וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון זיהו חדירת מחבל – ולא הספיקו למנוע את הרצח

מחקירת הפיגוע בקריית ארבע עולה כי מצלמות הביטחון זיהו חדירת מחבל, אך כיתת הכוננות לא הספיקה להגיע לביתה של הלל יפה אריאל, בת ה-13, לפני שנרצחה במיטתה. במהלך נטרול המחבל נפצע קשה גבר בן 31. צה"ל נערך לביצוע כתר מלא על כפרו של המחבל

צילום: איחוד הצלה יו"ש, עריכה: שניר דבוש

חקירה ראשונית של הפיגוע היום (חמישי) בקריית ארבע מעלה תמונה קשה, לפיה זוהתה חדירת המחבל ליישוב, אך כוחות הביטחון לא הספיקו לעצור אותו לפני שרצח את הלל יפה אריאל, בת 13. בתחקור של מערכת הביטחון עולה כי המחבל חדר את הגדר בטיפוס – וזוהה על ידי המצלמות שהבחינו בחדירה. כוחות הביטחון הוקפצו, אך בינתיים הוא חדר לבית בו שהתה הנערה לבדה, ודקר אותה מספר פעמים במיטתה.

לאחר כשתי דקות הגיעה לבית המבודד בשכונת החרסינה כיתת הכוננות, ובמהלך ניסיונות נטרול המחבל נפגע אחד מחבריה, בן 31, באורח קשה, כך לפי החקירה הראשונית. את המחבל, מוחמד טראיירה, בן 19 מהכפר בני נעים שליד חברון, חיסל חבר אחר בכיתת הכוננות.

עוד בוואלה! NEWS:
מחבל חדר לבית בקריית ארבע, ורצח את הלל בת ה-13 במיטתה
פיגוע בקריית ארבע: שניים נפצעו קל, המחבלת נורתה למוות
תיעוד ראשון: המחבלים משדה התעופה באיסטנבול לפני הפיגוע

המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע, מוחמד טראיירה, בן 19 מהכפר בני נעים שליד חברון, 30 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
מוחמד טראיירה, המחבל שביצע את הפיגוע/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בקריית ארבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות נתוני התחקיר הראשוני, גורמי צבא מבהירים כי "צוות כוננות המתנדבים מנע מסע הרג. מחבל שמגיע לתוך בית ורוצח בצורה כזו לא התכוון לעצור ולברוח. עובדה שיש פצוע קשה נוסף". מפקדים שמשרתים בגזרה הסבירו כי הטווח בין הגדר לבית הנערה שנרצחה הוא קצר מאוד ולמרות זמן התגובה המהיר יחסית של כוח הכוננות הוא הצליח לחדור לבית ולבצע את הפיגוע.

הגורמים ציינו כי לא רק גדר, תצפיות וסיורי צה"ל עוזרים נגד התקפות טרור, אלא גם ההרתעה. "נחצה כאן קו אדום מאוד ברור", אמר גורם ביטחוני הבוקר בשיחה עם וואלה NEWS, "בפיגוע של דפנה מאיר ז"ל תלו את החדירה של המחבל בן ה-16 בבעיה של המכ"ם ובעובדה שאין סביב היישוב גדר".

זירת פיגוע דקירה, קריית ארבע. 30 ביוני 2016. דובר צה"ל
זירת הפיגוע בקריית ארבע/דובר צה"ל

"במקרה הזה ברור שסוגיית ההרתעה היא מכרעת וכאן נשאלת שאלה מה יוחלט לעשות בעקבות הפיגוע הקשה שמערער תפישת ביטחון שלמה. מחבל שמטפס על גדר בדרך לבצע פיגוע צריך שיבין שיש לכך מחיר כבד עבור משפחתו מעבר למכשול שיעכב או ימנע ממנו חדירה או לכוח שאמור לפגוש אותו ולסכל את הפיגוע".
בשעות הקרובות צה"ל נערך לביצוע כתר מלא על הכפר בני נעים, ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בקרית ארבע. בנוסף, כוחות צה"ל פועלים כעת בכפר ונכנסים לבית המחבל לצורכי תחקור.

לדברי ישראל ברמסון, סגן ראש המועצה המקומית קריית ארבע, שהגיע לזירה תוך זמן קצר, "המערכת הביטחונית עבדה מצוין. אולי עכשיו נראה את ליברמן הגיבור שיבנה גדר של עשרה מטרים, במקום גדר של שני מטרים וחצי. הגיע הזמן להפסיק לספוג. ההגנה הכי טובה היא התקפה, אבל הממשלה עסוקה רק בדבר אחד – התרפסות בפני אבו מאזן, וויתור על הכבוד הלאומי שלנו בהסכם עם טורקיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלל יפה אריאל, שנרצחה במיטתה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פעילות צה"ל בכפר בני נעים ליד חברון בעקבות הפיגוע בקריית ארבע, 30 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
פעילות צה"ל בבני נעים/צילום מסך, טוויטר

חובש בכיר במד"א אלעד פס סיפר: "העלנו את הנערה לניידת טיפול נמרץ כשהמטרה שלנו היא להעביר אותה לחדר הניתוח כמה שיותר מהר, היא סבלה מפצעי דקירה מרובים והייתה מחוסרת הכרה, לאורך כל הדרך ביצענו בה פעולות מצילות חיים שכללו עיסויים, הנשמה, מתן תרופות ועצירת דימומים".

דיווח על הפיגוע התקבל בשעה 9:04. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העבירו את הנערה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק, כשהיא מחוסרת הכרה עם פציעות חודרות בפלג גופה העליון, שם נקבע מותה. בן ה-31 פונה לבית החולים הדסה עין כרם עם פציעות חודרות בפלג גופו העליון.

מוחמד טראיירה, מחבל שביצע את פיגוע הדקירה בקריית ארבע. 30 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
חיסול המחבל בזירה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully