וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים להקמת החליפות: דאעש הדף ניסיון לבתר את "המדינה האסלאמית"

ארגון מורדים סורי הנתמך בידי ארצות הברית פתח במתקפה לכיבוש עיירה סמוכה לעיראק, שהשליטה עליה מחקה למעשה את הגבול בין שתי המדינות. ואולם, דאעש כיתר את הכוחות והרג לוחמים רבים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: אסד שובר את צום הרמדאן עם חיילים בחזית

דאעש הדף היום (רביעי) מתקפה של מורדים סורים הנתמכים בידי ארצות הברית שהתקרבו לעיירת גבול אסטרטגית בגבול עם עיראק – כך מסרו שני גורמים בקרב הארגון "צבא סוריה החדש", שפתח אתמול במצבע לכיבוש אל-בוכמאל ובסיס אווירי סמוך. אעמאק, סוכנות הידיעות המזוהה עם דאעש, דיווחה כי 40 מורדים נהרגו ועוד 15 מהם נפלו בשבי במהלך מתקפת הנגד על בסיס חמדאן שמצפון-מערב לעיירה.

גורם אחד בקרב המורדים אמר כי לוחמי דאעש כיתרו את כוחותיהם במארב מפתיע שהציבו. לדבריו, אנשיו ספגו אבדות כבדות וכלי נשק שלהם נתפסו בידי הארגון הקיצוני. דובר מטעם הארגון אישר את נסיגת הכוחות. "השלב הראשון של הקמפיין הסתיים", אמר. עם זאת, הוא הוסיף כי דאעש איבד שטחי מדבר רבים הסמוכים לעיירה.

שיירה של הארגון "צבא סוריה החדש" באזור הגבול עם עיראק, בדרכה לעיירה אל-בוכמאל, 29 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
שיירה של הארגון בדרכה לאל-בוכמאל, היום/צילום מסך, טוויטר

המבצע נועד להפעיל לחץ נוסף על "המדינה האסלאמית", שמתמודדת גם עם מתקפה נפרדת בצפון סוריה שמטרתה לסלק את נוכחותה מאזור הגבול עם טורקיה. כיבוש אל-בוכמאל ב-2014, שנמצאת כמה קילומטרים בלבד ממערב לגבול עם עיראק, מחקה למעשה את הגבול בין שתי המדינות. אובדנה יהיה מכה קשה לחליפות שעליה הכריז אבו בכר אל-בגדאדי לפני שנתיים.

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי המתקפה התנהלה בגיבוי של כוחות מערביים מיוחדים ובחיפוי אווירי של הקואליציה האמריקנית. "צבא סוריה החדש" הוקדם לפני 18 חודשים והוא מורכב ממורדים שנמלטו ממזרח המדינה בעקבות התפשטותו המהירה של דאעש באזור לפני שנתיים. גורמים בשורות המורדים סיפרו כי הם עבור אימונים על ידי ארצות הברית. מוקדם יותר החודש הותקף פעמיים בסיסו של הארגון בידי חיל האוויר הרוסי, על אף שצבא ארצות הברית הזהיר אותו לחדול מכך אחרי התקיפה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully