וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לפיוס: פוטין וארדואן שוחחו אחרי יותר מחצי שנה של נתק

אחרי מכתב ההתנצלות, שני המנהיגים שוחחו. נשיא רוסיה הורה על הסרת ההגבלות על נסיעה לטורקיה והם צפויים להיפגש בחודש ספטמבר במהלך כינוס ה-G20. שרי החוץ ייפגשו ביום שישי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומקבילו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן שוחחו היום (רביעי) בטלפון, והסכימו על חידוש שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. זאת לאחר משבר דיפלומטי חמור שחוו בחצי השנה האחרונה לאחר הפלת מטוס קרב רוסי בידי טורקיה סמוך לגבול סוריה. על פי הודעת הקרמלין, שני המנהיגים הביעו נכונות להיפגש פנים מול פנים, אולם לא נמסר מועד אפשרי לפגישה שכזאת. גורמים בלשכת הנשיאות הטורקית מסרו כי השניים צפויים להיוועד במהלך פסגת G20 שתתקיים בסין בספטמבר.

כמו כן, הנשיא פוטין הורה על הסרת ההגבלות על נסיעה לטורקיה, ונציגיו פתחו במגעים לחידוש הקשרים המסחריים והתיירותיים בין שתי המדינות. מלשכתו של ארדואן נמסר כי השניים הביעו נחישות לחדש את היחסים ולהילחם יחד נגד איום הטרור במזרח התיכון. כמו כן, מקורות בסביבת ארדואן מסרו כי השיחה הייתה "מאוד חיובית ופרודוקטיבית".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה: היחסים לא ישוקמו בתוך ימים; טורקיה: לא נשלם פיצויים
משלימים עם רוסיה: ארדואן התנצל בפני פוטין על הפלת מטוס הקרב

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נושא נאום במהלך אירוע איפטאר באנקרה, 27 ביוני 2016. רויטרס
"המצב הנוכחי אינו פועל לטובת אף אחד מהצדדים". ארדואן בנאום באנקרה, השבוע/רויטרס

השיחה מגיעה יומיים לאחר שארדואן העביר לפוטין מכתב רשמי, ובו התנצל על הפלת המטוס בחודש נובמבר. במכתבו, הביע נשיא טורקיה "צער עמוק" על מותו של הטייס הרוסי בתקרית, ציין כי טורקיה מוכנה לפעול לצד רוסיה בהתמודדות עם "המשבר באזור והמלחמה בטרור", בהתייחסות ללחימה בסוריה ולמאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

ארדואן אמר באותו היום כי הוא מאמין שאנקרה תנרמל את היחסים עם רוסיה במהירות. "אני מאמין שננרמל את יחסינו עם רוסיה במהירות באמצעות סיום המצב הנוכחי, שאינו פועל לטובת אף אחד מהצדדים", אמר. עם זאת, אתמול הבהירו גורמים בקרמלין כי "אין לצפות שהיחסים עם טורקיה ישובו לסדרם בתוך כמה ימים".

לטענת חיל האוויר הטורקי, מטוס הקרב הרוסי שהופל חדר לשטח האווירי הטורקי, בעת פעילות בשטח סוריה, וסירב לשנות את מסלולו חרף אזהרות חוזרות ונשנות. הרוסים, מצדם, התעקשו כי המטוס נשאר בשטח סוריה בכל משך פעילותו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה עם בכירים במוסקבה על המתיחות במזרח אירופה. 13 במאי 2016. רויטרס, רויטרס
"אין לצפות שהיחסים עם טורקיה ישובו לסדרם בתוך כמה ימים". פוטין/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully