפה הם יבואו".

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי ספד למרק בעמוד הפייסבוק שלו: "מיכי היה חברי הקרוב, מי שבוקר בוקר, שבת שבת, במשך שנים ארוכות היה החברותא שלי. למדנו יחד, התלבטנו יחד, שוחחנו רבות וביקשנו לעבוד את השם תוך בניין ההר. מיכי נעים הליכות, איש הספר, אדם שראשו בשמים ורגליו נטועות חזק באדמה. הוא חיפש תמיד את הקודש ואת החיבור עם הטהור והקדוש. בתקופה האחרונה כיתת רגליו להעביר שיעורים במקומות רבים תוך כדי לימודיו בישיבה וניהול הישיבה. הוא השאיר אלמנה, עשרה יתומים וארבעה נכדים. ליבי קרוע. יהי זכרו ברוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תמיד דיבר בנועם ותמיד האיר פנים". מרק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ גליק סיפר על מרק: "מיכי חבר שלי הרבה שנים, עוד מהימים שלמדנו יחד בישיבה. מאז הוא נהיה מנהל הישיבה פה. לשכונה שלנו קוראים גבאל, ומיכי היה שותף לבנייתה. הוא היה איש של עשייה, איש של חיים, איש של שמחה. הייתה לו שאיפה אל הקודש. כל בוקר הוא היה יושב לידי בבית הכנסת". על משפחתו של מרק, סיפר גליק כי "מיכי וחווי הורים לעשרה ילדים, הגדול בן 26 והקטנה בת 8, משפחה לתפארת".

לדברי ח"כ גליק, מרק "כנראה נסע לעשות שבת בירושלים" היום, עת שנורה. "הייתי בנסיעה, הייתי בטוח שמדובר בתאונת דרכים", סיפר. "הכביש הזה גבה הרבה קורבנות. דיברתי עם ראש הממשלה ושר התחבורה על כך שחייבים לאבטח את הכביש ולהרחיב אותו ולבנות פה בתים". לטענתו, "יש אנשים נבזיים שכל מטרתם היא מוות. אנחנו אנשים של שלום".

בעמוד הפייסבוק שלו ציטט ח"כ גליק את אחותו של מרק וכתב: "ראו איזה גודל רוח. כעת הוציאה אחותו השכולה של מיכי, יוכי קלמנזון, אשת ראש ישיבת עתניאל הרב בני, את ההודעה הבאה לנשות היישוב: 'נשים אהובות, חיזקו ואימצו בשבת. כולנו נצטרך ישוב חזק ויציב. תתפללו על הפצועים ותשגיחו על משפחת באלאס שישמחו בבר המצווה שלהם השבת. אוהבת, יוכי'".

(עדכון ראשון: 17:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully