וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: מדינות המערב משתפות איתי פעולה בחשאי נגד דאעש

1.7.2016 / 0:10

נשיא סוריה אמר בריאיון לרשת חדשות אוסטרלית כי גורמי ביטחוניים נשלחים לארצו כדי לתאם פעילות נגד ארגוני טרור. הוא ציין כי אוסטרליה היא אחת מהן. "הם לא רוצים לעצבן את ארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: אסד שובר את צום הרמדאן עם חיילים בחזית

נשיא סוריה בשאר אסד אמר בריאיון שישודר היום (שישי) כי מדינות מערביות שלחו גורמים ביטחוניים שמסייעים לו בחשאי להילחם בארגוני הטרור המעורבים במלחמת האזרחים בארצו. שום מדינה מערבית טרם התייחסה להצהרותיו של השליט העלוואי.

אסד, שדבריו לרשת SBS האוסטרלית צוטטו בתקשורת הממלכתית הסורית, טען כי מדינות המערב - שמתנגדות נחרצות לשלטונו אך מתמודדות גם עם איום של מתקפות טרור בשטחן - משתפות פעולה בחשאי עם משטרו נגד אותן קבוצות קיצוניות, הכוללות את דאעש.

"הם תוקפים אותנו פוליטית ואז שולחים גורמים שיגיעו עמנו להסכם מתחת לשולחן, במיוחד בנושא הביטחוני, וזה כולל גם את הממשלה שלך (האוסטרלית)", צוטט אסד. "הם לא רוצים לעצבן את ארצות הברית. למעשה, רוב הגורמים המערביים רק חוזרים על הדברים שארצות הברית רוצה שהם יאמרו", טען הנשיא.

מעצמות המערב תומכות במורדים הנלחמים בשלטונו בחמש השנים וחצי האחרונות ודוחקות בו לעזוב את תפקידו. עפ זאת, אסד מסרב לכך והבטיח להמשיך להילחם עד שדמשק תשיב את השליטה על כל חלקיה של סוריה. הוא נשען על תמיכתן של איראן ושל רוסיה, שהתערבה במלחמת האזרחים בשנה שעברה.

עוד על המלחמה בסוריה
"אובמה הציע לרוסיה לתקוף יחד מטרות של ג'בהת א-נוסרה בסוריה"
שנתיים להקמת החליפות: דאעש הדף ניסיון לבתר את "המדינה האסלאמית"

(עדכון ראשון: 22:20)

נשיא סוריה בשאר אסד בנאום לפרלמנט, 7 ביוני 2016. רויטרס
טוען לשיתוף פעולה חשאי. אסד בפרלמנט, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully