וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בטורקיה: אחד המחבלים התפוצץ - ואפשר לשניים הנוספים להיכנס

ראש הממשלה אמר כי המתקפה באיסטנבול, שבה נהרגו 42 איש, החלה כששלושת המחבלים ירו לכל עבר לאחר שזוהו בידי כוחות הביטחון. אחד מהם פוצץ את עצמו ואפשר לשניים להיכנס לנמל התעופה

צילום: באמצעות אפליקצית 'וואוי' ורויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים אמר אמש (רביעי) כי המתקפה בנמל התעופה באיסטנבול החלה לאחר ששלושת המחבלים פתחו באש לעבר אנשי הביטחון במקום. בהמשך, אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים באנקרה, אחד מהם התפוצץ בכניסה לנמל אטאטורק לאחר שהם לא הצליחו לעבור את הבידוק הביטחוני. בתיעוד האירוע ממצלמות האבטחה, נראה כי אחד מהמחבלים נורה ככל הנראה על ידי שוטר. הוא נפל לקרקע והתפוצץ כ-20 שניות לאחר מכן.

לאחר מכן, סיפר יילדרים, ניצלו שני המחבלים את הכאוס ששרר ונכנסו לתוך הנמל, שם התפוצצו. ראש הממשלה הוסיף כי המתקפה חשפה את הצורך בתגבור האבטחה בנמלי התעופה במדינה, במיוחד נגד פיגועים פוטנציאליים. במתקפה נהרגו 42 בני אדם ועוד כ-250 איש נפצעו.

עוד בוואלה! NEWS
דיווח: "המודיעין הטורקי התריע על פיגוע של דאעש בנמל באיסטנבול"
איסטנבול מוכת הטרור אוספת את השברים: "חייבים לחיות את חיינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים משלושת המחבלים בנמל התעופה באיסטנבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, שר הפנים אפקן עלא אמר כי כל המידע והראיות מצביעות על כך שדאעש אחראי לפיגוע הקטלני. "עם זאת, החקירה עדיין לא הסתיימה", הוסיף בדברים שמסר אף הוא בבירה אנקרה. ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) ג'ון ברנן חיזק את דבריו ואמר כי הפיגוע נושא את סימני ההיכר של "המדינה האסלאמית". הוא אמר בדיון במועצה למדיניות חוץ בוושינגטון כי הוא יתפלא אם הארגון לא מתכנן פעולות גם נגד ארצות הברית.

מוקדם יותר אתמול דיווחו כלי תקשורת שונים בטורקיה כי סוכנויות המודיעין התריעו בתחילת החודש מפני מתקפה מידית של דאעש בנמל התעופה אטאטורק. תמונות חדשות שפורסמו בכלי תקשורת בטורקיה הראו את אחד המחבלים כשהוא לבוש במעיל ומכניס את ידו בטרם התפוצץ.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully