וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש יוני - החם ביותר מאז תחילת המדידות

1.7.2016 / 0:07

שני גלי חום קיצוניים פקדו את הארץ במהלך החודש האחרון, והביאו את הטמפרטורות לחצות את רף ה-40 מעלות. אחד לווה בתנאי יובש והשני הביא למזג אוויר הביל לאורך החוף. במהלך החודש רבו מקרים של שריפות יער ושריפות קוצים ברחבי הארץ

חמסין בתל אביב. ראובן קסטרו
שרב בתל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

חודש יוני 2016 שבר שיאי חום ברוב האזורים ברחבי הארץ והטמפרטורה בהם עברה את הממוצע לעונה בשלוש מעלות - כך עולה מנתונים שפרסם אתמול (חמישי) השירות המטאורולוגי. במהלך החודש פקדו את ישראל שני גלי חום ממושכים, אחד מהם התאפיין בחום יבש והשני לווה בלחות גבוהה ובמזג אוויר הביל לאורך מישור החוף.

בגל החום הראשון, שנמשך לאורך השבוע הראשון של יוני, נמדדו באזורים רבים בארץ טמפרטורות הגבוהות מ-40 מעלות. לאחר הפוגה של כשבוע חזר החום החריג שלווה הפעם באחוזי לחות גבוהים. רק בימים האחרונים של יוני ירדו הטמפרטורות באופן ניכר, ובבוקר 28 בחודש אף דווח על טפטוף בכמה אזורים בצפון הארץ ובמרכזה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשש בפרקליטות: הרב פינטו יזכה לקיצור עונשו ולא יתייצב למתן עדות
לאחר שאף אישה לא התלוננה: התיק נגד סילבן שלום נסגר אחרי חצי שנה
נאבקים בסרטן ובעישון: נחנך מרכז אונקולוגי חדש בבית החולים רמב"ם

חול המועד פסח בחוף צ'ארלס קלור, יפו. אפריל 2016. ראובן קסטרו
שרב בתל אביב בחודש אפריל/ראובן קסטרו
חודש יוני שבר שיאים של חום. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שיאי החום של חודש יוני/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים דווח גם בישראל וגם ברחבי העולם על עליות ניכרות בטמפרטורות בהשוואה לשנים קודמות. חודש אפריל האחרון היה החם ביותר זה כ-50 שנה באזורים רבים ברחבי הארץ.

החום הכבד, ותנאי היובש ששררו לאורך החודש, גרם לשריפות יער ולשריפות קוצים כמעט מדי יום. בנוסף לכך, חברת החשמל דיווחה מספר פעמים בתקופה האחרונה על שבירת שיאי צריכת החשמל העונתיים.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: בירושלים מ-18 מעלות הלילה עד 28 מעלות מחר, בתל אביב מ-25 עד 29, באשדוד מ-25 עד 29, בחיפה מ-24 עד 29, בצפת מ-20 עד 29, ברמת הגולן מ-21 עד 32, בטבריה מ-25 עד 37, בבית שאן מ-24 עד 37, באזור ים המלח מ-29 עד 38, בבאר שבע מ-22 עד 33, במצפה רמון מ-19 עד 31 ובאילת מ-27 מעלות ביום עד 40 מעלות בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully