וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של הלל ספדה בבכי: "אלוהים, מחזירה לך את הפיקדון באהבה"

1.7.2016 / 0:14

מאות ליוו בדרכה האחרונה את הנערה, שנרצחה הבוקר בשנתה על ידי מחבל בביתה. אמה זעקה: "תפנו לה מקום ליד כיסא הכבוד, שתוכל לרקוד". ח"כ גליק פרץ בבכי בפתח דברי ההספד. בנט: "מי שמוותר על קריית ארבע וחברון מוותר על הארץ כולה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

בני משפחה, חברים ופוליטיקאים הגיעו אמש (חמישי) להלווייתה של הלל אריאל בת ה-13, שנרצחה הבוקר בשנתה בביתה שבקריית ארבע על ידי מחבל. להלוויה הגיעו השר אורי אריאל, בן משפחתה של הלל, וכן שר החינוך נפתלי בנט ושר הקליטה זאב אלקין.

אמה, רינה, מיררה בבכי וזעקה: "הללי, ראי סביב, כולם התקבצו לך. אבא, איל, מספידים פרח. נשמה טהורה. זכיתי ללדת אותך לפני 13 שנים וחצי, הפכת אותי לאימא". בשלב זה, הסתכלה לשמיים: "אלוהים, אני מחזירה לך את הפיקדון, אבל תדע לך שצפוף שם למעלה. אני מתחננת, שהלל תהיה הקורבן האחרון. תדאג לה. החזרתי לך, התפקיד שלי הסתיים".

היא המשיכה: "רחל, חבקי אותה, כי אני כבר לא אוכל לחבק אותה עוד. מרים, תפני לה מקום ליד כיסא הכבוד, שיהיה לה מקום לרקוד".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מהגדר החכמה, דרך המטעים - ועד למיטה של הלל: מסע הרצח של המחבל
אמה של הנרצחת בת ה-13: "הלל ישנה בשלווה - והמחבל בא ודקר אותה"
המחבל מקריית ארבע: "המוות הוא זכות, ואני דורש את זכותי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא האמנו שהיא לא בחיים. היינו בטוחות שהיא עוד מעט תבוא". הלל בת ה-13/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן התייחסה לפלסטינים. "אני עומדת כאן, אני פונה אליך, אימא ערבייה. חינכתי את הבת שלי לאהבה, ואת חינכת לשנאה ושלחת אותו לרצוח. אנחנו חזקים, לא נישבר. כל האסלאם לא ישבור אותנו", אמרה ופנתה להלל. "אני שולחת לך חיבוק אחרון. שמע ישראל, ה' אלוהינו ה' אחד".

אביה, עמיחי, אמר מעל לקבר: "ילדה יפה ואהובה שלי, אני נפרד ממך כאן ליד קברה של שני, אהובתי הראשונה. ה' נתן, ה' לקח. יהי שם ה' מבורך".

"איזה ילדה, מן הענקים של ילידי הפלא של חברון", המשיך, "אנחנו רצים יחד בכרמים, אמרת לי 'אבא אתה אוהב בעלי חיים, אני אהיה זאולוגית', הללי מלאת חיים, אוהבת חיים. אני קורא לכם, בעיקר לעדה הרעה בתוכנו, בואו נתחבר למקור שלנו בחברון, זה המקום שדרכו מתחברים. דמים בדמים נגעו. לכי לשלום ונוחי על משכבך בשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הלווייתה של הלל מאיר נרצחה בפיגוע בקריית ארבע. הלל מאיר, תצפית TPS
"רחל, חבקי אותה, כי אני כבר לא אוכל". אמה של הלל/תצפית TPS, הלל מאיר

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) פרץ בבכי עם תחילת דברי ההספד שלו. "רינה ועמיחי, אין אדם בעולם שיכול לראות חדר של ילדה עם מזרון מלא בדם, שלבו לא זועק: ריבונו של עולם, די", צעק. "די לאבות והאימהות שקוברים את ילדיהם וילדים שקוברים את הוריהם. 'נקום נקמת דם עבדיך השפוך'.

"אתמול בלילה הלל היפה, רקדת ושימחת, והבוקר מפלצת, חיית אדם, נכנסה לחדרך ושוחטת אותך. מי זו החברה שמגדלת מפלצות כאלה?", צעק. "אל תתבלבלו - כולנו יחד לא נישבר. אין סיכוי. נאגור כח מכם, עמיחי ורינה. אנחנו שבורים, בוכים וצועקים, אבל אין סיכוי שנישבר. נבנה, נחיל את החוק על יהודה ושומרון, נפסיק לגמגם ונפתח את הר הבית. הוויתור על הר הבית לא יביא שלום".

בנט: "היית צריכה לרקוד וליהנות מהחופש הגדול היום"

"לא היית צריכה להיות פה היום. היית צריכה להיות עם חברות, מכינה ריקוד, או בהתנדבות, או סתם בכיף בחדר שלך, נהנית מהחופש הגדול", אמר שר החינוך בנט. "במקום זה, החברות שלך כאן איתך, ואמא ואבא והאחים והאחיות ועם שלם שמחבק אותך ובוכה. כל העם; מתיישבים, עירוניים, דתיים, חילונים וחרדים".

בהמשך, אמר: "הגענו לבקר אותך מאוחר מדי. רגע אחד היית במיטתך שלווה. יש מי שזה מוציא ממנו תאוות רצח שאנחנו לא נצליח להבין. יותר ממאה שנה אנחנו נאבקים על המקום שלנו בארץ הזו. באנו לכאן עם טוריות ומעדרים ופגשנו רובים וסכינים. באנו מלאי תקווה ופגשנו שנאה וייאוש".

עוד הוסיף בנט כי "מי שמוותר על קרית ארבע-חברון מוותר על ארץ ישראל כולה. אסור לנו לטעות, המלחמה הזו תימשך. אויבים לא יסלקו אותנו. כל עוד המלחמה הזו נמשכת מדינת ישראל צריכה להיות דרוכה כדי שהילדים שלנו ישנו בשקט. אנחנו נבנה בשרונה בתל אביב ובחברון, בירושלים ובכל הארץ". לסיום, פנה להוריה ואמר: "עם ישראל מחבק אתכם, רואה את האהבה שלכם להלל והלב נקרע. שם באפר ותכלת חלקת שלום ישנה. נומי פרח נומי. נומי ילדה קטנה".

הלווייתה של הלל מאיר נרצחה בפיגוע בקריית ארבע. הלל מאיר, תצפית TPS
בנט: "מי שמוותר על קריית ארבע וחברון מוותר על הארץ כולה"/תצפית TPS, הלל מאיר

"אני עומד פה, ואומר לך, הלל, ולמשפחת אריאל על כל שלוחותיה - נשבענו היום לבנות עוד יותר את ארץ ישראל", אמר שר החקלאות אריאל. "אדוני ראש הממשלה, הר הבית בידינו ואתה אחראי לתת לזה את הביטוי המעשי יום יום שעה שעה. אנחנו קוראים לך, שים את כל הריבונות של מדינת ישראל בכל חלקי ארצינו מנהר ועד הים תהיה ריבונות של עם אחד, עם ישראל. ובלבו הר הבית.

"מי שאחראי לרצח הזה הוא אחד. מי שאומר על יהודי בשנת תשע"ו 2016 למניינם, שיהודים הם מרעילי בארות, הוא באופן אישי ולאומי אחראי לפצע הזה כמו גם לכל הטרור שמשתולל באדמותינו. זה לא שהוא לא פרטנר לשלום, הוא לא פרטנר לכלום. אנחנו צריכים לשנות דברים מיסודם. נכון לייבש את הביצה של הטרור".

הלווייתה של הלל מאיר נרצחה בפיגוע בקריית ארבע. הלל מאיר, תצפית TPS
"הייתה צנועה, אהבה לעזור ודאגה לכולם"/תצפית TPS, הלל מאיר

הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע וחברון, נשא דברי הספד בהלוויה. "כל ילד וילדה, איש ואישה, שיושבים במקום הזה, מקרינים חוסן ועוז ועוצמה. הנשמה הטהורה שנמצאת למעלה, שתהיה מליצת יושר על עם ישראל, שיחזור בתשובה ויפקח עיניים", אמר. "עם כל הצער והכאב שמתלווה לעקירה של נשמה מתוך החברה, זה לא לנצח. זה לא צריך למנוע מאתנו את כושר העמידה להדביר את הטרור".

ראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר ספד להלל. "הלל הנערה היקרה. נערה של שמחה. מלאת חיים. אופטימית. הלל שאהבה לרקוד וסיפרה לאמא לפני זמן מה שהיא רוצה ללמוד וללמד זואולגיה. הלל שהבוקר תכננה ללכת עם אבא למלא בקבוקי יין ביקב של משפחת אריאל. הלל שלנו נרצחה רק בגלל היותה יהודייה", אמר. "משפחת אריאל החלוצה מיקרות היישוב, שבעשר אצבעותיה פעלו להרחבת היישוב ובחרתם לגור בקצה היישוב. בחודשים האחרונים איבדנו שישה מתושבי היישוב".

הלוויתה של הלל אריאל בקרית ארבע. הלל מאיר, תצפית TPS
"רק מבקשת שכל אחד יתבונן בכאב". אמה של הלל/תצפית TPS, הלל מאיר

נועם ונעמה, חברותיה של הלל לכיתה, סיפרו על נערה ש"תמיד הייתה מאחורי הקלעים, מארגנת ודואגת להכול". נעמה, חברתה, אמרה: "לא האמנו שהיא לא בחיים. היינו בטוחות שהיא עוד מעט תבוא. הייתה לנו פעילות בכיתה בגלל הפיגוע, וכששאלו מי חסרה, אוטומטית חשבתי להתקשר אליה ולקרוא לה. זה מאוד עצוב וקשה".

נועם הוסיפה: "היא הייתה ילדה צנועה, תמיד אהבה לעזור ודאגה לכולם. היו לה הרבה כשרונות - ריקוד וציור - ילדה מאוד מיוחדת".

הלוויתה של הלל אריאל בקרית ארבע. הלל מאיר, תצפית TPS
מסע ההלוויה של הלל/תצפית TPS, הלל מאיר

מוחמד טראיירה, בן 19 מהכפר בני נעים הסמוך לחברון, חדר הבוקר לביתה של אריאל ודקר אותה למוות במיטתה. עם קבלת הדיווח על הפיגוע, הוקפצה למקום כיתת כוננות וירתה במחבל. במהלך ההשתלטות על המחבל נפצע באורח קשה אדם בן 31, החבר בכיתת הכוננות. אריאל פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נקבע מותה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל דילג מעל גדר הביטחון של היישוב. הוא הגיע לבית, המבודד יחסית בשכונה ונמצא בסמוך לישיבה התיכונית במקום, ופרץ לחדרה של הנערה. שעות לאחר הפיגוע נעצר אביו והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 18:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפחה לאחר הפיגוע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדרה של הלל לאחר הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully