וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים פלסטינים יצאו נגד המחבל מקריית ארבע: "פושע שפל"

אילן זלאיט

2.7.2016 / 4:20

יחד עם השבחים הרגילים להם זוכים המחבלים ברשתות החברתיות, הפעם נשמעו גם קולות שגינו את רצח הנערה הלל בביתה. "אם האסלאם קורא להרוג ילדים, אינני מוסלמי", כתב גולש

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

כפי שמתרחש לאחר כל פיגוע בגל הטרור הנוכחי, גם אתמול (חמישי) התמלאו הרשתות החברתיות בפוסטים של גולשים פלסטיניים ששיבחו את רצח הנערה הלל יפה אריאל בת ה-13 בביתה שבקריית ארבע, והיללו את המחבל מוחמד טראיירה בן 17 מהכפר הסמוך בני נעים. עם זאת, באופן יוצא דופן, ניתן היה להבחין בגולשים רבים מהרשות הפלסטינית ומרחבי העולם הערבי שהסתייגו ממעשיו של המחבל, ואף גינו בחריפות את הפיגוע.

התגובות המזועזעות הופיעו גם בעמודי פייסבוק הידועים כתומכים בחמאס וכבעלי קו קיצוני נגד ישראל, כמו זה של אתר החדשות הפלסטיני "שיהאב". "להרוג ילדה בת 13 שישנה בשלווה זו תוצאה של הסתה פראית חסרת תכלית", כתב שאדי, סטודנט מבית לחם. "לו היהודים היו עושים דבר כזה למשפחה פלסטינית כולנו היו מגנים. הנביא אסר עלינו להרוג ילדים", הוסיף. "הוא פושע שפל", ציין גולש נוסף בשם סמי.

עוד כתבות בנושא:
אמה של הלל ספדה בבכי: "אלוהים, מחזירה לך את הפיקדון באהבה"
חסינים להרתעה: גדרות חכמות לא ירסנו את יצר הנקמה של הנוער הפלסטיני
מהגדר החכמה, דרך המטעים - ועד למיטה של הלל: מסע הרצח של המחבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תוצאה של הסתה פראית". אחד הפוסטים המגנים את הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבד אל-רחמן, אזרח מצרי תושב הבירה קהיר, רשם בתגובה לפרסום שמו של המחבל: "ירחם אותו האל ויקבל אותו כשהיד בעזרת אללה, אבל יש לי שאלה ואני מקווה להבין: מה הטעם בלדקור ציונית, ולאבד את חיי הנער הפלסטיני בעבור כך? כל העולם רואה ואומר 'אלו רוצחים אכזריים". גולש מטורקיה גינה בחריפות את הפיגוע וכתב: "אם האסלאם קורא להרוג ילדים בשנתם, אני לא מוסלמי".

אזרח עיראק ציין כי "הוא היה צריך להשתמש בשכלו. היה עדיף אם היה הורג חייל ציוני", ואדם אחר תהה: "לאיזה גן עדן הפושעים האלה חולמים להגיע? באף דת או מסורת לא הורגים כך חפים מפשע".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מהאתרים פרסמו תמונה של הלל בהר הבית ותיארו את הרצח כנקמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות כל זאת, מרבית הגולשים הערבים הביעו שמחה על הפיגוע, ושיבחו את המחבל. חלקם אף הפיצו תמונה של הנערה הלל בביקור עם משפחתה בהר הבית, ותיארו את הרצח המזעזע כ"נקמה על פגיעתה באל-אקצא". במקביל התפתחו דיונים בין תומכי הפיגוע למתנגדיו. התומכים הסבירו אותו בטענה שישראל הרגה גם היא ילדים פלסטינים רבים. "ראו זאת כתגובה לשריפת משפחת דוואבשה בזמן שישנו. זוהי נקמה, עין תחת עין ושן תחת שן", קבעה אחת הגולשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully